Viimax:in Honda 500FA
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: Viimax:in Honda 500FA
Vähän vaan ihmetyttää kun sitä sokkaa ja oikeanlaista mutteria ei sinne osata laittaa jo suunnitelmissa. Kruunumutteri, jonka sokka lukittee oikeeseen asentoon mutterin koloista. Oiskohan branditilla takasinkutsun paikka asiasta, kun tuo löystyy tarpeeksi kovemmissa vauhdeissa voi mönkkä viedä miestä. Ittekkin kiristelen harva se päivä kun ei tahdo niin pitävää lukitetta olla, kemppiliimalla ei vaan haluais. Teloilla talvella ensimmäisessä käännöksessä aina aukee.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Viimax:in Honda 500FA
Kompataan edellisiä ja lääkkeet kerrottu aikaisemmin ja nyt uudestaan.
Puhdistus ja elastista lukitetta jenkaan sekä booriin.
Puhdistus ja elastista lukitetta jenkaan sekä booriin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Laita nyloc-mutteri sinne jos ei lukitteet auta, luulis sillä pysyvänhape kirjoitti:Vähän vaan ihmetyttää kun sitä sokkaa ja oikeanlaista mutteria ei sinne osata laittaa jo suunnitelmissa. Kruunumutteri, jonka sokka lukittee oikeeseen asentoon mutterin koloista. Oiskohan branditilla takasinkutsun paikka asiasta, kun tuo löystyy tarpeeksi kovemmissa vauhdeissa voi mönkkä viedä miestä. Ittekkin kiristelen harva se päivä kun ei tahdo niin pitävää lukitetta olla, kemppiliimalla ei vaan haluais. Teloilla talvella ensimmäisessä käännöksessä aina aukee.

Asiasta kukkaruukkuun ja takasin... Mukavasti on honukka piristynyt kilsojen saatossa, varsin hauska kapine kaikenlaiseen ajoon keveyden ja ketteryydensä ansiosta. Toimiii

Ihmeen paljon silti tota bensaa menee, onkohan kukaan laskeskellut mitä luokkaa kuluttaa toi viissatku maastoajossa ? Tuntuu että tankillinen menee hujauksessa, toki mönkkäriä käytän päivittäin.
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: Viimax:in Honda 500FA
Vaihtelevaa maastoa tullut ajeltua nuo pitemmät reissut, mutta tankillisella ajelee muistaakseni 10h eli 1-2 L/tunti. Paljon riippuu renkaista, maastosta ja vauhdista. Mutta ei mun mielestä oo kovin suuri kulutuksinen. Tieten tuo oma ajo on aikas rauhallista möyrintää, taitaa olla oman laitteen keskinopeus siinä 6km/h. Työhommissa vähän enempi sitten vie, mutta 3l/h on siinäkin se ka. Vähäset on kuiten nuo omat ajot vuodessa, n. 150h.ViiMax kirjoitti:Ihmeen paljon silti tota bensaa menee, onkohan kukaan laskeskellut mitä luokkaa kuluttaa toi viissatku maastoajossa ? Tuntuu että tankillinen menee hujauksessa, toki mönkkäriä käytän päivittäin.
