SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
msjn
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
Mönkijä:: Trapper 700efi
Paikkakunta: Nousiainen

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja msjn »

Se imukurkkuun menevä alipaine letku kuuluu siihen automaattiseen bensa hanaan.Omasta purkasin koko hoidon pois ja käytän vain perinteistä hanaa.
Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

[Quote = " msjn " ] Se imukurkkuun menevä alipaine letku kuuluu siihen automaattiseen bensa hanaan.Omasta purkasin Koko hoidon POI JA käytän turhaan perinteistä hanaa . [ / quote ]

Mites tukitko sen reijän mikä jäi siihen imukurkuun? ja otitko sieltä edestä sen mötikän pois? (sen mikä lähtee bensahanalta sinne eteen ja sieltä lähtee kaasarille?)
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

msjn kirjoitti:Se imukurkkuun menevä alipaine letku kuuluu siihen automaattiseen bensa hanaan.Omasta purkasin koko hoidon pois ja käytän vain perinteistä hanaa.
En oo jaksanut tutkia että mitä hyötyä tosta koko rakennelmasta on.
Tietääkö joku kertoa lyhyesti?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
msjn
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
Mönkijä:: Trapper 700efi
Paikkakunta: Nousiainen

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja msjn »

kille666 kirjoitti:[Quote = " msjn " ] Se imukurkkuun menevä alipaine letku kuuluu siihen automaattiseen bensa hanaan.Omasta purkasin Koko hoidon POI JA käytän turhaan perinteistä hanaa . [ / quote ]

Mites tukitko sen reijän mikä jäi siihen imukurkuun? ja otitko sieltä edestä sen mötikän pois? (sen mikä lähtee bensahanalta sinne eteen ja sieltä lähtee kaasarille?)
Tukin sen reijän letkun pätkällä jonka tulppasin liimatulla pultilla ja vielä klemmarilla. Otin sen mötikän pois ja lyhensin bensa letkun sopivaksi menemään suoraan kaasariin. Syy miksi tämän laitoksen purin oli se että varatankilla ei tuntunut saavan kunnolla bensaa. Vaihdoin kyllä myöhemmin bensaletkun tukevampaan malliin kun tuntui olevan aika pehmeä tuo alkuperäinen.
Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
msjn
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
Mönkijä:: Trapper 700efi
Paikkakunta: Nousiainen

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja msjn »

JJP kirjoitti:
msjn kirjoitti:Se imukurkkuun menevä alipaine letku kuuluu siihen automaattiseen bensa hanaan.Omasta purkasin koko hoidon pois ja käytän vain perinteistä hanaa.
En oo jaksanut tutkia että mitä hyötyä tosta koko rakennelmasta on.
Tietääkö joku kertoa lyhyesti?
Eipä siinä muuta ole kuin se ettei tarvi sulkea pikku kätösin bensa hanaa. Alipaine aukaisee sen kun starttaa.
Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Näinpä kans oletin ettei siinä ole mitään sen kummallisempaa.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

Jiikoo811 kirjoitti:Ihan tiekäyttöön peli tulis...ei oikein ole päätä raalla hyppimiseen :o Mites tollanen 100km siirtymä asfalttitietä taittuis RE:llä, varmaan ei optimaalisin laite tollaseen mutta onko se pakkopullaa vai ajaako mielikseen?
Moro

Itse ostin tuon perus mallin ja en voi kun suositella myös sitä. Ostin samalla spacerit joka kulmaan, joten melkeen saman levyinen kuin RE ja samalla ostin vielä katurengaskierroksen vanteineen ja hinta jäi silti alle RE:n :). Joten nyt on leveä ja 2 -kierrosta renkaita, nappulat ja katu. Molemmat ovat hyviä pelejä ja molemmissa istuminen on hyvin samallainen tuntuma. Re Vähän vain matalempi vakiona.

Vähän aikaa vierähtänyt kun täällä viimeksi kävin, mutta nyt voisin putkesta laittaa kuvan. Asensin sen tuolleen vähän vinoon katteiden suuntaisesti :). Eilen juuri asensin uudet vilkut (ei näy näissä kuvissa). Ihan tyylikkäät niistäkin tuli.
Kuva
Kuva
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

Moro taas.

Voisiko joku auttaa, jolla on dynojetin setti kiinni?? Millä pääsuuttimella oikeesti menee parhaiten ja kuinka paljon ilmaruuvi auki ja missä asennossa neula??

