SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Koko pitkä yoshimura kiinni ja kokeet käyty ottamassa eilen illalla.
Märkä asvaltti ei ollut oikein paras alusta koeajolle mutta tulipahan pätkä kyläsaari/sörkkä alueella heitettyä.
Ton ajon perusteella on kyllä paha lähteä mitään sanomaan mutta voi sanoa perä herkässä mentiin.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

JJP kirjoitti:Koko pitkä yoshimura kiinni ja kokeet käyty ottamassa eilen illalla.
Märkä asvaltti ei ollut oikein paras alusta koeajolle mutta tulipahan pätkä kyläsaari/sörkkä alueella heitettyä.
Ton ajon perusteella on kyllä paha lähteä mitään sanomaan mutta voi sanoa perä herkässä mentiin.
Muista huolellinen sisään ajo----> kaasupohjaan 10km jälkeen :).

Millä tunti/kilometrimäärällä olette vaihtaneet öljyt koneeseen? Mitä öljyä käytätte?

Itsellä on kendalin öljyt tosin aika suolaisen hintaista 67e 4l... pirun hyvä öljy!

Yks alan ammattilainen tuossa sano, että näihin vehkeisiin olis hyvä vaihtaa öljyt 4 tunninvälein jos antaa hanaa kunnolla? vakio venttiilit kannattaa vaihtaa teräsventtiileihin kuulemma noin 30 h ajon jälkee alkaa vakio venttileistä tippuu lautaset? <--- kokemusta =).
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Mitenkäs toi kendaali eroaa halvemmista öljyistä?Jos luokitukset samat.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

kille666 kirjoitti:
JJP kirjoitti:Koko pitkä yoshimura kiinni ja kokeet käyty ottamassa eilen illalla.
Märkä asvaltti ei ollut oikein paras alusta koeajolle mutta tulipahan pätkä kyläsaari/sörkkä alueella heitettyä.
Ton ajon perusteella on kyllä paha lähteä mitään sanomaan mutta voi sanoa perä herkässä mentiin.
Muista huolellinen sisään ajo----> kaasupohjaan 10km jälkeen :).

Millä tunti/kilometrimäärällä olette vaihtaneet öljyt koneeseen? Mitä öljyä käytätte?

Itsellä on kendalin öljyt tosin aika suolaisen hintaista 67e 4l... pirun hyvä öljy!

Yks alan ammattilainen tuossa sano, että näihin vehkeisiin olis hyvä vaihtaa öljyt 4 tunninvälein jos antaa hanaa kunnolla? vakio venttiilit kannattaa vaihtaa teräsventtiileihin kuulemma noin 30 h ajon jälkee alkaa vakio venttileistä tippuu lautaset? <--- kokemusta =).
Edes Husabergiin ei tarvitse ihan noin tiuhaan vaihtaa öljyjä joten ihan potaskaa mun mielestä.
Oon vaihtanu huoltokirjan ohjeiden mukaan ja jos nyt vetää 2päivää pellolla nii sillon nyt olisi tietenkin hyvä vaihtaa ennen ja jälkeen.
Kendalin öljyistä on lähe mitään sanomaan.Motul toimii ja siihen luotetaan!
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

Muista huolellinen sisään ajo----> kaasupohjaan 10km jälkeen :).

Millä tunti/kilometrimäärällä olette vaihtaneet öljyt koneeseen? Mitä öljyä käytätte?

Itsellä on kendalin öljyt tosin aika suolaisen hintaista 67e 4l... pirun hyvä öljy!

Yks alan ammattilainen tuossa sano, että näihin vehkeisiin olis hyvä vaihtaa öljyt 4 tunninvälein jos antaa hanaa kunnolla? vakio venttiilit kannattaa vaihtaa teräsventtiileihin kuulemma noin 30 h ajon jälkee alkaa vakio venttileistä tippuu lautaset? <--- kokemusta =).
Edes Husabergiin ei tarvitse ihan noin tiuhaan vaihtaa öljyjä joten ihan potaskaa mun mielestä.
Oon vaihtanu huoltokirjan ohjeiden mukaan ja jos nyt vetää 2päivää pellolla nii sillon nyt olisi tietenkin hyvä vaihtaa ennen ja jälkeen.
Kendalin öljyistä on lähe mitään sanomaan.Motul toimii ja siihen luotetaan!
Itse käytin aluksi motulia ja tuli sitten laitettua kendalia, kun myyjä sitä kehoitti ostamaan ja täytyy kyllä sanoa, et hyvää se on ei ole mistää merenpohjasta kaavittua :D. 1000km jälkeen oli täyttä tavaraa ja hyvän väristä mut vertas taas motulia 500km jälkeen oli Huima ero!
Kokeilkaa joskus huviksee.
Viimeksi muokannut Darth, 12 Syys 2010 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: hiukan siistin
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Ajotyyli vaikuttaa aika paljon öljynväriin.Mulla yleensä motulit kirkkaat mutta joskus taas on huomattavasti tummempaa.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

Käykös predatorin tehoputket suoraan wildcattiin?
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

kille666 kirjoitti:Käykös predatorin tehoputket suoraan wildcattiin?

