variaattori?
se 17mm ekamutteri siinä akselinpäässä...väänsin räikänkin jo nurin kun sitä yritin avata, no pakkokos sitä on räikkää tiukoissa paikoissa käyttää
Tuntuu muutenkin että osa pulteista on "hullunmomentissa" ja osa tippuu.. esim. tulppa oli väännetty tosi tiukkaan kiinni. Kiinalaiset avaimet meni silloinkin päreiks.. ja kone oli vielä mettässä hyytyneenä..tulppa sano n. 100km kohdalla sopimuksensa irti.

Tuntuu muutenkin että osa pulteista on "hullunmomentissa" ja osa tippuu.. esim. tulppa oli väännetty tosi tiukkaan kiinni. Kiinalaiset avaimet meni silloinkin päreiks.. ja kone oli vielä mettässä hyytyneenä..tulppa sano n. 100km kohdalla sopimuksensa irti.
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 19 Heinä 2006 18:07
- Paikkakunta: Hausjärvi
" CVT vaihteiston säätäminen:
1. Poista vaihteiston suojukset CVT vaihteiston päältä.
2. Avaa vasemmat pultit (3), oikealla olevat pultit (2) ja koneen kiinnityspultit (1).
3. Säädä pultista ja mittaa välys L,D
4. Kiristä avatut pultit.
5. aseta variaattorin suojukset takaisin paikoilleen. Huom! ÄLÄ ikinä pidä moottoria.........plaa plaa."
Tämmöinen ohje suomen kielisessä manuaalissa.
Ihan kiva ohje, mutta mitään kuvia ei ole osille 3,2,1. Mutta kampiakselin ja vaihteiston akselille on etäisyysmitta L= 252mm ja D= 62,5mm.
Varmasti ohjearvoja, itsellä oli L mitta - 8mm.
1. Poista vaihteiston suojukset CVT vaihteiston päältä.
2. Avaa vasemmat pultit (3), oikealla olevat pultit (2) ja koneen kiinnityspultit (1).
3. Säädä pultista ja mittaa välys L,D
4. Kiristä avatut pultit.
5. aseta variaattorin suojukset takaisin paikoilleen. Huom! ÄLÄ ikinä pidä moottoria.........plaa plaa."
Tämmöinen ohje suomen kielisessä manuaalissa.
Ihan kiva ohje, mutta mitään kuvia ei ole osille 3,2,1. Mutta kampiakselin ja vaihteiston akselille on etäisyysmitta L= 252mm ja D= 62,5mm.
Varmasti ohjearvoja, itsellä oli L mitta - 8mm.
tärinät virivarilla
Ihme tärinää pitää laite ton virivarin laiton jälkeen, mutta ilmeisesti muillakin samoja ongelmia..
Laitoin vaihdon yhteydessä ihan normaalia yleisvaseliiniä kehälle ilman mitään punnituksia.

Kun en ole kansakoulun opettaja, niin on aika vaikeaa selittää asioita toisille. Nyt kun päästelee sammakoita suustansa, saa sitten selitellä moneen kertaan (oma moka)
Elikkä se O- rengas estää, ettei vaseliini lentele ympäri moottoria, vaan pitää sen variaattorissa. Ja mahdollistaa yhtenäisen kerroksen joka keskipakoisvoiman ansiosta tulee, kun vaseliinia on tarpeeksi.
Sitä oikeaa määrää en tiedä, laitoin summassa ja kun oli liikaa, otin vähemmäksi.

Elikkä se O- rengas estää, ettei vaseliini lentele ympäri moottoria, vaan pitää sen variaattorissa. Ja mahdollistaa yhtenäisen kerroksen joka keskipakoisvoiman ansiosta tulee, kun vaseliinia on tarpeeksi.
Sitä oikeaa määrää en tiedä, laitoin summassa ja kun oli liikaa, otin vähemmäksi.
virivari / vakio?
Ymmärrykseni mukaan vakio variaattorin "kupeessa" on stoppari lautasen liikkumiselle, minkä pois ottamalla tulee virivariaattori.
Kuin prikka, mutta vakio valussa jo mukana.. jousi fysiikan mukaan hoitelee keskipakovoiman puristuksen.
gravitaatio.
Kuin prikka, mutta vakio valussa jo mukana.. jousi fysiikan mukaan hoitelee keskipakovoiman puristuksen.
gravitaatio.

4x4 pelit
Elämä ei helpommaksi muutu vai..
Elämä ei helpommaksi muutu vai..