SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

rönttö kirjoitti:Muistaako joku äkkiseltään kuinka paksu tää tehoputki on? pitäs selvittää sopiiko tuo akran slipari siihen huulille, ei pääse vaan tallille vähään aikaan mittaamaan

edit. typot pois
Voin illalla mitata.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

42,3 on putke halkaisija. Ei siihen silti slip-onia saa, koska putki kaartuu vielä vaimentimeen mennessään.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Kiitos x-race mitasta. Aika kohilleen menee slipari on 44.5 putkelle.

Saa, vannesahalla änkän juuresta poikki ja kempin pikaliimaa.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Raportoi sitten, millainen pönttö tuli ja kuin kävi äänille.

Onko tietoa RE-mallin rosteriputkiston alkuperäisen pöntön rakenteesta? Lieneee suora reikäputki läpi ja ympärillä villaa? Pikkasen on kuitenkin turhan kovat äänet sillä. Kuvittelen, että hyvässä vapaavirtausvaimentimessa olisi vaimennus paremmin kohdillaan. Mukavasti ääntä pudottaa myös 90 -asteen maahan suunnattu kurvi. Voisi katsoa, jos valmiita ruostumattomia kurveja saisi ulostulon mitassa. Sulattaisi sellaisen ulostuloon.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

X-Race kirjoitti:
Onko tietoa RE-mallin rosteriputkiston alkuperäisen pöntön rakenteesta? Lieneee suora reikäputki läpi ja ympärillä villaa?
juuri näin.. ainakin omista äänistä päätellen siellä on joskus Ollut villaa :lol: varmaan pakkautunu jo niin tiiviiks ettei vaimenna mitään..

saa nähä miten ja millä noi akran titaanihuulet sulaa tohon "rosteri" putkeen :D
siinähän on siis vaan joku entiiä mikä todella ohut, kovakromi? pinnoite ja alla jotain muuta nokista metallia. Huomas kun tota lambdan paikkaa teki että toi putken pinta oli jotenkin liian kovaa ollakseen rosteria.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Mistäkohtaa tarkalleen otit mitan?
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Voihan putki kromattukin olla. Jos siihen tarttuu magneetti, saisi kohtalaisen varmistuksen asialle. Jos mustaa on, en suunnittelee enempää kurvin hitsaamista pöntön päähän.

Jos pönttö on rosteria, voisi siitä samalla askarrella purettavan mallin. Laikkaa päädystä poikki ja hitsaa päädyn jatkoksi kuoren päälle menevän suikaleen. Suikaleeseen reiät ja rei'istä pääty pop-niiteillä kasausvaiheessa kuoreen kiinni. Reikäputkeen sen verran jatkoa, että tulee päädystä läpi, mutta jää ulostulon sisään jemmaan.
jargus
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Loka 2012 19:44
Mönkijä:: Luojan kiitos ei enää mönkijää
Paikkakunta: Kvl

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja jargus »

noniin... nyt näitä on jo jokunen vuosi ollut liikenteessä, niin mimmoisia on ollut yleisimmät vikaantumiset? mallikohtaiset heikkoudet? näitä on niin paljon toisaalta kehuttu ja hehkuteltu, vaan silti on wildcattia nettimotossa pienillä kilometreillä myynnissä... pakkohan näissäkin ne heikkoudet on olla???
TN
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 01 Elo 2007 10:01
Mönkijä:: SMC WC 500 RE
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja TN »

Itselläni on nyt reilu 6tkm. mittarissa RE mallissa vm.2010. Ostin n. 3tkm. ajettuna, mutta siihenkin asti oli aina viikon kerrallaan työkaverilta lainassa ja tein kaikki huollot vastapalvelukseksi.
Tähän asti ainoa vika on ollut taka-akselin rattaan puolen laakerin antautuminen. Oli kuollut liian vähään voiteluun. En ollut tajunnut kertaakaan sitä tarkistaa... Tuolloin oli 5800 mittarissa.
Muuten on selvitty venttiilin välysten tarkistelulla(ei ole ollut säädön tarvetta vielä) ja öljyjen ja filtterien vaihdoilla, rasvanippojen täytöillä jne perus jutuilla. Nokkaketjuakaan ei vielä tarvinnut vaihtaa.
Tähän asti olen ollut enemmän kuin tyytyväinen kapistukseen, aika näyttää jatkuuko yhtä ruusuisena.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Omani oli ajettu reilu 1000km, kun ostin. Takaiskarissa oli öljyt ja kaasut sekaisin. Toisaalta ovat sen verran piukat kepit, että ne kannattaa vaihtaa muutenkin. Ei vaan millään tahdo malttaa ostaa mönkijän hintaisia keppejä. Viimeksi ajellessa huomasin, että takavalo on sökö. Rekisterikilven valo vilkkuu kosketushäiriöstä.

Kellon säätöön löysin ohjeen tästä topikista, mutta käsitin, että myös nopeusnäyttöä saisi säädettyä. Miten se tapahtuu?
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Laitetaan vielä pieni varoituksen sana uusille omistajille, jos suunnittelette vaihtavalle orkkis H4:sen tilalle xenoneita, sijoittakaa ballasti mahd. Kauas mittaristosta, säteily kärväyttää vauhtimittarin laakista. Uusi maksaa 200e.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tämä ei ole trolli, mutta aika monella sivulla on kissan huipputehoiksi ilmoitettu 27,97kw http://www.standardmoto.com/2008_gear500.htm Onko nuo Suomessa myytävät jo uudestaan viritettyjä, kun itse olen ollut käsityksessä että kissassa olisi vähintäänkin saman verran heppoja kuin Dinlissä täystehoisena?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

En tiedä miten tuommonen uus rajoittamaton dinli menee. Mutta käytetyn omaavana voin sanoa, että tuskin siinä sitä, mitä lie, vajaata 50 kaakkia ole.

Smc on ruvennu ilmottaan pyörätehoa? :roll:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Puuhis83 kirjoitti:En tiedä miten tuommonen uus rajoittamaton dinli menee. Mutta käytetyn omaavana voin sanoa, että tuskin siinä sitä, mitä lie, vajaata 50 kaakkia ole.

Smc on ruvennu ilmottaan pyörätehoa? :roll:
Lamoksen sivuilla puhutaan näemmä 50hepasta, et kai ne sit semmosia on. Penkkiin tars viedä niin tietäis mitä löytyy.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Kastemato otti muistaakseni jotain 46hv ja 48nm pyörätehoja. Mulla oli kesäl 38hv ja 48nm säädöt oli sillon ihan viturallaan..
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Vastaa Viestiin