puskulevyn teko
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: puskulevyn teko
Mä vaihtasin muijaa,jos ei parempaan,niin ainakin nuorempaan.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: puskulevyn teko
Nyt on puskulevysysteemi pieniä viilailuja vaille valmis..
- Heittävä (pienten muotoilujen jälkeen parani huomattavasti)
- Auran kulmansäätö (pari jatkomutteria ja pari pätkää kierretankoa)
- Auran saa irti aisoista nostamalla yhden pultin pois (samalla pultilla hoituu auran suunnansäätö)
Pikaisten testien perusteella systeemistä ei tullut liian painava, ja elastisuutta on aisoissa vähintäänkin tarpeeksi ---> levy myötäilee tienpintaa todella hyvin. Vähän jäykempää jousta vois laitella tilttiin, ja työvälinerungon etupoikkipalkista pitää sipaista pala pois jotta auraa saa nousemaan ylemmäs.
Lisäksi vois käydä ostamassa vaikka mustaa maalia pari putelia, nyt se systeemi on kolmivärinen (kun maaleja oli vaikka ja mitä, mutta ei mitään niistä riittävästi), kiiltävä musta, Mazdan metallihohtopunainen ja Opelin harmaa
Laittelin paketista vielä bränikän vinssin paikalleen ja sitä asentaessani katsoin jo että vaijeri on puolalla väärin päin (eli kelaa alapuolelta sisään), mutta ajattelin ettei siitä välttämättä haittaa ole.
Kuitenkin, tunnin aurailujen jälkeen vaijeri napsahti poikki, eikä minulla ollut mitään liittämistarvikkeita. Juopottelin v*tutukseen kupillisen kahvia, poltin tupakin ja huomasin pöydällä lojuvan juotostinarullan. Samalla päähäni juolahti kuva jokapaikanhöylästä, eli 10mm jatkomutterista.
1+1=välttävästi toimiva vaijeriliitin
Katkaisin vaijerin terveestä kohdasta, pujottelin vaijerin silmukalle jatkomutterin kanssa ja eiku lämmitystä kaasutoholla ja tinaa jatkomutterin sisään niin paljon kuin siellä vähänkin pysyi, ja avot, toimi hienosti.
Lisäksi käänsin vaijerin puolalle toisin päin.
Kuvia lisään kun ehdin niitä ottamaan, eli luultavasti viikonloppuna..
- Heittävä (pienten muotoilujen jälkeen parani huomattavasti)
- Auran kulmansäätö (pari jatkomutteria ja pari pätkää kierretankoa)
- Auran saa irti aisoista nostamalla yhden pultin pois (samalla pultilla hoituu auran suunnansäätö)
Pikaisten testien perusteella systeemistä ei tullut liian painava, ja elastisuutta on aisoissa vähintäänkin tarpeeksi ---> levy myötäilee tienpintaa todella hyvin. Vähän jäykempää jousta vois laitella tilttiin, ja työvälinerungon etupoikkipalkista pitää sipaista pala pois jotta auraa saa nousemaan ylemmäs.
Lisäksi vois käydä ostamassa vaikka mustaa maalia pari putelia, nyt se systeemi on kolmivärinen (kun maaleja oli vaikka ja mitä, mutta ei mitään niistä riittävästi), kiiltävä musta, Mazdan metallihohtopunainen ja Opelin harmaa

Laittelin paketista vielä bränikän vinssin paikalleen ja sitä asentaessani katsoin jo että vaijeri on puolalla väärin päin (eli kelaa alapuolelta sisään), mutta ajattelin ettei siitä välttämättä haittaa ole.
Kuitenkin, tunnin aurailujen jälkeen vaijeri napsahti poikki, eikä minulla ollut mitään liittämistarvikkeita. Juopottelin v*tutukseen kupillisen kahvia, poltin tupakin ja huomasin pöydällä lojuvan juotostinarullan. Samalla päähäni juolahti kuva jokapaikanhöylästä, eli 10mm jatkomutterista.
1+1=välttävästi toimiva vaijeriliitin

Katkaisin vaijerin terveestä kohdasta, pujottelin vaijerin silmukalle jatkomutterin kanssa ja eiku lämmitystä kaasutoholla ja tinaa jatkomutterin sisään niin paljon kuin siellä vähänkin pysyi, ja avot, toimi hienosti.

