Mikähän mättää?

Keskustelua Dinli mönkijöistä
tgbman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2008 13:12
Mönkijä:: dinli 904 450cc
Paikkakunta: vantaa

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja tgbman »

samaa mitä pistin viimeksi, castrol 10w 40 allrightista sitä ostanut...
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja jesi »

tgbman kirjoitti:lainataampas tätä topicia...

omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut. voiko johtua kaasarin säädöistä koska tuntuu että on käy liian rikkaalla?? onko ollut kellään samoja ongelmia?

Tää on sikawanha topikki, mutta pakko kommentoida tätä.
(jos joku sattuu hakua käyttämään, niin tämä aihe jäi kellumaan ilmaan)

99% tämä johtuu siitä, että moottorissa on liikaa öljyä!
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
hane
3WD
Viestit: 109
Liittynyt: 29 Heinä 2005 09:43
Mönkijä:: Dinli 801 -08
Paikkakunta: Kerava

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja hane »

NIKITA kirjoitti:Auttakaa aloittelijaa!
Kyseessä siis Dinli DL 801-270 vm. 06 ajettu 454km.
Startti pyörittää, mutta ei pyöritä konetta, mistähän tämä mahtaa johtua?
Omassa oli samavika. Hajottaa rattaat jos starttaa heti perään jos ekalla pyörityksellä ei lähe käyntiin.
Täytyy pitää pieni viive starttausten välissä????
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja cartman »

Mulla näitä pieniä ongelmia tulee kuin sieniä sateella, noh. Eli tänään kävin montulla heittämässä kerran radan ympäri, jonka jälkeen ylivuotoletkusta sylki jatkuvalla syötöllä bensaa. Sama ongelma oli muutama päivä takaperin, kun kiipesin pienen, mutta jyrkän mäen ylös. Molemmilla kerroilla kaasari auki, putsaus vaikkei missään roskia ollutkaan. Koho toimii ok, neulaventiili myös. Missä vika, kun tärinässä/epätasaisessa maastossa/jyrkässä mäessä kaasari alkaa tulvimaan eikä sitä vuotoa saa loppumaan, ennenkuin kohokammion avaa? Mulla siis -07 901 dinli.

Minkälaisia suuttimia olette käyttäneet? Mulla tällä hetkellä ~170 (porattu) pääsuutin, 56 tyhjäkäyntisuutin, neulan sokka alimmassa lovessa ja seosruuvi 2 kierrosta auki. Mönkijä muuten vakio lukuunottamatta wileyco:n putkistoa ja vaahtomuoviputsaria. Hyvin toimii ja vetää, mutta silti pelottaa, että josko tuo kävisi hieman liian laihalla? Näin opiskelijana ei viitsisi penkkiinkään viedä. Käyntiäänen perusteella voisi jotain päätellä, mutten ole irl nähnyt ikinä toista dinliä liikenteessä, joten ei vertailukohdettakaan oikein ole.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Ei pitäis käydä dille laihalla noilla säädöillä,tulee mieleen itsellä että seosruuvia ehkä kierroksen ja hinun päälle aukaisisin vielä.
Toimii ainakin tegussa siten aika braa käy ehkä hiukan liiankin rikkaalla.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja yaguza »

cartman: toi tulviminen liittyy neulaventtiiliin joka jää jostain syystä auki, ehkä jtn roskaa vaikka on jo putsailtu. tai sitten koho jää jumiin kun kaasari/kone on kallellaan. en tiiä löytyykö mikuniin yhtä hyvin tietoja netistä ku keihiniin esim. bensanpinnan oikeasta korkeudesta kohokammiossa ts. missä vaiheessa neulaventtiili aukeaa. niin elikkäs laittaisin kaasarin pöydälle,kattella että koho liikkuu vapaasti ettei osu mihinkään sekä neulaventtiilin oikea aukeamiskohta(bensanpinnan korkeus) ja huolella putsaten uudestaan. taitaa siinä neulavenassakin joku tivari olla, ettei se olis entinen?
vuorpe
4WD
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Kesä 2008 19:59
Mönkijä:: Mönkijätön
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

jesi kirjoitti:
tgbman kirjoitti:lainataampas tätä topicia...

omalla dinlillä (904 2009 mallin) alkanut huohottaa aika rajusti ilmansuodatinkoteloon öljyä :/ tyhjennys "tutit" täynnä joka ajon jälkeen. mikähän sen saa aikaseks, dillellä ajettu vasta 1000km muuten on hyvin toiminut. voiko johtua kaasarin säädöistä koska tuntuu että on käy liian rikkaalla?? onko ollut kellään samoja ongelmia?

Tää on sikawanha topikki, mutta pakko kommentoida tätä.
(jos joku sattuu hakua käyttämään, niin tämä aihe jäi kellumaan ilmaan)

99% tämä johtuu siitä, että moottorissa on liikaa öljyä!
Ok, tuo saattoi olla minunkin kohdallani syy. Mutta, mikä selittää sen että huohotus vain jatkuu vaikka mittatikku ei enään kastu edes?
Öljyt ei väriä vaihda kuin hieman mustuu.
UMRY
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Mikähän mättää?

Viesti Kirjoittaja yaguza »

joku tukossa öljynkierrossa, tukkonen suodatin tai öljysumpun/kytkinkopan välinen letku lytyssä esim?
Vastaa Viestiin