Fethry kirjoitti:IKH:n "tukkikärryssä" on telin rasvanipat sellaisessa syvennyksessä, johon ainakaan kumpikaan minun rasvaprässieni päistä ei mahdu. Miten olette ratkaisseet vastaavan ongelman?
Voi olla että niin pitkää nippaa ei olekaan. Ja jos sellaisen laitaa nippa/nipanpää on alttiina osumille. Itse otin nipan ois ja porasin n.2-3mm isomman reijän ja nippa takaisin. Nyt mahtuu tavallisella 4-leukaisella rasvaamaan.
Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Pidempiä nippoja mä koitin ettiä, mutta en sellaisia löytänyt. Sellaistahan olisi voinut käyttää paikoillaan vain rasvauksen aikana, vaaraa osumista ei olisi.
niklas_ve tarkoitit varmaan että isonsit sitä poteroa minkä pohjalla nippa on sen 2-3mm. Pistetään harkintaan.
Kyllä se mulla menee ton pitkän puominkautta, alussa nojaa aika rajustikkin etulaitaan,(vähä näkyy tos toises kuvas)
täytyy joku päivä pultata etulaitaan joku poikittaistuki yläosaan ettei pääse nitkahtamaan.
Pultata siksi ettei sinkit pala.
Kippaus helpottaa jo paljon kun jättäää etulaitaan tyhjäää ettei laita tavaraa jos ei ihan pakko ole. Itsehyödyn siitä myös sen ettei tuu mönkiään niin pirusti tota aisapainoa.
Lisärissa voi tulla liian alas, jolloin lavaa ei voi nostaa riittävän ylös. Riippuu siitä, mitä tarvitsee kipata ja kuinka hyvin materiaali valahtaa pois lavalta. Halot varmaankin tippuvat aika helposti. Kokeilemalla onnistuu. Raskaan kuorman kippauksessa lisärissa voi auttaa pienentämällä puomin tukirakenteisiin kohdistuvaa vääntövoimaa.
Polaris EFI 500 EUT 2013
Kiinan tukkikärry + kippilava + sähkövinssi, vinsseissä dyneema-köydet
Puskulevy
Työtehtävät: Metsä- ja pihahommat
Voisiko joku mitata omasta kärrystään ne lavan saranointipisteen mitat eli reiän koko (10mm?) ja sitten leveys. Niin osaisi ennakkoon käydä sopivat pultit saranoiksi, kun oma kärry on 250 km päässä.
Saattaa olla jo myöhäistä, mutta tässä mitat: " holkin" leveys 50 mm, reikien halk. 15-16 mm.
Ootko tilannu ittelles lavan? Nimittäin mun lavan mukana tuli kyllä täysvarustus: uudet pankkojen alaraudat, joissa takimmaisessa nuo holkit ja etummaisessa lukitussalvalvan vastakappale. Ja tietysti nuo "pultit" naulasokkineen. Oli mullekin yllätys. Olin jo varautunut hitsailemaan putkenpätkät pankon alarautaan saranointia varten. Siinä huomasin, että kiinankärryjen rakennetta taitaa olla vahvistettu, vanhoihin pankkorautoihinl (vm. 2009) oli tullut 1 mm. lisää seinämävahvuutta. Lava tuli IKH:n kautta.
Sen verran möhässä että pystyin nuo mittailemaan omastakin kärrystä. Ite attelin tekasta lavan siinä pääsee sen verta halvemmalla. tuo kärry on ostettu 2011 ja siinä on tuo saranavarustus jo valmiina.
Kiinalaisilla on ollut reilut toleranssit. Etupankot on ~sentin leveämmällä kuin takapankot. Ja tietysti leveysmitta pohjaa varten tuli otettua etupankkojen välistä.