Lisäksi käänsin vaijerin puolalle toisin päin.
Kuvia lisään kun ehdin niitä ottamaan, eli luultavasti viikonloppuna..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: puskulevyn teko
Mikä niitten jalasten idea lanassa on? onko ne loskakelejä varten vai mitä. Multa ne puuttuu ni aattelin kysästä et tartteeko sellaset lisäillä ennen kevättä?
- Pikkarainen
- 4WD
- Viestit: 231
- Liittynyt: 13 Helmi 2007 21:25
- Mönkijä:: TGB Blade 525
- Paikkakunta: I-U
Re: puskulevyn teko
Tallat toimivat "liukupintana" joilla voidaan samalla säätää kuin syvältä aura haukkaa.
Ei ne pakolliset ole, mutta esimerkiksi talven ensi auraukset ilman talloja hiekkapihassa tekee sen että kaikki jäätymätön hiekka lähtee mukaan, kun taas talloilla voi säätää sen niin että levy ottaa esimerkiksi ½cm ylempää kuin hiekka, jolloin hiekka jää lumi lähtee...
Kertokaa fiksummat, nyt ei runosuoli syki ja kertomus takkuaa
Ei ne pakolliset ole, mutta esimerkiksi talven ensi auraukset ilman talloja hiekkapihassa tekee sen että kaikki jäätymätön hiekka lähtee mukaan, kun taas talloilla voi säätää sen niin että levy ottaa esimerkiksi ½cm ylempää kuin hiekka, jolloin hiekka jää lumi lähtee...
Kertokaa fiksummat, nyt ei runosuoli syki ja kertomus takkuaa
pessimistin näkemys: optimistille ei koskaan tule iloisia yllätyksiä
TGB Blade 525
http://koiramaki.kuvat.fi/kuvat/
Uudenmaan Mönkijät ry
TGB Blade 525
http://koiramaki.kuvat.fi/kuvat/
Uudenmaan Mönkijät ry
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: puskulevyn teko
Aisojen kiinnityskorvalliset


Aisat




Koska levy ei ensiksi noussut tarpeeksi, niin ratkaisu siihen ongelmaan löytyi näin:


Levyn kulmansäätö





Aisat




Koska levy ei ensiksi noussut tarpeeksi, niin ratkaisu siihen ongelmaan löytyi näin:


Levyn kulmansäätö



- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- 2WD
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 19:05
- Mönkijä:: Can-am renegade 800
- Paikkakunta: Harjavalta
Re: puskulevyn teko
Tälläinen tuli värkkäiltyä. Lumet ne vaan kerkis sulaan ennen valmistumista
, mutta tuntuu tämä hiekkapihaankin puraisevan ihan hyvin joten onnistuu pihantasoitteluhommatkin.
Pari kuvaa uskottavuutta lisäämään, jos osaan ne tänne laittaa




Re: puskulevyn teko
Todella hieno levy ja runko. Ainut mikä mietityttämään, niin mahtaako heittää kovin hyvin, kun kulma on noin pieni. Itsellä on levyssä kulma jotain 30 - 40 asteen luokkaa. Pihanauraukseen tuo levy on varmasti huippuluokkaa, johon taas oma levyni ei sitten hyvin sovellukkaan. Paljon pieniä yksityiskohtia on huomioitu. Näytti vinssikoukun juuressakin olevan joku kumi stoppari ja kaasujouset ja jousitettu terä. Oot kyllä ajatellu, kun olet tuota värkänny. Noinkin pitkälle levylle suosittelisin silti sitä poikkisuuntaista niveltä, että ei jää kantamaan nurkasta.Pikku-cananen kirjoitti:Tälläinen tuli värkkäiltyä. Lumet ne vaan kerkis sulaan ennen valmistumista, mutta tuntuu tämä hiekkapihaankin puraisevan ihan hyvin joten onnistuu pihantasoitteluhommatkin.
Pari kuvaa uskottavuutta lisäämään, jos osaan ne tänne laittaa
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mistä katselit noita lineaarimoottoreita ja oliko niilla julmasti hintaa? Miltä vaikuttaa, kestääkö ne, jos levyyn tulee isku?
Kuvablogi palvelu toimii parhaiten linkkaamalla, eli KUVIA
-
- 2WD
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 19:05
- Mönkijä:: Can-am renegade 800
- Paikkakunta: Harjavalta
Re: puskulevyn teko
Pihan auraukseen tämä on suunniteltukin itsellä kun tietä on noin 30 metriä. Karamoottorit oon ostanut kaverilta ja en tiedä tarkkaa liikkeen hintaa niille mutta kuuleman mukaan ne maksaa n.500€ kpl joten ei ihan halvoista vempeleistä ole kyse...
Kestävyydestä ei ole vielä kovinkaan paljon kokemusta mutta moottorin teho on kuitenkin 200 kiloa suuntaan jos toiseenkin ja kyllä jousikuormitettu terä poistaa iskut aika hyvin joten luulisi kestävän.