Re: Viimax:in Honda 500FA
Yksi vaihtoehto olis tiukata toinen, matalampi mutteri tota varsinaista mutteria vastaan. Mutterin ja sokan välissä näyttäisi olevan jonkin verran tilaa. Molemmat tietenkin lukitteella kiinni. Jos oikein varman päälle haluu pelata niin, poraa (jos pystyy) reiän kiristetyn mutterin ja akselin läpi ja laittaa sokan siihen.hape kirjoitti:Vähän vaan ihmetyttää kun sitä sokkaa ja oikeanlaista mutteria ei sinne osata laittaa jo suunnitelmissa. Kruunumutteri, jonka sokka lukittee oikeeseen asentoon mutterin koloista. Oiskohan branditilla takasinkutsun paikka asiasta, kun tuo löystyy tarpeeksi kovemmissa vauhdeissa voi mönkkä viedä miestä. Ittekkin kiristelen harva se päivä kun ei tahdo niin pitävää lukitetta olla, kemppiliimalla ei vaan haluais. Teloilla talvella ensimmäisessä käännöksessä aina aukee.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: Viimax:in Honda 500FA
Joo on tuohon lääkettä kovasti mietitty ja tuo kiristysmutteri ollut mielessä. Mutta eniten vaan ihmetyttää kun jo toistakymmentä vuotta tehdään tässä asiassa sutta ja sekundaa niin ei paljon ilmeisesti käyttäjiä kuunnella tuotekehityksessä, tai sitten ei vaan oo viesti kulkenut perille. Olisiko jo aika asialle tehdä jotain edes uusiin malleihin. Tälläkin palstalla kuiten on näitä jälleenmyyjiä jotka asiaa voi viedä eteenpäin jos vaan tahto riittää. Saatais hyvästä kömpijästä vieläkin parempi.pusikkoon kirjoitti:Yksi vaihtoehto olis tiukata toinen, matalampi mutteri tota varsinaista mutteria vastaan. Mutterin ja sokan välissä näyttäisi olevan jonkin verran tilaa. Molemmat tietenkin lukitteella kiinni. Jos oikein varman päälle haluu pelata niin, poraa (jos pystyy) reiän kiristetyn mutterin ja akselin läpi ja laittaa sokan siihen.
Re: Viimax:in Honda 500FA
Mistäs sitä sitten valitetaan jos viimeinenkin vika tai haitta poistuu =D
Tai sitten on insinööri ajatellut samalla tavalla kun ivecon öljy tikkua suunnitellessaan... Öljyjen tarkistus(jos ei luota elektroniseen mittariin(ivecolla ajaneet varmasti luottavat sen sähköihin kuin neuvostoliittoon =D )) tehdään kippaamalla hytti. Kuulemma siksi että kuljettaja samalla tarkistaa että kaikki apulaitteet ovat paikoillaan ja oikein kiinni(myös sähköt ja polttoaine putket) ja että kaikki kiinnitykseen tarvittavat pultit/mutterit/klemmarit ovat paikoillaan ja riittävän kireällä. En voinut olla repeämättä kun juvanmalmin taidetakomossa moista väittivät naama peruslukemilla ihan työnjohdon taholta...
Eli olisiko tässä sitten joku "sulake" väärin käytön ehkäisemiseksi(jos se löystyy, käyttö on siinä rajoilla olla liian kovaa ja huolto liian vähäistä) ja toisaalta tarve tarkastella laitetta muutenkin kuin kuskin penkiltä?
Tai sitten on insinööri ajatellut samalla tavalla kun ivecon öljy tikkua suunnitellessaan... Öljyjen tarkistus(jos ei luota elektroniseen mittariin(ivecolla ajaneet varmasti luottavat sen sähköihin kuin neuvostoliittoon =D )) tehdään kippaamalla hytti. Kuulemma siksi että kuljettaja samalla tarkistaa että kaikki apulaitteet ovat paikoillaan ja oikein kiinni(myös sähköt ja polttoaine putket) ja että kaikki kiinnitykseen tarvittavat pultit/mutterit/klemmarit ovat paikoillaan ja riittävän kireällä. En voinut olla repeämättä kun juvanmalmin taidetakomossa moista väittivät naama peruslukemilla ihan työnjohdon taholta...
Eli olisiko tässä sitten joku "sulake" väärin käytön ehkäisemiseksi(jos se löystyy, käyttö on siinä rajoilla olla liian kovaa ja huolto liian vähäistä) ja toisaalta tarve tarkastella laitetta muutenkin kuin kuskin penkiltä?
Viimeksi muokannut ToniR81, 07 Heinä 2012 01:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Viimax:in Honda 500FA
Ei ole sulake eikä Iveco. Laiskoja ovat vaan olleet.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Tänään tarttui kaupasta matkaan led-huomiovalosarja.
