Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Tarkemmat testit jää odottamaan parempaa pitoa :D. Tuosta löytyy jonkin verran lisää tietoa. http://www.vortexcdi.com/product_generic.php?cid=1
Helpoin tapa rajoittaa tehoa on varmasti rajoittimen asetus esim. 4.000 rpm:n kohdalle.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Bansku81 kirjoitti:Mihis kohtaan Puuhis sovittelit natsan?

Mul se mittari on Motonetista ostetussa purkissa, joka on viritelty nyt putki klemmareilla tankoon. Yks Nokian hurja oli sovitellu omansa uuden mallisen Dinlin pakkivivun paikalle suurennettuun reikään. Valmista ratkaisua ei tohon löydy, et virittelyks menee joka tapauksesaa. Mul on joku mittarikotelo joutilaana tallissa jos tarviit.

Edit. Mitä ruuveja sun pitää kiristää? Ne mittarin takana olevat on siihen kehykseen et saa vaihdettua sen kehyksen ja taustalevyn. Koteloitaessa siihen tulee väliin vaan se kumitiiviste ja mittari painetaan reikään.
Natsa liimattiin siihen samoihin kohtiin, missä sullakin. Saa nähdä sopiiko paikalleen. Pitäs viel hommata pakoputkeen ehkä uudet tiivisteet, ennen ku laittaa paikalleen.

Mä meinasin niitä kahta sormiruuvia. Niillä kiristetään mittari vasten irtopaneelia yms. Mittarinkoppaan tuo olis fiksuin ehkä laittaa ja siihen sitä sovitinkin. Tarttis ehkä olla ehjä koppa varalla... :wink: '
Täst sais tehdyksi tämäkän kotilon:
Kuva
Olis yks tuommonen toimimaton yksilö varalla. Ei taida iljetä tärvellä siltikään.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Niin ostiks sen Innovaten MTX-L lambdan? Toi lamppu ois hieno aihio, mut siin anturin johdos on aika iso liitin ja paksu johto et voi olla aika hankala saada tosta pihalle.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Juu innovaten ostin. Tarkotus oli porata reikä lamppuun tai sahata takaosa auki. Mut taidan jättää tekemättä. Motivaatio on ihan nolla muutenkin. Odotetaan niitä pakkasia ni voi vedota siihen, ettei tarkene askarrella. :biggrin:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Long taim nou meri!

Ajellu tuos autollaki vähäse, ku sain sen takas, toki dillelläki menty alkutalvi jne.

Pojat kun tuola kosi ajelemaan, niin aattelin notta mikäjottei, sittenpä huomasin mönkkärin ollessa parkissa että kiiluupa valot jenkakellossa, jotenkin oudosti vielä.
Noh, akkua oli sen verran jäljellä että naks, naula jo päähän että akku kypsä, ctekki kii päiväksi ja tokenihan se.

Noooooh, aattelin että vaihdanpa äkkiä releen, huomasimpa että olin kiireessä sähköjä tehny, ja apicot toimi relekantana, kaupasta siis kanta ja diodirele.
Samalla alko sylettämään muutenki tuo johtoviidakko (2x torvet, navi, kahvanlämmittimet, tupsyt, jenkakello, tiesmitä releen takana), joten suolistin torvet ja sen sähköt pihalle.

Mun puoliautomaattinen ketjurasvain oli jumiittunu, uus pytty kaapista, tosin olin ostanu pienemmän ja siten kiinnitykseen käytetty letkuklemmari liian iso ja sopivaa ei toki löytynyt.

Onneks sentään ketjut sai kiristettyä ilman manaamista, tosinkin rasvauksen aikana pääs muutamat voimasanat, liekkö suolajaska tukkinut nippojen päät.

Jätin dillen halliin yöksi, että jatkan tänään projektia.
Kas kummaa vaan, että jenkamittari oli lopullisesti kuollut, vaikka se toimi illalla ihan hyvin. -->mittaamaan sähköjä, joo tulee mittarille sähköä --> kotoa uus samanlainen jenkakello --> vanhan testasin virtalähteestä, zippi ---> uus kiinni, toimii.
Testasin vanhan vielä uusiks virtalähteestä, nii seki toimii.

Samalla vauhdilla revin käsijarrukahvan irti ja sabotoin jarrut, katsastettu katsos.
Huomenna pitäis vielä ilmata jarrut, niin teoriassa ois taas huolto takana ja menoa tiedossa.

Kuva

Näin vaan se pieni minuutin releen vaihto muuttui 6-8h huolloksi...
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Anna jesi tolle maskotille vähän lisähappee, näyttää aika väsähtäneelle tossa dillen keulalla. :shock:


Itelläkin pientä kuumeen oireilua...
Mitä miettiny, niin kaikista hauskimmat hetket mönkkäreiden parissa olen kokenu dinlin kanssa.
Tiedä vielä miten toimis asian kanssa... uutta dinliä alle, vai käytettyä...:-k
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Mukava saada vanhoja tilhistejä takas voorumille :) itellä on nyt laite niin tikissä ettei tekis mieli edes ajaa ettei mitään vaan hajois :D Jotain tekis mieli taas rakennella.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Mukava tosiaan saada vanhaa verta takaisin :D. Jokos jesillä on neljännessata mittarissa? Olikos Barossalla joku laite tällä hetkellä?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Reilu parikymppiä on, en muista paljo.

