Minkälainen kypärä käytössä?

Keskustelua ajovarusteista:
Kypärät panssarit kengät yms..
Hypo
6WD
Mönkijä:: Polaris Magnum 330 -04

Re: Minkälainen kypärä käytössä?

Viesti Kirjoittaja Hypo »

Kuva

Tollanen tuli tilattua, eihän se ole millään lailla hyväksytty, mutta voi tuo päässä juoda vaikka kaljaa ja kaatuilla pihalla.....
Viimeksi muokannut Hypo, 02 Helmi 2012 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pääsee sitä pienemmälläkin
ARant
6WD
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700

Viesti Kirjoittaja ARant »

Koheltaja kirjoitti:
ARant kirjoitti:Vanha nipottaja taas asialla ..
Kiitos uudesta nimityksestä, vanhaksi nipottajaksi mua ei ole vielä kutsuttukkaan.
Anteeksi tuhannesti - tarkoitin nipottajalla itseäni, enkä sinua !

(Pitääpä editoida lisää rautalankaa edelliseen viestiin)
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Näitä sattuu :mrgreen:
Kylätason mönkijäkuski
Miqu
4WD

Viesti Kirjoittaja Miqu »

Hypo kirjoitti:Kuva

Tollanen tuli tilattua, eihän se ole millään lailla hyväksytty, mutta voi tuo päässä juoda vaikka kaljaa ja kaatuilla pihalla.....
Tommosen meinasin kans etelästä ostaa mut ei oikein ollut kokoja.
Netistä yritin ettiä tommosta mut ei löydy kuin noita ei hyväksyttyjä.
Tietäiskö kukaan mistä löytyis??
Linhai 400 4x4
mönky
6WD
Mönkijä:: KQ700
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mönky »

Miqu kirjoitti:
Hypo kirjoitti:Kuva

Tommosen meinasin kans etelästä ostaa mut ei oikein ollut kokoja.
Netistä yritin ettiä tommosta mut ei löydy kuin noita ei hyväksyttyjä.
Tietäiskö kukaan mistä löytyis??
Tosta halvalla :D
http://www.keltainenporssi.fi/search/ku ... uage_id=fi
Edit. Ai sori, eihän se ollukkaa hyväksytty malli.
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
olli.k
4WD
Mönkijä:: polaris sportsman 500 traktori

Viesti Kirjoittaja olli.k »

nyt olis aika ostaa uus kypärä niin kumpi on lämpimämpi? crossi vai umpi? umpi näyttää lämpimämmälta mutta joku sano että on toisinpäin?
Maataloustraktori
Sutinen
Tracks
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Crossi malli mun mielestä kylmä sen tähden ostin pari potta malli josta saa suoja lasin nostettua ylös.
Huomattavasti parempi, leuka suojaa ei nuissa ole, pitää toivoa ettei lennä leuka edellä :lol:
Mulla on myös lasi mönkijässä ja se suojaa aika hyvin viimalta, mutta metsä ajelussa se vain heikentää näkyvyyttä
ja ottaa risuhin ja oksiin kiinni.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
stequ78
Tracks
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Onko kellään täällä foorumilla käytössä Schubert.in kypärää mun molopää on kasvanu tai vanha kunnon Shoei z-one on kutistunut vuosien varrella, kävin tänään ajelemassa ja vedin päähän halvan AGV.n ja meinas pää halvaantuu ku bloosas ihan helvetisti.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

stequ78 kirjoitti:Onko kellään täällä foorumilla käytössä Schubert.in kypärää mun molopää on kasvanu tai vanha kunnon Shoei z-one on kutistunut vuosien varrella, kävin tänään ajelemassa ja vedin päähän halvan AGV.n ja meinas pää halvaantuu ku bloosas ihan helvetisti.

Mulla on tuommonen vanha sulpertti oliskohan c3 mallia (avattava leukasuoja)
Kypäröitä on kertynyt nurkkiin aikain saatossa varmaan toistakymmentä mutta kyllä tuo sulpertti miellyttää eniten edelleenkin sillon kun haluaa päähän hiljasen potan ja hyvin alakautta tulevalta viimalta sauojaa !

+suojaa täysin alakautta tulevalta viimalta
+hyvä aurinkosuoja silmille jonka saa nätisti päälle ja pois paksutkin hanskat kädessä
+kesällä ilmastointi pelaa hyvin
+erittäin hiljanen kun yöllä ja päivällä ero esim muutamiin agv ja monen muunkin merkin umpikypäriin. (mönkiäkäytössä turha ominaisuus mutta pyörällä kun hetken ajaa tuo päässä meinaa muilla kypärillä korvat haleta vaikkei nekään nyt normaalia kovaäänisempiä oo)

-Huurtuu kuten muutkin potat jossa ei oo tuplavisiireitä sun muita sähkövirikkeitä visiirissä. Visiirissä tosin erilaisia rakoasetuksia visiiri kiinni muttei tämäkään poista huurtumista lisää vaan vetoa ja ehkä hieman hidastaa huuruuntumista
-leukasuojan aukasu hiukan hankala hanskat kädessä
-hengitysmaski puuttuu jolla sais varmaan huuruuntumisen pois
-lippa ei pysy auki kovassa menossa en nyt muista pysykö uutena paremmi