Eipä ollut iltapäivällä tärkeempää tekemistä niin askartelin valot paikoilleen. Sarja on E-hyväksytty, mutta ei saa palaa samaan aikaan ajovalojen kanssa. Minuahan tuo ei koske koska hondassa ei ole kilpeä ja siihen voi täten laittaa niin paljon valoja kuin haluaa ja lompakko antaa myöten
Valosarjassa tuli mukana 2kpl led-valoja, piuhat sekä ruuvikiinnikkeet. Ohjeet oli takakannessa (kytkentäkaavio)
Piuhat löysi paikkansa konehuoneesta ja osa johdoista suojattiin lämmönkestävällä "haitariletkulla" (en tiedä tuon letkun oikeaa nimeä, pvc letku ??) Virrat otettiin "virtalukon takaa" eli valot kytkeytyy avimesta kääntämällä ja palaa myös samanaikaisesti omien valojen kanssa. En viittinyt erillistä katkaisijaa noille laitella kun eivät vie virtojakaan kuin nimeksi ja ompahan aina joku valo palamassa kun ajelee.
Led-valojen harmaat kehykset oli mielestäni rumat, maalasin ne mustaksi ja näin ne istuivat hondan etupuskuriin paremmin. Asennus oli aika helppo, ei tarttennu juurikaan katteita purkaa ja virratkin saatiin näpsäkkäästi mittaristokotelon vierestä stonga kääntämällä ääriasentoon.
Päivällä noi näkyy silleen kohtuu hyvin mutta illan pimetessä on aikas kirkkaan oloiset. Kieltämättä ihan tyylikkäät hondankin keulille. Saa sitten nähä miten pysyvät paikoillaan tuolla maastossa möyriessä. Asensin ne etupuskuriin orkkisvalojen alapuolelle, en raaskinut puskurirautoihin reikiä tehä, nuohan on tosi kevyet että eivät mielestäni tarvitse kiinnitystä metalliin. Mustaa sikaflexia laitoin kyllä asennusrautojen alle ettei heti ekassa risukossa lähe irti
edit. korjailin kuvalinkit
Eipä ollut iltapäivällä tärkeempää tekemistä niin askartelin valot paikoilleen. Sarja on E-hyväksytty, mutta ei saa palaa samaan aikaan ajovalojen kanssa. Minuahan tuo ei koske koska hondassa ei ole kilpeä ja siihen voi täten laittaa niin paljon valoja kuin haluaa ja lompakko antaa myöten

Valosarjassa tuli mukana 2kpl led-valoja, piuhat sekä ruuvikiinnikkeet. Ohjeet oli takakannessa (kytkentäkaavio)
Piuhat löysi paikkansa konehuoneesta ja osa johdoista suojattiin lämmönkestävällä "haitariletkulla" (en tiedä tuon letkun oikeaa nimeä, pvc letku ??) Virrat otettiin "virtalukon takaa" eli valot kytkeytyy avimesta kääntämällä ja palaa myös samanaikaisesti omien valojen kanssa. En viittinyt erillistä katkaisijaa noille laitella kun eivät vie virtojakaan kuin nimeksi ja ompahan aina joku valo palamassa kun ajelee.
Led-valojen harmaat kehykset oli mielestäni rumat, maalasin ne mustaksi ja näin ne istuivat hondan etupuskuriin paremmin. Asennus oli aika helppo, ei tarttennu juurikaan katteita purkaa ja virratkin saatiin näpsäkkäästi mittaristokotelon vierestä stonga kääntämällä ääriasentoon.