Re: puskulevyn teko
itelläkin on puskulevyn teko meineillään ja olis enää jousi asennusta vaille ja maalaus levylle.miten olette asentanut jousen ettei ole löysällä eikä liian kireällä tai jollain hyvää kuvaa mistä näkee tuon koko levyn kiinnityksen ja jousen asennuksen
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: puskulevyn teko
jousi olis paikoillaan ja levy sillä mallilla et tänään maalaa mut ku tasasella maalla kokeilin niin ku laski ihan tallojen varaan levyn ja lähti ajaa eteen niin levy halus heti kipata johtuuko asfaltista et ei luista niin hyvin ku lumella vai vaatiiko se kuormaa levyn eteen et pysyy asennossa vai pitääkö puskiessa olla aavistuksen tallojen irti maasta??vai tulikohan jousi väärin/liian löysälle jätettyä....?
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
- apo
- 6WD
- Viestit: 404
- Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
- Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
- Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
- Viesti:
Re: puskulevyn teko
Ihan hienolta näyttää.veltsu_ kirjoitti:jousi olis paikoillaan ja levy sillä mallilla et tänään maalaa mut ku tasasella maalla kokeilin niin ku laski ihan tallojen varaan levyn ja lähti ajaa eteen niin levy halus heti kipata johtuuko asfaltista et ei luista niin hyvin ku lumella vai vaatiiko se kuormaa levyn eteen et pysyy asennossa vai pitääkö puskiessa olla aavistuksen tallojen irti maasta??vai tulikohan jousi väärin/liian löysälle jätettyä....?
Kuinka korkealla kiinnityskohdat on levyssä? Kuvissa näyttäis, että voi olla hieman korkealla, jos tällä on jotain merkitystä tai sitten jouset on vaan liian löysällä Kokeilemalla varmaan selviää.
Tuossa talloista.Pikkarainen kirjoitti:Tallat toimivat "liukupintana" joilla voidaan samalla säätää kuin syvältä aura haukkaa.
Ei ne pakolliset ole, mutta esimerkiksi talven ensi auraukset ilman talloja hiekkapihassa tekee sen että kaikki jäätymätön hiekka lähtee mukaan, kun taas talloilla voi säätää sen niin että levy ottaa esimerkiksi ½cm ylempää kuin hiekka, jolloin hiekka jää lumi lähtee...
Re: puskulevyn teko
Mittään puskulevyjä P*rkele! http://www.nettikone.com/muu-merkki/400-spotrman/866821
Ei taida yli 30 cm hangessa toimia ollenkaan?
(en tiedä onko ollut voorumilla aikaisemmin, jos on niin pahoitteluni
) ((( meni pahasti ohi aiheen
)))

Ei taida yli 30 cm hangessa toimia ollenkaan?
(en tiedä onko ollut voorumilla aikaisemmin, jos on niin pahoitteluni


Re: puskulevyn teko
korkealla ne oli muutin alemmas ja nyt toimii ku junan vessa.ja jousikin kiristy samalla mukavasti,nyt lunta odotellessa yhden kerroksen vedin maalia et ei ruostetta ota levy kesällä viel ottaa pois nuo ylemmät ylimääräiset korvakot ja niiden saumat hioa tasalle ja vetää uudet maalit päälle.apo kirjoitti:Ihan hienolta näyttää.veltsu_ kirjoitti:jousi olis paikoillaan ja levy sillä mallilla et tänään maalaa mut ku tasasella maalla kokeilin niin ku laski ihan tallojen varaan levyn ja lähti ajaa eteen niin levy halus heti kipata johtuuko asfaltista et ei luista niin hyvin ku lumella vai vaatiiko se kuormaa levyn eteen et pysyy asennossa vai pitääkö puskiessa olla aavistuksen tallojen irti maasta??vai tulikohan jousi väärin/liian löysälle jätettyä....?
Kuinka korkealla kiinnityskohdat on levyssä? Kuvissa näyttäis, että voi olla hieman korkealla, jos tällä on jotain merkitystä tai sitten jouset on vaan liian löysällä Kokeilemalla varmaan selviää.Tuossa talloista.Pikkarainen kirjoitti:Tallat toimivat "liukupintana" joilla voidaan samalla säätää kuin syvältä aura haukkaa.
Ei ne pakolliset ole, mutta esimerkiksi talven ensi auraukset ilman talloja hiekkapihassa tekee sen että kaikki jäätymätön hiekka lähtee mukaan, kun taas talloilla voi säätää sen niin että levy ottaa esimerkiksi ½cm ylempää kuin hiekka, jolloin hiekka jää lumi lähtee...
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
-
- Noppeli
- Viestit: 12
- Liittynyt: 19 Huhti 2010 21:43
- Mönkijä:: Can-am Outlander 500XT-11
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: puskulevyn teko
Osaisiko joku selittää, että kuinka tuollaiseen can-ammin outlanderiin olis hyvä laittaa puskulevy kiinni siihen runkoon. Tuossa on pohjapanssari kiinni. Täytyisi toki olla helppo irrottaa ja kiinnittää tietysti tuo levy. Levyn ja kiinnityksen tekisin itse, kunhan keksin kuinka se tulee runkoon kiinni. Jos jollain olisi lähettää kuva tai linkki niin olisin kiitollinen. Atlokin sivuilta löysin jonkun kuvan warnin puskulevyn asennussarjasta mutta se ei silti kovinkaan selkeyttänyt asiaa, että kuinka tuo tulee kiinni. http://www.atlok.fi/brpcan-outlander-06 ... p-930.html Tarkoituksena olisi tehdä suurinpiirtein samanlainen kun mitä tuohon can-ammiin saa lisävarusteena