En tiiä mitä bloosata tarkottaa mutta josko joku noista asioista kertoo blosaako tämä sitten minkäverran :biggrin:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
stequ78
Tracks

rulez kirjoitti:En tiiä mitä bloosata tarkottaa mutta josko joku noista asioista kertoo blosaako tämä sitten minkäverran
Joo sorry kun oon täältä rantaruottista kotoisin niin tääl on puolet sanoista suoraan Ruotsista eli bloosaa = tuulee/vetää kypärän sisällä tässä tapauksessa, tottahan nuo huurtuu visiirit mutta mulla suurin ongelma nykyisissä päänsuojissa on se että aikoinaan kallis Shoei ei enää sovi mun isonenäiseen päähäni ja tuo Agv päästää ajoviimaa potan sisään niin paljon että alkaa päätä särkee ajon aikana.
Olin jo viime keväänä kaupoilla juurikin tuollaisesta c3.sta, mutta nuukuus iski sitte siinä kohtaa ja ostin halvemman kypärän mikä nyt sitte on osoittaunut "halvaksi" nyt sit just aattelin että josko täällä olis käyttäjiltä suoraan kokemusta niin parhaan arvion saa silloin moisesta kypärästä, joo uskoisin et meen hakee heti maanantaina uuden kypärän ja sotken tuon Agv.n vaikka suohon :D
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Jewha
6WD

Viesti Kirjoittaja Jewha »

stequ78 kirjoitti:
rulez kirjoitti:En tiiä mitä bloosata tarkottaa mutta josko joku noista asioista kertoo blosaako tämä sitten minkäverran
Joo sorry kun oon täältä rantaruottista kotoisin niin tääl on puolet sanoista suoraan Ruotsista eli bloosaa = tuulee/vetää kypärän sisällä tässä tapauksessa, tottahan nuo huurtuu visiirit mutta mulla suurin ongelma nykyisissä päänsuojissa on se että aikoinaan kallis Shoei ei enää sovi mun isonenäiseen päähäni ja tuo Agv päästää ajoviimaa potan sisään niin paljon että alkaa päätä särkee ajon aikana.
Olin jo viime keväänä kaupoilla juurikin tuollaisesta c3.sta, mutta nuukuus iski sitte siinä kohtaa ja ostin halvemman kypärän mikä nyt sitte on osoittaunut "halvaksi" nyt sit just aattelin että josko täällä olis käyttäjiltä suoraan kokemusta niin parhaan arvion saa silloin moisesta kypärästä, joo uskoisin et meen hakee heti maanantaina uuden kypärän ja sotken tuon Agv.n vaikka suohon :D
En tiedä mistä rantaruottista olet kotoisin mutta kyllä se termi on blosata. Tulee ruotsinkielen sanasta blåsa.
stequ78
Tracks

Joo Luvialta oon kotoisin ja Porissa nykyään asun ja tiedän hyvin mitä bloosata tarkoittaa ja jopa miten se oikeasti kirjoitetaan Ruotsiksi,mutta täälä se vääntyy puhekielessä bloosata/bloosaa.
hck
6WD
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Viesti Kirjoittaja hck »

Itsellä moottoripyäräilyst jääny x-liten seitsen sarjalainen, hyvä kypärä tiellä, mutta ei oikein metsäs mönkijä ja kelkkailu kypäränä. Olis tarkoituksena hommata kevyt crossi tai avo malli, mut hakuses vielä et millasen hommais. :roll:
Puuhis83
Tracks
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Kuva
Marushin XMR snow

Onko kenellekään tuttu pipa? Toimiiko mitenkä talvikäytössä. Joku tämmönen pitäis hankkia kun umpikypärästä jäätyy tuulilasi aika nopeaan. Kivampi olis ajella jos näkis jotain.

Oisko joku muu parempi. Kelkkafoorumilla ovat kehuneet HJC:n CL-X4 -mallia, mut kun ei näistä mittään tiedä.. :biggrin:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
cotcot
Moderaattori
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Itellä on ollu tämmöinen setti: HJC kypärä jossa on tuo ''kuonokoppa'' ja Scottin OTG Enduro lasit tuplalinssillä ja todella tyytyväinen olen ollut. Toimii hyvin talvella kun on tuo kuonokoppa niin ei tule kasvoille kylmä ja mulle ainakin toimii/istuu hyvin tuo HJC/Scott lasi yhdistelmä. Nuo lasit on hieman suuremmalla rungolla kun ovat silmälasien kanssa käyttäville OTG malli ja istuu mulle ainakin aika hyvin, ei pääse kylmä kypärään sisälle ja kun tuplalinssi niin ei ihan helposti huurrukkaan.

http://www.hyeenaracing.fi/product_details.php?p=154

http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3892

http://www.hyeenaracing.fi/product_details.php?p=1598
Vastaa Viestiin