
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Joulu 2011 14:26
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moron.tiedä onko oikee ketju tälle mutta koitetaan.elikkäs mulla on jonku aikaa ollu tuollanen 600 twin-o4 sportsman,ja koneesta kuuluu naputusta.ääni häviää joskus kun painaa kierroksia,mutta kierrosalueesta ei tietoo kun ei jenka eikä muutkaan mittarit pelitä(vettä saanu).tyhjäkäynnillä on kuulemma kuulunu edelliselläkin omistajalla joku ääni,ite huomasin sen pari päivää sitten,kun tuli mönkijää "seisotettua" hetki kapeessa mutta syvässä ojassa oikeen takasen varassa..mietin että olisko tuo asento voinu jotain vaikuttaa..ääni kuulostaa kovasti venttiililtä,mutta toisaalta voi se variaattoristaki tulla.kierroksien kasvaessa,ellei naputus lopu,se muuttuu rapinaksi.ja vaikuttaa mielestäni käyntiin,kone ikäänkuin hiukan miettis kierrosten nousua,ts pientä röpötystä olen havaitsevani välillä.onko tuo yleensä miten hankala säätää ite venttiilit tuosta vai pitäskö suosista viedä huoltoon?käynnistyy hyvin eikä muuten mitään problemaa mutta hiukan tuo kummastuttaa.pahan kuulosta ainaki näin asiaa tuntemattoman korvaan 

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mullon täsmälleen samanlainen naputus 330 magnumissa, ja kaverin 330 trail bossissa kanssa, molemmat 05-mallisia. Mielestäni ääni tulee variaattorista.. 

-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Joulu 2011 14:26
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
tuo ääni tulee mielestäni sylinterin juuresta,paha sanoo tarkkaan.pitäs riisua muovit pois että pääsis lähemmä eikä jouda ennenku ens vkl.700 kaasarimallin laakerivioista oon kuullu että kampuran päästä roppais,liekö noissa samaa?tuntuiki että ääni oli jotenki tuttu,ja nyt ku muistelin niin lincolnin kampuran laakeri äänteli aikalailla samoin ku oli selvä..ei ehkä ihan sama asia mutta jenkki ku jenkki
ei tuolla oikein ajaakaa viittis ennenku asia selviää.itellä vaan kiirusta töissä ja remontti maksaa tietysti miljoonan jos sen johonki veis..vai onko parempaa tietoo mitä osat noihin maksaa yms?ensimmäinen "kevyt nelipyörä" ni tiedä mistään mitään noiden suhteen
.joo olen kans huomannu tuon naputuksen kuuluvan vissiin asiaan,naapurin 325 magnum pitää sitä kans mutta ääni on erilainen ku tuo twinistä lähtevä.


Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
siellä sylinterin juuressa on ne hydrauliset venttiilinnostimet. työntötankojen alapäissä. nehän helposti naputtaa.(autoissa)
JT
JT
“Unnatural work produces too much stress.”
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moottoreista mittään en tiiä mut eikö hydraulinostimet oel nyky moottoreissa korvannu nuo sukkapuikot? Joko työntötanko liikutteloo keinuvipua tai sitte hydraulinostin?jaket kirjoitti:siellä sylinterin juuressa on ne hydrauliset venttiilinnostimet. työntötankojen alapäissä. nehän helposti naputtaa.(autoissa)
JT
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
polariksen moottoridesign tulee jostain vuosien takaa, siellä on lohkossa nokka-akseli, sen päällä hydrauliset säätimet, ja sitten työntötankovälitys ylös kanteen, keinut kannessa. sinänsä hyvä rakenne, halpa ja toimiva. toimii matalakierroskoneissa.
tyypillinen jenkkirakenne, esim moni v8 on samalla designilla.
tyypillinen jenkkirakenne, esim moni v8 on samalla designilla.
“Unnatural work produces too much stress.”
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eli jonkun briggs strattonin ja vanhan ooppelin koneen risteytys...jaket kirjoitti:polariksen moottoridesign tulee jostain vuosien takaa, siellä on lohkossa nokka-akseli, sen päällä hydrauliset säätimet, ja sitten työntötankovälitys ylös kanteen, keinut kannessa. sinänsä hyvä rakenne, halpa ja toimiva. toimii matalakierroskoneissa.
tyypillinen jenkkirakenne, esim moni v8 on samalla designilla.