Ei oo tullu ny ajeltua, ku poikamiehenä pitää autolla ajella ja jahdata naisia, plus kuskata kanoottia :)
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Mare79 kirjoitti:Olikos Barossalla joku laite tällä hetkellä?
Eipä ole ei... reilut pari vuotta ollu jo mönkiätön. Viime syksynä olin jo tekemässä kauppoja maxitaxicanasta, mallia traktori... tulin kuitenkin viime hetkillä järkiini ja jätin ostamatta.
Metsätiet ja -polut aiheuttaa eniten kihelmöintiä niin vaihteellinen, crossin mallinen se pitää olla.
Dinli tarjoaa sopivasti vastinetta hinnalleen, kulkee mukavasti ja omat kokemukset ko. laitteesta muutenkin hyviä. (tosin dille oli itelläni pakasta vedetty ja ajoin sillä vain n. 2500 km.)
Emmä ny sitten muita katselekaan. :)
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mukava kuulla et vanha suola alkanu janottaa itsekullakin dilleilyn muodossa.
jesi kirjoitti:Samalla vauhdilla revin käsijarrukahvan irti ja sabotoin jarrut, katsastettu katsos.
Otikkos pedaalilta tulevan letkun etupäästä irti ja banjopultin tilalle umpipultti?

Mulla ei ole asennus hommat menny ihan puikkoihin. Alkuviikolla pari tuntia pyörin tallissa koneen ympäri ja koitin keksiä lambaadamittarille nohevan paikan suitsista. Ei vielä silloin löytynyt mut sainpa aikaseks edes mittarin virtapiuhat jatkaa ja meinasin että olis voinu koekalibroinnit tehdä. No eipäs tarvinnu tehdä kun akku oli kaput. 3,7 volttia oli pänniä jäljellä. Pari viikkoa sitten toimi vielä moitteetta, mutta nyt oli sitten kokenu totaalisen exoduksen. Sitten löytyi jo pitkään vaivannut räminän aiheuttaja. Flektin akselin päästä oli mutteri karannut ja ropelli pääsi humppaamaan valtomenaan. Kasausvaiheessa tulikin sitten käytettyä jenkaliimaa. :D

Eilen kipaisin autoilevan ihmisen tavaratalosta euroglooben patterin, niin saapi viikonloppuna latailla ja laittaa paikoilleen. Tänään asensin itse mittarin sarviin (ylimääräisen) jarruvipstaakin vaijerin paikkaa hyödyntäen. Karmeeta kuttaperkkaa noi lisämittarin kotelotkin. Mukana tullut kumitiiviste ei riittänyt pitämään a) mittaria suorassa ja b) edes sisällä kotelossa. Kietasin sitten ihan rehellisesti mustaa nittoa kehyksen ympäri, niin rupes pysymään.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Edestä jakoblokilta irti, tulppa blokkiin ja banjoon.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Puuhis83 kirjoitti: Karmeeta kuttaperkkaa noi lisämittarin kotelotkin. Mukana tullut kumitiiviste ei riittänyt pitämään a) mittaria suorassa ja b) edes sisällä kotelossa. Kietasin sitten ihan rehellisesti mustaa nittoa kehyksen ympäri, niin rupes pysymään.
Mä tiivistin/kiinnitin omani silikoonilla. Toiminu hyvin.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Sama homma, että kaikki löytämäni mittari kotelot on ihan kauheeta kuraa ja suunniteltu johonkin mersun sisälle konsoliin ruuvattavaksi. Ne jalat hajoo kans aika helposti. Ois luullu et Innovate ois myyny edes lisävarusteena moottoripyörä käytöön suunniteltua koteloa, mut en ainaka oo löytäny.

Mun mittarissa oli myös pieni ongelma et pääsi vesi sinne mittarin suojalasin alle sateella ajaessa. Laitoin itel ihan hiukan vaseliinia sinne "lasin" alle niin pääsin eroon ko. ongelmasta.

Joko Puuhis pitää viikonloppuna käydä ponnistamassa mittaria tosi toimissa?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Bansku81 kirjoitti:Ois luullu et Innovate ois myyny edes lisävarusteena moottoripyörä käytöön suunniteltua koteloa, mut en ainaka oo löytäny.
Näin mnääkin sitä pähkäilin.. Rammountilta löytyis kyllä liki suoraan käypäinen kiinnike tuolle kotelolle. Mut kotelon muovi on just semmosta, ettei ole varmaankaan pitkäikäinen.

Siin on viel koneessa kohtuu paljon pitelemistä ja mulla on kohtuu vähän motivaatiota. Pitää katella sunnuntaina, onko siinä mallissa et pääsis koelennolle.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Vastaa Viestiin