Mikähän mättää?
Re: Mikähän mättää?
samaa mitä pistin viimeksi, castrol 10w 40 allrightista sitä ostanut...
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mikähän mättää?
tgbman kirjoitti:lainataampas tätä topicia...
omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut. voiko johtua kaasarin säädöistä koska tuntuu että on käy liian rikkaalla?? onko ollut kellään samoja ongelmia?
Tää on sikawanha topikki, mutta pakko kommentoida tätä.
(jos joku sattuu hakua käyttämään, niin tämä aihe jäi kellumaan ilmaan)
99% tämä johtuu siitä, että moottorissa on liikaa öljyä!
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: Mikähän mättää?
Omassa oli samavika. Hajottaa rattaat jos starttaa heti perään jos ekalla pyörityksellä ei lähe käyntiin.NIKITA kirjoitti:Auttakaa aloittelijaa!
Kyseessä siis Dinli DL 801-270 vm. 06 ajettu 454km.
Startti pyörittää, mutta ei pyöritä konetta, mistähän tämä mahtaa johtua?
Täytyy pitää pieni viive starttausten välissä????
Re: Mikähän mättää?
Mulla näitä pieniä ongelmia tulee kuin sieniä sateella, noh. Eli tänään kävin montulla heittämässä kerran radan ympäri, jonka jälkeen ylivuotoletkusta sylki jatkuvalla syötöllä bensaa. Sama ongelma oli muutama päivä takaperin, kun kiipesin pienen, mutta jyrkän mäen ylös. Molemmilla kerroilla kaasari auki, putsaus vaikkei missään roskia ollutkaan. Koho toimii ok, neulaventiili myös. Missä vika, kun tärinässä/epätasaisessa maastossa/jyrkässä mäessä kaasari alkaa tulvimaan eikä sitä vuotoa saa loppumaan, ennenkuin kohokammion avaa? Mulla siis -07 901 dinli.
Minkälaisia suuttimia olette käyttäneet? Mulla tällä hetkellä ~170 (porattu) pääsuutin, 56 tyhjäkäyntisuutin, neulan sokka alimmassa lovessa ja seosruuvi 2 kierrosta auki. Mönkijä muuten vakio lukuunottamatta wileyco:n putkistoa ja vaahtomuoviputsaria. Hyvin toimii ja vetää, mutta silti pelottaa, että josko tuo kävisi hieman liian laihalla? Näin opiskelijana ei viitsisi penkkiinkään viedä. Käyntiäänen perusteella voisi jotain päätellä, mutten ole irl nähnyt ikinä toista dinliä liikenteessä, joten ei vertailukohdettakaan oikein ole.
Minkälaisia suuttimia olette käyttäneet? Mulla tällä hetkellä ~170 (porattu) pääsuutin, 56 tyhjäkäyntisuutin, neulan sokka alimmassa lovessa ja seosruuvi 2 kierrosta auki. Mönkijä muuten vakio lukuunottamatta wileyco:n putkistoa ja vaahtomuoviputsaria. Hyvin toimii ja vetää, mutta silti pelottaa, että josko tuo kävisi hieman liian laihalla? Näin opiskelijana ei viitsisi penkkiinkään viedä. Käyntiäänen perusteella voisi jotain päätellä, mutten ole irl nähnyt ikinä toista dinliä liikenteessä, joten ei vertailukohdettakaan oikein ole.
- stequ78
- Tracks
- Viestit: 998
- Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
- Paikkakunta: Porin kylä
Re: Mikähän mättää?
Ei pitäis käydä dille laihalla noilla säädöillä,tulee mieleen itsellä että seosruuvia ehkä kierroksen ja hinun päälle aukaisisin vielä.
Toimii ainakin tegussa siten aika braa käy ehkä hiukan liiankin rikkaalla.
Toimii ainakin tegussa siten aika braa käy ehkä hiukan liiankin rikkaalla.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Re: Mikähän mättää?
cartman: toi tulviminen liittyy neulaventtiiliin joka jää jostain syystä auki, ehkä jtn roskaa vaikka on jo putsailtu. tai sitten koho jää jumiin kun kaasari/kone on kallellaan. en tiiä löytyykö mikuniin yhtä hyvin tietoja netistä ku keihiniin esim. bensanpinnan oikeasta korkeudesta kohokammiossa ts. missä vaiheessa neulaventtiili aukeaa. niin elikkäs laittaisin kaasarin pöydälle,kattella että koho liikkuu vapaasti ettei osu mihinkään sekä neulaventtiilin oikea aukeamiskohta(bensanpinnan korkeus) ja huolella putsaten uudestaan. taitaa siinä neulavenassakin joku tivari olla, ettei se olis entinen?
Re: Mikähän mättää?
Ok, tuo saattoi olla minunkin kohdallani syy. Mutta, mikä selittää sen että huohotus vain jatkuu vaikka mittatikku ei enään kastu edes?jesi kirjoitti:tgbman kirjoitti:lainataampas tätä topicia...
omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut. voiko johtua kaasarin säädöistä koska tuntuu että on käy liian rikkaalla?? onko ollut kellään samoja ongelmia?
Tää on sikawanha topikki, mutta pakko kommentoida tätä.
(jos joku sattuu hakua käyttämään, niin tämä aihe jäi kellumaan ilmaan)
99% tämä johtuu siitä, että moottorissa on liikaa öljyä!
Öljyt ei väriä vaihda kuin hieman mustuu.
UMRY
Re: Mikähän mättää?
joku tukossa öljynkierrossa, tukkonen suodatin tai öljysumpun/kytkinkopan välinen letku lytyssä esim?