Päivällä noi näkyy silleen kohtuu hyvin mutta illan pimetessä on aikas kirkkaan oloiset. Kieltämättä ihan tyylikkäät hondankin keulille. Saa sitten nähä miten pysyvät paikoillaan tuolla maastossa möyriessä. Asensin ne etupuskuriin orkkisvalojen alapuolelle, en raaskinut puskurirautoihin reikiä tehä, nuohan on tosi kevyet että eivät mielestäni tarvitse kiinnitystä metalliin. Mustaa sikaflexia laitoin kyllä asennusrautojen alle ettei heti ekassa risukossa lähe irti

edit. korjailin kuvalinkit
Viimeksi muokannut Pappi, 30 Syys 2013 01:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Toimimaton linkki poistettu
Syy: Toimimaton linkki poistettu
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Suoritin tänään kyseisen toimenpiteen, sokka pois, mutteri pois, kierteiden putsaus, liimat kiereisiin sekä kasaus takas.Roosa999 kirjoitti:Ohjausakselin alapäässä oleva mutteri löysällä. Avaus ja elastista lukkoliimaa sekä spooriin, että mutteriin.
Oli muuten todella löysällä se mutteri kun rupesin purkamaan, eilen illalla huomasin että klappia on taas tullut vaikka kuukaus takaperin kiristin kyseisen mutterin ensimmäistä kertaa.
Saas nähä kuinka nytten pysyy kun on "liimattu".

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Päivitystä ohjaukseen klappin, elikkäs kiitoksia Roosalle lukkoliima-vinkistä
Klappia ei enää esiinny, ja hyvin on ohjausakselin mutteri pysynyt momentissaan vaikka maastossa onkin möyrytty.
Hommahan hoitui Permatex kierrelukitteella, sininen purkki/6-20mm kierteille.

Hommahan hoitui Permatex kierrelukitteella, sininen purkki/6-20mm kierteille.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Totanoinnii, mitäs noille astinlaudoille/etuloksun kiinnityksille keksis ku irtoilee ne muovinastat melkee joka reissulla irti. Etulokarien reunat on astinlaudoissa molemmin puolin vain yhdellä muovinastalla kiinni ja tosiaan lähtee heti irti jos etulokarin ne "alalärpäkkeet" raapasee kiveen taikka kantoon.
Varmasti tuossa on se ideana että kiinnijäämistilanteissa nastat antaa periksi ettei lokarit repeä, mutta ärsyttävää kun joutuu joka toinenpäivä laittaa uudet nastat sinne, nekin maksaa peekeles kymmenen euron luokkaa per pussi. Mikä neuvoksi ?
Varmasti tuossa on se ideana että kiinnijäämistilanteissa nastat antaa periksi ettei lokarit repeä, mutta ärsyttävää kun joutuu joka toinenpäivä laittaa uudet nastat sinne, nekin maksaa peekeles kymmenen euron luokkaa per pussi. Mikä neuvoksi ?
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Itellä oli Rincoon mielessä semmonen panssari mikä kantataan sinne etuloksun takareunaan ja mikä menee astinlautojen alle,juuri saman huomion tehneenä. Ja oliko tarpeeksi epäselvä sepostus.????
Ja ne loksun ala lärpäkkeet siinä samalla hiiteen.
Ja ne loksun ala lärpäkkeet siinä samalla hiiteen.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Re: Viimax:in Honda 500FA
Omassa hondassa ei liene yhtään nastaa enää paikallaan, tuntuvat olevan turhia. Ainakin 420ssä tuntuu muovit pysyvän paikallaan vaikkan nastat uupuvatkin. Todella kestävää muovia kyllä katteet, nojattu välillä puuhun melko reilustikkin ja yhä muovit ehjiä... Vähentäähän nuo nastat tietysti resonointia kovempaa ja tasaisella ajaessa, ei muovit "lerpata" toisiaan vasten ja onhan niillä ulkonäöllinenkin tekijä: Musta tutti näyttää paremmalta kuin pelkkä hole muovissa...
Re: Viimax:in Honda 500FA
Varmaan ne lärpäkkeet tosiaan kannattaa ensimmäisenä poistaa. Uudemmissa malleissa ovat jo älynneet tehtaallakin jättää ne laittamatta.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518