Itse laitoin tuon 175 pääsuuttimen ja 3 -kierrosta ohjeiden mukaisesti ilmaruuvia auki. Neula oli toiseksi ylimmässä vaossa, mutta ei tuntunut toimivan noilla asetuksilla. Kokeilin nostaa neulaa yhdellä pykäläällä (eli 3:teen vakoon prikka) ja parani vähän, mutta paukkuu ja nykii vieläkin. Varsinkin täydellä kaasulla mönkkäri nytkähtelee. Ennen nostoa katsoin tulppaakin ja se oli erittäin vaalean harmaa, eli tuntuisi käyvän laihalla?

Vai olisiko 150-160 pääsuutin parempi vaihtoehto? Harmittavan vaikea säätää tuota kaasaria, kun on niin vaikeassa paikassa.
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

MakeClick kirjoitti:Moro taas.

Voisiko joku auttaa, jolla on dynojetin setti kiinni?? Millä pääsuuttimella oikeesti menee parhaiten ja kuinka paljon ilmaruuvi auki ja missä asennossa neula??

Itse laitoin tuon 175 pääsuuttimen ja 3 -kierrosta ohjeiden mukaisesti ilmaruuvia auki. Neula oli toiseksi ylimmässä vaossa, mutta ei tuntunut toimivan noilla asetuksilla. Kokeilin nostaa neulaa yhdellä pykäläällä (eli 3:teen vakoon prikka) ja parani vähän, mutta paukkuu ja nykii vieläkin. Varsinkin täydellä kaasulla mönkkäri nytkähtelee. Ennen nostoa katsoin tulppaakin ja se oli erittäin vaalean harmaa, eli tuntuisi käyvän laihalla?

Vai olisiko 150-160 pääsuutin parempi vaihtoehto? Harmittavan vaikea säätää tuota kaasaria, kun on niin vaikeassa paikassa.
Onkos sulla vakio ilmanputsari kiinni? jos on niin vaihda vapaasti hengittävään systeemiin silloin pitäis toimia...
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

kille666 kirjoitti:
MakeClick kirjoitti:Moro taas.

Voisiko joku auttaa, jolla on dynojetin setti kiinni?? Millä pääsuuttimella oikeesti menee parhaiten ja kuinka paljon ilmaruuvi auki ja missä asennossa neula??

Itse laitoin tuon 175 pääsuuttimen ja 3 -kierrosta ohjeiden mukaisesti ilmaruuvia auki. Neula oli toiseksi ylimmässä vaossa, mutta ei tuntunut toimivan noilla asetuksilla. Kokeilin nostaa neulaa yhdellä pykäläällä (eli 3:teen vakoon prikka) ja parani vähän, mutta paukkuu ja nykii vieläkin. Varsinkin täydellä kaasulla mönkkäri nytkähtelee. Ennen nostoa katsoin tulppaakin ja se oli erittäin vaalean harmaa, eli tuntuisi käyvän laihalla?

Vai olisiko 150-160 pääsuutin parempi vaihtoehto? Harmittavan vaikea säätää tuota kaasaria, kun on niin vaikeassa paikassa.
Onkos sulla vakio ilmanputsari kiinni? jos on niin vaihda vapaasti hengittävään systeemiin silloin pitäis toimia...
Onhan se, kun tuntuu olevan jo isompi mitä polaris predatorissa.. Voiko se olla ilman saannista kiinni :O?
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

MakeClick kirjoitti:
kille666 kirjoitti:
MakeClick kirjoitti:Moro taas.

Voisiko joku auttaa, jolla on dynojetin setti kiinni?? Millä pääsuuttimella oikeesti menee parhaiten ja kuinka paljon ilmaruuvi auki ja missä asennossa neula??

Itse laitoin tuon 175 pääsuuttimen ja 3 -kierrosta ohjeiden mukaisesti ilmaruuvia auki. Neula oli toiseksi ylimmässä vaossa, mutta ei tuntunut toimivan noilla asetuksilla. Kokeilin nostaa neulaa yhdellä pykäläällä (eli 3:teen vakoon prikka) ja parani vähän, mutta paukkuu ja nykii vieläkin. Varsinkin täydellä kaasulla mönkkäri nytkähtelee. Ennen nostoa katsoin tulppaakin ja se oli erittäin vaalean harmaa, eli tuntuisi käyvän laihalla?

