Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Omasta mönkiästä loppuu lataus kokonaan. Eli eteenpäin liikkuu niin kauan ku akku riittä. Ja taas jos mönkiä seisoo viikon nii jälleen lataa... mikä neuvoksi?
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 27 Touko 2014 21:33
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Katsoppa sen anturin johdot etteivät ole poikki tai kuori hankautunut puhki.
Juuri pari päivää sitten moisen vian omasta pollesta korjasin, ja oli yksi johto poikki ja kaksi kulunut puhki.
Juuri pari päivää sitten moisen vian omasta pollesta korjasin, ja oli yksi johto poikki ja kaksi kulunut puhki.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ihan siitä mihin se haitarikuori loppuu, siinä on pari senttiä avoimena ne piuhat. Liittimen juuresta oli poikki ja sentin päästä liittimestä hankautuneet puhki.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noniin.. sonta ei käy tyhjää ja antaa vikakoodit 22 ja 27. Viimeksi koodit katosivat kun korjasi TPS:n johdot, mutta tällä kertaa johdot ovat ehjät.
Ilmeisesti tuo vikakoodi 27 on yhtä kuin TPS anturin virheellinen asento. Kuitenkin kiinnitysruuvi oli kiinni eikä säätö ole muuttunut.. Ruukaavatko nuo TPS:n anturin johdot mennä tyvestä poikki, vai hajoaako tuo TPS anturi ihan fyysisesti?
Ilmeisesti tuo vikakoodi 27 on yhtä kuin TPS anturin virheellinen asento. Kuitenkin kiinnitysruuvi oli kiinni eikä säätö ole muuttunut.. Ruukaavatko nuo TPS:n anturin johdot mennä tyvestä poikki, vai hajoaako tuo TPS anturi ihan fyysisesti?
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miten olisi TPS:n jännitteen mittaus. Jotain periaatetta täällä, vaikka ei ihan kohtaa vuosimallin kanssa.
Ex: Polaris 570 T3 -14
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi. Magnum 330 -04 sammahteli itsekseen silloin tällöin ja pitemmällä ajolla reilulla kaasulla paukutteli putkea ja tuntui, että sammuu justiinsa. No puola antoi huonoa kipinää ja eiku vaihtamaan uutta. Uusi vaihdettiin ja toimi joitakin starttauksia kunnes ei taaskaan käyntiin. "sytytyspistooli" kiinni ja ei kipinää.
No tässä vaiheessa pureskelin kynsiä ja katselin mittaristoa, joka ottanut risukossa hieman osumaa, "lasi" haljennut ja kerännyt kosteutta sisälle. No näyttö näytteli sekavia lukemia ja tekstejä ja välillä pimeänä. Paiskoin hieman kämmentä mittariin ni sen jälkeen taas käyntiin. Sammutin ja avaimesta starttia ni ei taaskaan käyntiin. Sama läpsytys mittarille ja taas käyntiin. Samalla reistaillut awd-kytkimen valokin syttyi palamaan.
Epätoivossa irroitin mittarin kiinnikkeet ja kaksi sinne tulevaa liitintä johtoineen (kapea ja leveä). Johtojen irroituksen jälkeen taas käyntiin ja kun leveämmän johtoklipsin laittoi mittariin kiinni sammui mönkijä taas. Mittariston klipsien ollessa irti käy ja kukkuu, mutta neliveto ei pelaa.
Voiko siis kastunut ja seonnut mittaristo vaikuttaa käynnistykseen ja nelivedon toimivuuteen? Rikkonaisia johtoja ei pintapuolisella tarkastelulla näkynyt...
No tässä vaiheessa pureskelin kynsiä ja katselin mittaristoa, joka ottanut risukossa hieman osumaa, "lasi" haljennut ja kerännyt kosteutta sisälle. No näyttö näytteli sekavia lukemia ja tekstejä ja välillä pimeänä. Paiskoin hieman kämmentä mittariin ni sen jälkeen taas käyntiin. Sammutin ja avaimesta starttia ni ei taaskaan käyntiin. Sama läpsytys mittarille ja taas käyntiin. Samalla reistaillut awd-kytkimen valokin syttyi palamaan.
Epätoivossa irroitin mittarin kiinnikkeet ja kaksi sinne tulevaa liitintä johtoineen (kapea ja leveä). Johtojen irroituksen jälkeen taas käyntiin ja kun leveämmän johtoklipsin laittoi mittariin kiinni sammui mönkijä taas. Mittariston klipsien ollessa irti käy ja kukkuu, mutta neliveto ei pelaa.
Voiko siis kastunut ja seonnut mittaristo vaikuttaa käynnistykseen ja nelivedon toimivuuteen? Rikkonaisia johtoja ei pintapuolisella tarkastelulla näkynyt...
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu ei pelaa nelikko jos mittari kastunu ku sen mittarin kautta kulkee kaikki toiminnot. Uutta mittaria tilalle ja kovaa ajoa.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
-
- 2WD
- Viestit: 54
- Liittynyt: 09 Syys 2005 14:04
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EPS T3
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä sen mittarin saa kuivattuakin. Kaverilla oli vähän vettä mittarin sisällä ja polle sekoili aika rankasti. Porasi pienen reijän, valutti vedet pois ja kuivatteli pari viikkoa pannuhuoneen lämmössä. Hyvin on pelannut sen jälkeen. Kuvassa näkyy paljonko sitä vettä oli... Pollen -07 500 Efi:n mittaristo.


Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Isäukon 500 ho sportsmanista hajosi toinen startti vuoden sisään.
Mikähän noita rikkoo?
Kävin mittailemassa jännitteet niin kaikki tuntuisi olevan ok.
Startti ei inahdakkaa. Lämpelee vain kun koittaa pyörittää.
Koitettu lisävirralla, sama homma.
Mikähän noita rikkoo?
Kävin mittailemassa jännitteet niin kaikki tuntuisi olevan ok.
Startti ei inahdakkaa. Lämpelee vain kun koittaa pyörittää.
Koitettu lisävirralla, sama homma.
TGB Blade Maataloustraktori
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Äkkiseltään vaikuttaa että automaattinen puolipuristin ei toimi.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eipä tullut ajateltua koko puolipuristinta.
Täytyy ruuvailla tulppa irti ja koittaa pyöriikö kone.
Jos nyt on niin että tuo puolipuristin on sökö, niin mimmonen homma se on itse korjata/vaihtaa?
Täytyy ruuvailla tulppa irti ja koittaa pyöriikö kone.
Jos nyt on niin että tuo puolipuristin on sökö, niin mimmonen homma se on itse korjata/vaihtaa?
TGB Blade Maataloustraktori
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Puolipuristin on kunnossa.
Avattiin startti ja se on kokenut niinsanotun täystuhon.
Oli sisuskalut täysin palasina.
Avattiin startti ja se on kokenut niinsanotun täystuhon.
Oli sisuskalut täysin palasina.
TGB Blade Maataloustraktori
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkos nämä startit tarvike startteja kun ei muuten hajoamiset kylläkään kuulosta tutulta 

Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.