
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
velimies kirjoittaa ainakin etuperästä 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nii minäkin,kommentoin vaan tota jollotusta joka tullee takaperästä 

Haminan seudun mönkijät ry
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt on annettava periksi.
Etuperä otettu irti ja purettu, sekä tutkittu mitä ko värkki pitää sisällään. Aikaisemmin laitoin kuva johon olin piirtänyt nuolen (uraan ) on ihan ok.
Se on molemmilla puolilla, ja kuuluu etuperän sisällä olevaan "kitkalukkoon". Eli ko ura ei ole laakerissa, niin kun ensiksi epäilin.
Tutkiskelin aikani perän sielunelämää ja totesin sen kyllä aika vankkatekoiseksi. Pinjonin hampaat oli hieman kuluneet ja mittailin etuperän molemmin puoliset simmilevyt. Toisella puolella 1,6mm ja toisella puolella 1,4mm. Molmmilla puolilla oli levyjä 2kpl. Mitään oleellista vikaa en löytänyt ja nyt perä on taasen paikallaan.
Sisemmissä laakerissa pientä välystä. Vetoakseleissa ei mielestäni ollut mitään vikaa. Vasemmanpuoleinen vetari on sisäpäästä lyhenpi, joka menee etuperän sisään ja siten varmaan antaa, hieman periksi vaakasuunnassa. Alapallonivelissä molemmin puolin pientä klappia, et ne menee lähiaikoina vaihtoon.
Nyt ei muuta kun öljyt sisään ja pyörät paikalleen, niin voi lähtemän tekemään koeajon.
Etuperä otettu irti ja purettu, sekä tutkittu mitä ko värkki pitää sisällään. Aikaisemmin laitoin kuva johon olin piirtänyt nuolen (uraan ) on ihan ok.
Se on molemmilla puolilla, ja kuuluu etuperän sisällä olevaan "kitkalukkoon". Eli ko ura ei ole laakerissa, niin kun ensiksi epäilin.
Tutkiskelin aikani perän sielunelämää ja totesin sen kyllä aika vankkatekoiseksi. Pinjonin hampaat oli hieman kuluneet ja mittailin etuperän molemmin puoliset simmilevyt. Toisella puolella 1,6mm ja toisella puolella 1,4mm. Molmmilla puolilla oli levyjä 2kpl. Mitään oleellista vikaa en löytänyt ja nyt perä on taasen paikallaan.
Sisemmissä laakerissa pientä välystä. Vetoakseleissa ei mielestäni ollut mitään vikaa. Vasemmanpuoleinen vetari on sisäpäästä lyhenpi, joka menee etuperän sisään ja siten varmaan antaa, hieman periksi vaakasuunnassa. Alapallonivelissä molemmin puolin pientä klappia, et ne menee lähiaikoina vaihtoon.
Nyt ei muuta kun öljyt sisään ja pyörät paikalleen, niin voi lähtemän tekemään koeajon.

-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21 Huhti 2013 02:32
- Mönkijä:: CanAm Outlander T3 MAX 500 DPS
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarttis neuvoa. Max 500 dps outissa sen vakio pikku etulootan pitäis ilmeisesti mennä matkustajan penkin reikään. Muttaku ei se mene
ne rauat mihin matkustajan penkki tulee kiinni vastaa siihen malliin ettei sitä laatikkoa saa mitenkään loksautettua paikoilleen. Myyjäki kummasteli tätä asiaa, sano että niitä rautoja pitäis kääntää jotenki. Olen kuitenkin monissa kuvissa nähny sen laatikon olevan nätisti siinä paikoillaan ja mulle on sanottuki että sen pitäis kyllä mennä siihen. Onhan tämä sinänsä harmiton pikkujuttu mutta ois mukava jos jollaki täällä olis kokemusta asiasta.

- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Asiaa pohdittu ennenkin.....http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=36301
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21 Huhti 2013 02:32
- Mönkijä:: CanAm Outlander T3 MAX 500 DPS
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No voi per.....
enpä huomannutkaan tuota.... Kiitos ja anteeksi 




Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi kanailijat, huomasin omankin kanaseni etuperän huutavan eka kertaa metsältä tullessani. Tänään tutkin sitä ja jouduin lisäämään sinne öljyä. Mikälie syönyt. Vaihdelaatikossa ja takaperässä tilanne ok. Olen ennenkin ollut lukevinani että Canan "ominaisuuksiin" kuuluu etuperän huuto. Mutta öljyn kuluminen ihmetytti. Ulkopuolella ei ole näkyvää öljyn vuotoa. Onko kellään kokemuksia öljyn "haihtumisesta"?
Antiikki
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Lisäämään öljyä...
...etuperään kuuluu 500ml peräöljyä ja täts it. Oletko millä tavoin todennut öljyn vajauksen..?...jotta olet osannut lisätä oikean määrän.
Edit:
Ja ei siellä perässä taida olla mitään joka öljyä kuluttais, ja jos ei ole vuotoa niin jos vajausta on niin sinne ei ole alkujaan laitettu oikeaa määrää öljyä.

Edit:
Ja ei siellä perässä taida olla mitään joka öljyä kuluttais, ja jos ei ole vuotoa niin jos vajausta on niin sinne ei ole alkujaan laitettu oikeaa määrää öljyä.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sepä se. en oo ikinä ennen lisänny öljyi, paitsi koneeseen. Tsekkasin takaperän ja vaihdeltk'n täyttöruuveist; molemmat olivat nii täynn et just olivat "tasa". Etuperä oli must vajaa ko öljyy ei näkyny. Pistin n. pari desii kun alko täyttöreiäst valuu. Voi ol, et siäl o ny väärä määrä, mut ei se huuto siit loppunu. Seuraan tilannet. Jos töpeksein pahasti, heittäkää herjall ni korjaan tilanteen. Tairan aamull lähtee kuiteski kokeilee pitääkö paikka renkaass vai tillaanko uuret renkaat. Olut kutsuu, palataa parall, moi.
Antiikki
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siel eessä on liikaa jos tuli tarkistusreiäst ulos. Kohta se on ainakin rikki jos ei vielä oo
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu, Zkebaa kompaten. Nyt on liikaa öljyä perissä. Canoissa periä ei täytetä täyttöreikään asti vaan on tietyt täyttömäärät:
-etuperä 500ml
-takaperä 250ml
...ja liika täyttöä ei suuremmin kannata tehä, jotta ei ala perät ''huohottamaan''.
-etuperä 500ml
-takaperä 250ml
...ja liika täyttöä ei suuremmin kannata tehä, jotta ei ala perät ''huohottamaan''.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitti kundit, korjaan tilanteen asap ennen ajoja. Onko joku muute saanu etuperän huudon pois osia vaihtamalla?
Antiikki
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nuo täyttömäärät löytyy myös omistajankirjasta
.
Kyllähän tuo perien huuto on Canan ominaisuus, jonka kanssa joko pystyy elämään tai sitten ei...
. Joskus tais olla juttua jotta pätevä kaveri saapi periä hetkeksi aikaa ainakin hiljemmaksi shimmaamalla periä. Ja toinen vaihtoehto tais olla hieman jäykempi peräöljy tuon canan ''lirumman'' tilalle. Mutta ei niitä periä ihan helposti ja halvalla taida hiljaiseksi saada.
....ja puhukohan joku että noihin periin saa...olikohan Saksasta
....osia jotta saa hiljaisemmaksi, mutta mitä noiden hinnat sitten oli
. Kyllähän tuota tieto foorumilta löytyy, joten eikun etsimään hakua käyttämällä tai cana osiota selaamaan.

Kyllähän tuo perien huuto on Canan ominaisuus, jonka kanssa joko pystyy elämään tai sitten ei...

....ja puhukohan joku että noihin periin saa...olikohan Saksasta


-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
- Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pokehan niistä jutteli, en löytäny vaan sen tarkempaa kaupan nimeä niistä viesteistä.
- mark off
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
- Mönkijä:: Comanche Roadster
- Paikkakunta: Uimaharju
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Meni sit 10 min ajon jälkeen kytkin canasta. Oli kytkin kruunusta niitit irronnut ja irtoniitit hajottivat öljypumpun rattaat no nää ei onneks ole kuin 250€ 
Mutta oisko hyviä neuvoja miten varmistua ettei ole enää niitin palasia koneessa/laatikossa? Siis ilman koneen halkaisua.

Mutta oisko hyviä neuvoja miten varmistua ettei ole enää niitin palasia koneessa/laatikossa? Siis ilman koneen halkaisua.
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D