Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Mutta hyvä, että käyvät kyselemässä neuvoja.
Moinen kiinnostus ainakin kertoo, että uusia kömpiä harrastajia on tulossa liikenteeseen.
Sehän vain tietää sitä, että saattaa vielä jonakin päivänä tulla tällekkin foorumille uusia ideoita.
Vaikka vielä ovatkin ns."uusavuttomia" niin näiden kinuski vehkeiden kanssa moinen "avuttomuus" karsiutuu aika pian pois.
Varsinkin jos joutuu tien päällä korjaus hommiin.
Moinen kiinnostus ainakin kertoo, että uusia kömpiä harrastajia on tulossa liikenteeseen.
Sehän vain tietää sitä, että saattaa vielä jonakin päivänä tulla tällekkin foorumille uusia ideoita.
Vaikka vielä ovatkin ns."uusavuttomia" niin näiden kinuski vehkeiden kanssa moinen "avuttomuus" karsiutuu aika pian pois.
Varsinkin jos joutuu tien päällä korjaus hommiin.
Comanche
200ST-7
200ST-7
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
niin voihan sitä kysellä neuvoja, mutta ei nuita moneen kertaan jauhettuja asioita. kehtaa käyttää hakemiseen ja lukemiseen 10min niin tarvittava tieto on saatu. en minä eikä moni moni muukaan täällä kysele perus asioita vaan otetaan itse selvää purkamalla tai sitten täältä netistä hakua käyttämällä. kun jotain mielenkiintoista uutta tietoa löytyy niin kirjoitellaan tänne. muuten koko foorumi on täynnä turhia viestiketjuja ja viestejä.
sitten vielä nuista suuttimien koosta ja neulojen asennosta...mahdoton kysymys! ei kukaan voi netin välityksellä sanoa nuiden kokoa/asentoa. säädöt tehdään itse mönkijä kohtaisesti "korvakuulolla" tai seosmittarilla mitä kyllä suosittelen kaikille. minulla on sellainen kyllä joka vehkeessä kiinni ja tulee olemaan...halpa vakuutus. 


Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
jaaha taas sai taikinoida näitä hyviä kiinalaisia. Kurkun kerpele halkes taas kesken ajon 
http://www.retale.net/rakenteluja/uusik ... urkku.html toivotavasti alkas sekin kestämään. penniäkään en enää sijoita näihin, vaan ens kesänä kyllä kun commusta loppuu leima niin ajot kiinalaisella on ajettu..

http://www.retale.net/rakenteluja/uusik ... urkku.html toivotavasti alkas sekin kestämään. penniäkään en enää sijoita näihin, vaan ens kesänä kyllä kun commusta loppuu leima niin ajot kiinalaisella on ajettu..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 12 Maalis 2009 13:41
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Oliskohan jollain antaa linkkiä millanen _KUNNON_ akku sopis paikalle ja toimis talvellakin? Eipä jaksanut startata kun yritin ja akku ilmeisesti vuotaa päältä.
On muuten toiminu rakentamisen jälkeen niin loistavasti ettei oo tarvinnu työkaluihin edes koskea! ja mittarissa on nyt 2200km (ennen täydellistä uudelleenrakennusta oli 1200km ja kaikki paikat rikki...) kortin menettäminen oli ainut "vika" joka mönkijällä ilmeni sen jälkeen
On muuten toiminu rakentamisen jälkeen niin loistavasti ettei oo tarvinnu työkaluihin edes koskea! ja mittarissa on nyt 2200km (ennen täydellistä uudelleenrakennusta oli 1200km ja kaikki paikat rikki...) kortin menettäminen oli ainut "vika" joka mönkijällä ilmeni sen jälkeen

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Itselle meni exiden akku melkein heittämällä, ylös piti tehdä vain tilaa. Voin ottaa kuvia ja katsoa mallin jos tarvitset
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 12 Maalis 2009 13:41
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
paljonko ylös tarvitaan tilaa? olen siirtänyt akun penkin alle eli tilaa ei kuitenkaan ole aivan järjettömästi-jokinen- kirjoitti:Itselle meni exiden akku melkein heittämällä, ylös piti tehdä vain tilaa. Voin ottaa kuvia ja katsoa mallin jos tarvitset

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Miten teillä on se penkin alla? Akun korkeus oli 141mm ja mahtui vakio koteloon kun pihdeillä teki tilaa ja laikkasi aukon huohitin letkulle. Hiukan piti myös akkua suojata ettei tule kosketuksia.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_0394.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_0395.JPG
Ja tuossa omasta valo "kehityksestä"
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_0398.JPG
Eli valot on 2kpl 12v/20w spotteja ja 2kpl 12v/55w lisävalot.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_0394.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_0395.JPG
Ja tuossa omasta valo "kehityksestä"
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_0398.JPG
Eli valot on 2kpl 12v/20w spotteja ja 2kpl 12v/55w lisävalot.
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 12 Maalis 2009 13:41
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
tuollahan se nyt on aivan rungon takaosassa. ei löytynyt muuta kuvaa mistä näkyis-jokinen- kirjoitti:Miten teillä on se penkin alla? Akun korkeus oli 141mm ja mahtui vakio koteloon kun pihdeillä teki tilaa ja laikkasi aukon huohitin letkulle. Hiukan piti myös akkua suojata ettei tule kosketuksia.

http://a4.vox.com/6a011015fcadda860b01101827a70c860f-pi
Laitteessa on nyt aivan järjettömät casterit (tasoa 30astetta), ja on todella rauhallinen ajaa täysilläkin. kaupungilla risteyksissä aluksi v*tutti kääntää hampaat irveessä, mutta siihenkin on jo tottunut