..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Joulu 2011 14:26
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
vielä sen verran lisäystä oireisiin,että kierrosten noustessa nopeesti rapina loppuu,taas kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille,alkaa naputus ja sitten rapina.samoin aina kun puhallin tulee mukaan.(flekti siis,ei mulla ahdinta siinä ole)
eli jotenkin äkillinen rasitus moottorissa vähentää oiretta.mutta ihan selvästi kaasuun vastaamisessa on viive,ennenku saa jenkaa sen verran että napinat ja rapinat loppuu,siinä puolikaasun tuntumassa.sitten pelittää taas ja vastaa kaasuun.tekeekö venttiilivika tollasta oiretta?

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
hydrauleihin vaikuttaa öljyn paine(tekee mainitsemasi oireet), ja se paine nousee kierrosten noustessa. jos öljypumpun tuotto on vähän heikko, niin voisi aiheuttaa moista. manuaalissa on varmaan joku tapa mitata paine öljykanavasta.
yksi vaihtoehto on se, että pumppu toimii, mutta painetta menetetään liian nopeasti. esim kasvaneesta laakerivälyksestä.
mutta toisaalta jos olet kuunnellut vanhoja escortteja, ne on just tommosia. vanhat öljyt jumittaa hydrauleja ja ne naputtaa varsinkin tyhjäkäynnillä, korkeammilla kierroksilla voi toimia, kun paine nousee.
JT
yksi vaihtoehto on se, että pumppu toimii, mutta painetta menetetään liian nopeasti. esim kasvaneesta laakerivälyksestä.
mutta toisaalta jos olet kuunnellut vanhoja escortteja, ne on just tommosia. vanhat öljyt jumittaa hydrauleja ja ne naputtaa varsinkin tyhjäkäynnillä, korkeammilla kierroksilla voi toimia, kun paine nousee.
JT
“Unnatural work produces too much stress.”
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Joulu 2011 14:26
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
olen miettiny että kiertääkö öljyt lainkaa ku pysyy niin puhtaana..niinku suoraan kannusta ottasi tikun päähän.vaikkei vaihdon jälkeen ole kyllä montaa tuntia ajettukaan.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
kyllä mulla pysyy melko puhtaana öljyt.
“Unnatural work produces too much stress.”
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
http://www.youtube.com/watch?v=q0Stv5PtcwU
onko ääni tämmöinen. tuolla on muutamia vinkkejä, veikkasivat ruiskusuuttimia.
mutta onko se 600 versio ruisku, ei taida olla.
onko ääni tämmöinen. tuolla on muutamia vinkkejä, veikkasivat ruiskusuuttimia.
mutta onko se 600 versio ruisku, ei taida olla.
“Unnatural work produces too much stress.”
- riksa
- 4WD
- Viestit: 221
- Liittynyt: 18 Syys 2004 18:47
- Paikkakunta: Hyvinkää Mönkijä:Polaris 850 traktori, 3 lasten mönkijää 2x110cc ja 1x50cc
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Huohotusputki oli hapertunut -08 800efi:ssä ja haljennut 4cm matkalta heti kannelta lähdettyään ja oli muutenkin pehminnyt niin ettei varmasti pysynyt muodossaan tankin alla tiukoilla mutkilla ollessaan.
Näki selvästi kun otti oikean puolen suojamuovin irti.
Näki selvästi kun otti oikean puolen suojamuovin irti.
Korjaamme kaiken minkä särjemme 
http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI
Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.

http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI
Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ettei nyt vaan taas sekoittusi polariksen tahallan halkaisema huohotinputki rikkoontuneeseen.
Se huohotinputki on tarkoituksella halkaistu jos vaikka putki pääsisi jäätymään niin paine pääsee jostain pois ennenkuin hajoittaa mitään...
Se huohotinputki on tarkoituksella halkaistu jos vaikka putki pääsisi jäätymään niin paine pääsee jostain pois ennenkuin hajoittaa mitään...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Uusi 400HO Sportsman - Etuperä kollottaa
Eipä ole aikaisempaa kokemusta moisista värkeistä, joten käännytäänpä tänne asiantuntijoiden puoleen. Mikähän mahtaa olla syynä, kun pakasta vedetystä Pollesta kuuluu omituista ujellusta/vinkumista noin 30-40 km/h nopeuksissa? Itse veikkaisin äänen tulevan etuperästä. Onko kyseessä ko. mallin ominaisuus, vai pitäiskö alkaa huolestumaan? Öljyt tsekattu luovutushuollon yhteydessä. Muilla vastaavia kokemuksia?