EI käy.

Täällä taisi joku jo aikasemminkin asiasta mainita.
Joutuu muokkaamaan jonkin verran.Joten jos ei löydy laitteita millä tehdä niin suosittelen jättää ostamatta.
Itelläni on kyllä villikissaan "kuin nyrkki silmään" istuva yoshimuran kokoputki ;)
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

^^

Juu. Ei käy suoraan ja saa modata aika lailla. Laitoin muistaakseni tänne kuvankin omasta menopelistä putken asennuksen jälkee (Marvingin putki 8) kiva ääni). Vähän joutuu rautaa sahaamaan ja hitsaamaan. Predatorin putki on erittäin pitkä.. joten meinaa olla jo sen kanssa vaikeuksia.

Jos jollain on predatorin vapaavirtaus suodattimelle käyttöä niin ottaa muhun yhteyttä. Itsellä ihan uusi hyllyssä. Nekään ei sovi villikissaan. Villikissassa isompi suodati ja suodatin laatikko.
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Ei yoshimura montaa senttiä liika pitkä ollu vaan se tekee loppu päästä outoja mutkia.
Yoshissa on jollain tapaa pehmeämpi ääni kuin mitä tuossa REn vakioputkessa, ite ainakin tykkään.

Mulla kun ei tuota vakio ilmanputsarinkoteloa ole niin imuäänet hellii korvia! 8)
Prkl ku olis hyvä kypäräkamera nii kuvais pienen pätkän.

Missäs kunnossa porukalla on takaiskarin puslat?Etenkin alapään puslien kunto kiinnostaa nimittäin itelläni niitä ei oikeestaan ole enää nimeksikään.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

Olisko ehdotuksia mikä suutin kannattaa laittaa alkukättelyssä tuohon vakio kaasariin, kun tulee tuo isompi pytty ja on ne virinokat?
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

kille666 kirjoitti:Olisko ehdotuksia mikä suutin kannattaa laittaa alkukättelyssä tuohon vakio kaasariin, kun tulee tuo isompi pytty ja on ne virinokat?
Ehdottaisin katsomaan alkuun että ei käy laihalla ja sitten penkissä löput säädöt.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
etupyörä
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 06 Tammi 2008 17:20
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja etupyörä »

Juu penkkiin vaan säädettäväksi niin ei jää epävarmaksi, en vaan ymmärrä miksi haluat laittaa tuon
alkuperäisen kaasarin sinne jarruksi jos sulla on parempikin olemassa, menee hieman hukkaan tuo pytty ja nokat.
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

etupyörä kirjoitti:Juu penkkiin vaan säädettäväksi niin ei jää epävarmaksi, en vaan ymmärrä miksi haluat laittaa tuon
alkuperäisen kaasarin sinne jarruksi jos sulla on parempikin olemassa, menee hieman hukkaan tuo pytty ja nokat.
Ei ole tällä hetkellä parempaa kaasutinta, kuin tuo mikunin 42mm.. keihintä on turha kiinni laittaa, koska ei toimi kunnolla ja on muutenkin aika virpomista sen kiinni laitto. kyllähän se jossain vaiheessa on ostettava uusi fcr, kun on vaan ylimääräistä.

Mietin tässä kyllähän uudella pytyllä ja männällä pitää sisäänajo suorittaa niin enhän mä sitä penkkii voi viedä rääkättäväksi?
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

No katsos kun ekaks katot /katotte miten ikinä,että ei käy laihalla eikä puudu.Eli pienet suuntaa antavat säädöt ja sitten kilometrejä alle.
Sitten kun niitä on jonkinverran kertyny nii eiku penkkiin vaan.
Ajoin vakiokoneella ekat 50km jääradalla ja ei mitään ongelmia.Kunhan muistaa ettei raiskaa rajotinta vasten ja jos vetää jengat korkeella nii antaa käydä hetken aikaa hissukseen ennen kuin sammuttaa.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Vastaa Viestiin