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Sehän siinä voi juu olla. Noh tämän päivän tapahtumiin. Onkos teiltä keltään mennyt vanne halki? Koko vehkeen omistuksen ajan ihmetellyt napustusta oikealta edestä ja korjattu on nivelet ja renkaita kiristetty tiuhaan tahtiin. No tänään se selvisi ajelin tuossa pellolla ja rupesin siinä ihmettelemään lisääntynyttä naputusta ja renkaan heilumista. Vanne oli haljennut pulttien ympäriltä molemmin puolin ja oli enään yhdellä pultilla kiinni. Muille näin tapahtunut.
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 12 Maalis 2009 13:41
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
ei ole kyllä vanteitten kanssa ollut mitään ongelmia. Yksi vanne on jopa hieman kiero mutta ei tunnu kuin tietyssä nopeudessa. Onneks ens kesänä uudet aluvanteet alla-jokinen- kirjoitti:Sehän siinä voi juu olla. Noh tämän päivän tapahtumiin. Onkos teiltä keltään mennyt vanne halki? Koko vehkeen omistuksen ajan ihmetellyt napustusta oikealta edestä ja korjattu on nivelet ja renkaita kiristetty tiuhaan tahtiin. No tänään se selvisi ajelin tuossa pellolla ja rupesin siinä ihmettelemään lisääntynyttä naputusta ja renkaan heilumista. Vanne oli haljennut pulttien ympäriltä molemmin puolin ja oli enään yhdellä pultilla kiinni. Muille näin tapahtunut.

-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Voisiko joku mitata öljytikun pituuden 07 tai 08-vuoden comanchesta (rautatikku), ja vieläpä ilmoittaa sen?. Meni oma tikku hukkaan tuossa pari kk sitten, ja ei ole sen jälkeen pahemmin pystynyt öljyn määriä mittailemaan. Olisi kiva tietää myös ölytikun ylä ja ala -merkit, siis niiden sijainnit. Onko kukaan perehtynyt onko "paranneltu" muovinen öljytikku, pitempi kuin rautainen? Parannellulla mallilla voisi ajella siinä tapauksessa pienemmillä öljy määrillä 

- Paffander
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 27 Touko 2008 17:31
- Mönkijä:: Ex: Cross 200TL
- Paikkakunta: Tampere/Mikkeli
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
http://kuvablogi.com/nayta/1857140/ mikäli saksanpoikaan on luottaminen niin tuolta löytyy mitat, suomennokset kuvan alla. Itellä mönkijä mökillä niin ei pääse varmistaan.
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Kuinka kauan teillä muilla kestää mönkkärin akku startata ennen ku hyytyy akku. ku tuntuu et ei toi oma akku kestä, ku vähä aikaa ja ei mönkkäri lähe edes käyntii ja taas saa yön laata akkua et pääsee uudestaa koittaa.
ja paljo akun tulis näyttää startates virtasta..?
ja paljo akun tulis näyttää startates virtasta..?
-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Jos virtanen tarkoittaa jännitettä niin 12.5v tippuu 11.5 volttiin muutamassa sekunnissa.miigu kirjoitti:Kuinka kauan teillä muilla kestää mönkkärin akku startata ennen ku hyytyy akku. ku tuntuu et ei toi oma akku kestä, ku vähä aikaa ja ei mönkkäri lähe edes käyntii ja taas saa yön laata akkua et pääsee uudestaa koittaa.
ja paljo akun tulis näyttää startates virtasta..?
Akku on jotain 25Ah kampe. Laturi on näissä vehkeissä onneton, niinkuin akkukin. Jos panostat paremman akun niin se on jo paljon eteen päin. Oma vakioakku toimi ihan hyvästi, siihen asti ku yhtäkkiä pimeni ihan täysin.
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Oma alkuperäinen kiinanakku vuodelta 07, kestää startata enemmän kuin mitä järkevää on, eli ihan iloisesti pyörittelee yli 30 sekuntia väsymättä.miigu kirjoitti:Kuinka kauan teillä muilla kestää mönkkärin akku startata ennen ku hyytyy akku. ku tuntuu et ei toi oma akku kestä, ku vähä aikaa ja ei mönkkäri lähe edes käyntii ja taas saa yön laata akkua et pääsee uudestaa koittaa.
ja paljo akun tulis näyttää startates virtasta..?
Mutta tuohon käyntiinlähtöön vaikuttaa moni muukin seikka. Oma Comucka hörähtää pakkasella tavallisesti ensimmäisellä yrittämällä, mikäli vain ryyppy on täysillä, muuten ei sitten lähde ollenkaan, eli tarkista ensimmäisenä ryyppyvaijerin toiminta, ettei vain jää ryyppy vajaaksi.
Akun lepojännite "eli yön yli seisseenä" pitäisi olla 12,5:n voltin paikkeilla, mikäli näin ei ole, on lataus heikko tai akku finaalissa. Koneen käydessä pitäisi volttimittarin pysytellä 13,8:n voltin kantturoissa, jotta akun lataus olisi optimaalista, mikäli näin on, ja edelleenkin virta loppuu aamusella ennen aikojaan, niin akku on sökö.
Startatessa akun jännite voi olla mitä vain, riippuen koneen puristuksesta, sisäisestä kitkasta ja startin viemästä virrasta, kuitenkin pääsääntöisesti reilusti alle 12 volttia, ellei sitten ole käytössä joku suurempitehoisempi akku.