Vai olisiko 150-160 pääsuutin parempi vaihtoehto? Harmittavan vaikea säätää tuota kaasaria, kun on niin vaikeassa paikassa.
Onkos sulla vakio ilmanputsari kiinni? jos on niin vaihda vapaasti hengittävään systeemiin silloin pitäis toimia...
Onhan se, kun tuntuu olevan jo isompi mitä polaris predatorissa.. Voiko se olla ilman saannista kiinni :O?
Ainakin mitä nyt muut on tällä foorumilla sanonut niin se johtuu siitä ilmanputsarista..
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja yaguza »

MakeClick kirjoitti:Varsinkin täydellä kaasulla mönkkäri nytkähtelee. Ennen nostoa katsoin tulppaakin ja se oli erittäin vaalean harmaa, eli tuntuisi käyvän laihalla?
Isompaa suutinta ja äkkiä jos tulppa näyttää tollaselta eli laihallahan se käy. Ja jos neulan-nostosta oli hyötyä niin sekin viittaa laihaan seokseen.
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

Kiitos jo tulleista vastauksista 8)

Luulisi tuon 1.75:sen riittävän :) vakiohan on joku 1.47? 1.80 sarjasta vielä löytyy, mutta pitäisikö mieluummin vääntää ilmaruuvia kiinnipäin?

Itse en usko noihin vapaavirtaus suodattimiin näissä vehkeissä, joista ei 800hp löydy, mutta voinhan tietenkin olla väärässä :). Laihalla omastakin mielestä laite toimii, joten lisäilma vaan tekee lisää hallaa? Harmi, kun wildcatin ilmanputsaripömpeliin ei saa mitään vapaavirtaavampaa suodatinta suoraan. Itsellä löytyy Predatoriin laadukas suodatin, mutta ei vain sovi tähän malliin.
msjn
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
Mönkijä:: Trapper 700efi
Paikkakunta: Nousiainen

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja msjn »

MakeClick kirjoitti:Kiitos jo tulleista vastauksista 8)

Luulisi tuon 1.75:sen riittävän :) vakiohan on joku 1.47? 1.80 sarjasta vielä löytyy, mutta pitäisikö mieluummin vääntää ilmaruuvia kiinnipäin?

Itse en usko noihin vapaavirtaus suodattimiin näissä vehkeissä, joista ei 800hp löydy, mutta voinhan tietenkin olla väärässä :). Laihalla omastakin mielestä laite toimii, joten lisäilma vaan tekee lisää hallaa? Harmi, kun wildcatin ilmanputsaripömpeliin ei saa mitään vapaavirtaavampaa suodatinta suoraan. Itsellä löytyy Predatoriin laadukas suodatin, mutta ei vain sovi tähän malliin.
Mulla nyt paikalla dynojetin 175 suutin. Alkoi toimia vasta kun porasin putsari koteloon 2x45mm reikiä. Ilman lisä ilmaa nyki yläpäässä runsaasti. Nyt saattais käydä hiukan isompikin suutin. Nuo Dynojetin suuttimien koot ei mee yksyhteen mikunin omien kanssa. 175dj vastaa 165 mikunia.
Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

msjn kirjoitti:
MakeClick kirjoitti:Kiitos jo tulleista vastauksista 8)

Luulisi tuon 1.75:sen riittävän :) vakiohan on joku 1.47? 1.80 sarjasta vielä löytyy, mutta pitäisikö mieluummin vääntää ilmaruuvia kiinnipäin?

Itse en usko noihin vapaavirtaus suodattimiin näissä vehkeissä, joista ei 800hp löydy, mutta voinhan tietenkin olla väärässä :). Laihalla omastakin mielestä laite toimii, joten lisäilma vaan tekee lisää hallaa? Harmi, kun wildcatin ilmanputsaripömpeliin ei saa mitään vapaavirtaavampaa suodatinta suoraan. Itsellä löytyy Predatoriin laadukas suodatin, mutta ei vain sovi tähän malliin.
Mulla nyt paikalla dynojetin 175 suutin. Alkoi toimia vasta kun porasin putsari koteloon 2x45mm reikiä. Ilman lisä ilmaa nyki yläpäässä runsaasti. Nyt saattais käydä hiukan isompikin suutin. Nuo Dynojetin suuttimien koot ei mee yksyhteen mikunin omien kanssa. 175dj vastaa 165 mikunia.
Eli ilman puutteesta johtu tuo niinkuin ennustin... :D ei muutaku lisää reikiä runsaasti..
Vastaa Viestiin