Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

velimies kirjoittaa ainakin etuperästä :wink:
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Nii minäkin,kommentoin vaan tota jollotusta joka tullee takaperästä :wink:
Haminan seudun mönkijät ry
Velimies
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Maalis 2013 17:50

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Velimies »

Nyt on annettava periksi.
Etuperä otettu irti ja purettu, sekä tutkittu mitä ko värkki pitää sisällään. Aikaisemmin laitoin kuva johon olin piirtänyt nuolen (uraan ) on ihan ok.
Se on molemmilla puolilla, ja kuuluu etuperän sisällä olevaan "kitkalukkoon". Eli ko ura ei ole laakerissa, niin kun ensiksi epäilin.
Tutkiskelin aikani perän sielunelämää ja totesin sen kyllä aika vankkatekoiseksi. Pinjonin hampaat oli hieman kuluneet ja mittailin etuperän molemmin puoliset simmilevyt. Toisella puolella 1,6mm ja toisella puolella 1,4mm. Molmmilla puolilla oli levyjä 2kpl. Mitään oleellista vikaa en löytänyt ja nyt perä on taasen paikallaan.
Sisemmissä laakerissa pientä välystä. Vetoakseleissa ei mielestäni ollut mitään vikaa. Vasemmanpuoleinen vetari on sisäpäästä lyhenpi, joka menee etuperän sisään ja siten varmaan antaa, hieman periksi vaakasuunnassa. Alapallonivelissä molemmin puolin pientä klappia, et ne menee lähiaikoina vaihtoon.
Nyt ei muuta kun öljyt sisään ja pyörät paikalleen, niin voi lähtemän tekemään koeajon. :wink:
periaate
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Huhti 2013 02:32
Mönkijä:: CanAm Outlander T3 MAX 500 DPS

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja periaate »

Tarttis neuvoa. Max 500 dps outissa sen vakio pikku etulootan pitäis ilmeisesti mennä matkustajan penkin reikään. Muttaku ei se mene :D ne rauat mihin matkustajan penkki tulee kiinni vastaa siihen malliin ettei sitä laatikkoa saa mitenkään loksautettua paikoilleen. Myyjäki kummasteli tätä asiaa, sano että niitä rautoja pitäis kääntää jotenki. Olen kuitenkin monissa kuvissa nähny sen laatikon olevan nätisti siinä paikoillaan ja mulle on sanottuki että sen pitäis kyllä mennä siihen. Onhan tämä sinänsä harmiton pikkujuttu mutta ois mukava jos jollaki täällä olis kokemusta asiasta.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

periaate
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Huhti 2013 02:32
Mönkijä:: CanAm Outlander T3 MAX 500 DPS

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja periaate »

No voi per..... :oops: :oops: :oops: enpä huomannutkaan tuota.... Kiitos ja anteeksi 8)
antiikki
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Heinä 2010 14:55
Mönkijä:: CanAm Outland800r max ltd 2009

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja antiikki »

Moi kanailijat, huomasin omankin kanaseni etuperän huutavan eka kertaa metsältä tullessani. Tänään tutkin sitä ja jouduin lisäämään sinne öljyä. Mikälie syönyt. Vaihdelaatikossa ja takaperässä tilanne ok. Olen ennenkin ollut lukevinani että Canan "ominaisuuksiin" kuuluu etuperän huuto. Mutta öljyn kuluminen ihmetytti. Ulkopuolella ei ole näkyvää öljyn vuotoa. Onko kellään kokemuksia öljyn "haihtumisesta"?
Antiikki
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Lisäämään öljyä... :-k ...etuperään kuuluu 500ml peräöljyä ja täts it. Oletko millä tavoin todennut öljyn vajauksen..?...jotta olet osannut lisätä oikean määrän.


Edit:
Ja ei siellä perässä taida olla mitään joka öljyä kuluttais, ja jos ei ole vuotoa niin jos vajausta on niin sinne ei ole alkujaan laitettu oikeaa määrää öljyä.
antiikki
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Heinä 2010 14:55
Mönkijä:: CanAm Outland800r max ltd 2009

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja antiikki »

Sepä se. en oo ikinä ennen lisänny öljyi, paitsi koneeseen. Tsekkasin takaperän ja vaihdeltk'n täyttöruuveist; molemmat olivat nii täynn et just olivat "tasa". Etuperä oli must vajaa ko öljyy ei näkyny. Pistin n. pari desii kun alko täyttöreiäst valuu. Voi ol, et siäl o ny väärä määrä, mut ei se huuto siit loppunu. Seuraan tilannet. Jos töpeksein pahasti, heittäkää herjall ni korjaan tilanteen. Tairan aamull lähtee kuiteski kokeilee pitääkö paikka renkaass vai tillaanko uuret renkaat. Olut kutsuu, palataa parall, moi.
Antiikki
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Siel eessä on liikaa jos tuli tarkistusreiäst ulos. Kohta se on ainakin rikki jos ei vielä oo
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Juu, Zkebaa kompaten. Nyt on liikaa öljyä perissä. Canoissa periä ei täytetä täyttöreikään asti vaan on tietyt täyttömäärät:
-etuperä 500ml
-takaperä 250ml

...ja liika täyttöä ei suuremmin kannata tehä, jotta ei ala perät ''huohottamaan''.
antiikki
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Heinä 2010 14:55
Mönkijä:: CanAm Outland800r max ltd 2009

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja antiikki »

Kiitti kundit, korjaan tilanteen asap ennen ajoja. Onko joku muute saanu etuperän huudon pois osia vaihtamalla?
Antiikki
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Nuo täyttömäärät löytyy myös omistajankirjasta :) .

Kyllähän tuo perien huuto on Canan ominaisuus, jonka kanssa joko pystyy elämään tai sitten ei... :| . Joskus tais olla juttua jotta pätevä kaveri saapi periä hetkeksi aikaa ainakin hiljemmaksi shimmaamalla periä. Ja toinen vaihtoehto tais olla hieman jäykempi peräöljy tuon canan ''lirumman'' tilalle. Mutta ei niitä periä ihan helposti ja halvalla taida hiljaiseksi saada.

....ja puhukohan joku että noihin periin saa...olikohan Saksasta :-k ....osia jotta saa hiljaisemmaksi, mutta mitä noiden hinnat sitten oli :?. Kyllähän tuota tieto foorumilta löytyy, joten eikun etsimään hakua käyttämällä tai cana osiota selaamaan.
astalo
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
Paikkakunta: Kajaani

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja astalo »

Pokehan niistä jutteli, en löytäny vaan sen tarkempaa kaupan nimeä niistä viesteistä.
Avatar
mark off
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
Mönkijä:: Comanche Roadster
Paikkakunta: Uimaharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mark off »

Meni sit 10 min ajon jälkeen kytkin canasta. Oli kytkin kruunusta niitit irronnut ja irtoniitit hajottivat öljypumpun rattaat no nää ei onneks ole kuin 250€ :doubt:

Mutta oisko hyviä neuvoja miten varmistua ettei ole enää niitin palasia koneessa/laatikossa? Siis ilman koneen halkaisua.
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x

Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Vastaa Viestiin