Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
pollemani
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Touko 2015 20:14

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pollemani »

Omasta mönkiästä loppuu lataus kokonaan. Eli eteenpäin liikkuu niin kauan ku akku riittä. Ja taas jos mönkiä seisoo viikon nii jälleen lataa... mikä neuvoksi?
muotkavaara@netti.fi
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Touko 2014 21:33

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja muotkavaara@netti.fi »

:idea: Mulla on traktori polle ja se antaa vikakoodeja 22,45,46,. 22 kaasunasennon anturi alhainen / korkea 45ilmanpaine imusrjanpaine alhainen 46 ilmainpainen imusarjan paine korkea.Mitä nuo tarkoittavat olen toisesta mönkiästä ottanut kyseiset anturat ja vaihtanut antaa samoja vikakoodea ja lisäksi tuli tarkista moottori valo joka alkoi jatkuvasti palamaan.Olen kokeillut uutta akkuaki ei vikakoodit poistu ja miten ne poistetaa voiko ne poistua kun vika korjataan vaan pitääkö korjaamolla poistaa?
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Katsoppa sen anturin johdot etteivät ole poikki tai kuori hankautunut puhki.
Juuri pari päivää sitten moisen vian omasta pollesta korjasin, ja oli yksi johto poikki ja kaksi kulunut puhki.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
S.F.
6WD
Viestit: 437
Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
Paikkakunta: Espoo & Joutsa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja S.F. »

Mistä kohtaan oli hankautunut?
Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ihan siitä mihin se haitarikuori loppuu, siinä on pari senttiä avoimena ne piuhat. Liittimen juuresta oli poikki ja sentin päästä liittimestä hankautuneet puhki.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Noniin.. sonta ei käy tyhjää ja antaa vikakoodit 22 ja 27. Viimeksi koodit katosivat kun korjasi TPS:n johdot, mutta tällä kertaa johdot ovat ehjät.

Ilmeisesti tuo vikakoodi 27 on yhtä kuin TPS anturin virheellinen asento. Kuitenkin kiinnitysruuvi oli kiinni eikä säätö ole muuttunut.. Ruukaavatko nuo TPS:n anturin johdot mennä tyvestä poikki, vai hajoaako tuo TPS anturi ihan fyysisesti?
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
merbau
4WD
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja merbau »

Miten olisi TPS:n jännitteen mittaus. Jotain periaatetta täällä, vaikka ei ihan kohtaa vuosimallin kanssa.
Ex: Polaris 570 T3 -14
Jaiivai
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Heinä 2015 21:17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jaiivai »

Moi. Magnum 330 -04 sammahteli itsekseen silloin tällöin ja pitemmällä ajolla reilulla kaasulla paukutteli putkea ja tuntui, että sammuu justiinsa. No puola antoi huonoa kipinää ja eiku vaihtamaan uutta. Uusi vaihdettiin ja toimi joitakin starttauksia kunnes ei taaskaan käyntiin. "sytytyspistooli" kiinni ja ei kipinää.

No tässä vaiheessa pureskelin kynsiä ja katselin mittaristoa, joka ottanut risukossa hieman osumaa, "lasi" haljennut ja kerännyt kosteutta sisälle. No näyttö näytteli sekavia lukemia ja tekstejä ja välillä pimeänä. Paiskoin hieman kämmentä mittariin ni sen jälkeen taas käyntiin. Sammutin ja avaimesta starttia ni ei taaskaan käyntiin. Sama läpsytys mittarille ja taas käyntiin. Samalla reistaillut awd-kytkimen valokin syttyi palamaan.

Epätoivossa irroitin mittarin kiinnikkeet ja kaksi sinne tulevaa liitintä johtoineen (kapea ja leveä). Johtojen irroituksen jälkeen taas käyntiin ja kun leveämmän johtoklipsin laittoi mittariin kiinni sammui mönkijä taas. Mittariston klipsien ollessa irti käy ja kukkuu, mutta neliveto ei pelaa.

Voiko siis kastunut ja seonnut mittaristo vaikuttaa käynnistykseen ja nelivedon toimivuuteen? Rikkonaisia johtoja ei pintapuolisella tarkastelulla näkynyt...
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Juu ei pelaa nelikko jos mittari kastunu ku sen mittarin kautta kulkee kaikki toiminnot. Uutta mittaria tilalle ja kovaa ajoa.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
SJK
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 09 Syys 2005 14:04
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EPS T3
Paikkakunta: Vaasa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SJK »

Kyllä sen mittarin saa kuivattuakin. Kaverilla oli vähän vettä mittarin sisällä ja polle sekoili aika rankasti. Porasi pienen reijän, valutti vedet pois ja kuivatteli pari viikkoa pannuhuoneen lämmössä. Hyvin on pelannut sen jälkeen. Kuvassa näkyy paljonko sitä vettä oli... Pollen -07 500 Efi:n mittaristo.
Kuva
Turmio
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Huhti 2015 13:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Isäukon 500 ho sportsmanista hajosi toinen startti vuoden sisään.
Mikähän noita rikkoo?
Kävin mittailemassa jännitteet niin kaikki tuntuisi olevan ok.
Startti ei inahdakkaa. Lämpelee vain kun koittaa pyörittää.

Koitettu lisävirralla, sama homma.
TGB Blade Maataloustraktori
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Äkkiseltään vaikuttaa että automaattinen puolipuristin ei toimi.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Turmio
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Huhti 2015 13:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Eipä tullut ajateltua koko puolipuristinta.
Täytyy ruuvailla tulppa irti ja koittaa pyöriikö kone.

Jos nyt on niin että tuo puolipuristin on sökö, niin mimmonen homma se on itse korjata/vaihtaa?
TGB Blade Maataloustraktori
Turmio
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Huhti 2015 13:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Puolipuristin on kunnossa.
Avattiin startti ja se on kokenut niinsanotun täystuhon.
Oli sisuskalut täysin palasina.
TGB Blade Maataloustraktori
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Onkos nämä startit tarvike startteja kun ei muuten hajoamiset kylläkään kuulosta tutulta :shock:
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Vastaa Viestiin