Jännä homma, sanoisin. Itellä -08 Foreman (130h/430km) enkä ole kertaakaan törmännyt noihin ongelmiin. Suurin osa noista tunneista ja kilometreistä on ajettu joko rankakärryn tai puskulevyn kanssa ja joka kerta kun meno on hyytynyt niin joka nurkkaan on alkanut syntyä koloa=lukko nappaa kiinni heti kun pyörät alkavat luistamaan. Ja tuo ilman mitään jarruvipu- tai muuta vippaskonsteja! Liekö sitten sattunut kerrankin meikäläiselle "positiivinen maanantaikappale". Just tuon ominaisuuden vuoksi olen seurannut mielenkiinnolla aiheesta käytyä keskustelua ja ihmetellyt mistä tässä oikein on kysymys


ajappa mönkijä ojan pohjaan ja käännä sit sieltä ylös, ruopiiko sitte kaikilla?.arvelen että ei ruopi.
Saatampa ajaakin, ihan noin niinkuin kokeeksi mutta mutta...
jos luit elmönkiä postaukseni tarkkaan niin kirjoitin: Suurin osa noista tunneista ja kilometreistä on ajettu joko rankakärryn tai puskulevyn kanssa ja joka kerta kun meno on hyytynyt niin joka nurkkaan on alkanut syntyä koloa=lukko nappaa kiinni heti kun pyörät alkavat luistamaan. En yrittäkkään väittää että koneessa olisi 100%:nen lukko keulassa vaan kerroin etten ole törmännyt moiseen ongelmaan! Ja toisekseen, sikäli jos tai kun tekstistä se ei selvinnyt, oli tarkoitus tuoda esille se että suurin osa ajoistani on puhdasta työajoa. Toki metsätöissäkin törmää esteisiin kuten kantoihin, kiviin ja mättäisiin jolloin toinen etunen huomattavasti korkeammalla kuin toinen mutta kerroin omasta kokemuksestani.
Joku joskus väitti että ohjaustangon asento, tarkoittaen että renkaiden täytyy olla suorassa jotta lukko pelaisi ilman jarrun käyttöä, vaikuttaa lukon toimintaan. Tuon väitteen voi kyllä ampua alas ihan eka laukauksella.