variaattori?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

kyllä se jousi on aika olennainen siellä. kumpi sulla on jumissa? se kytkimen mutteri vai se %"#%#n iso mutteri joka pitää pakettia kasassa?
välittää.....
tuhnu
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 31 Touko 2006 21:00

Viesti Kirjoittaja tuhnu »

se 17mm ekamutteri siinä akselinpäässä...väänsin räikänkin jo nurin kun sitä yritin avata, no pakkokos sitä on räikkää tiukoissa paikoissa käyttää :wink:
Tuntuu muutenkin että osa pulteista on "hullunmomentissa" ja osa tippuu.. esim. tulppa oli väännetty tosi tiukkaan kiinni. Kiinalaiset avaimet meni silloinkin päreiks.. ja kone oli vielä mettässä hyytyneenä..tulppa sano n. 100km kohdalla sopimuksensa irti.
Linhai 300 4x4
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Heinä 2006 18:07
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja Linhai 300 4x4 »

Onks kellään tietoo miten tota variaattorin hihnaa vois kiristää? Ei tartte metsässä olla mikään ihmeellinen mäki niin joskus päästää kauhean rääkäsyn. Avasin varin kotelon ja kokeilin hihnan kireyttä ni tuntu et ois turhan löysällä.
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

" CVT vaihteiston säätäminen:
1. Poista vaihteiston suojukset CVT vaihteiston päältä.
2. Avaa vasemmat pultit (3), oikealla olevat pultit (2) ja koneen kiinnityspultit (1).
3. Säädä pultista ja mittaa välys L,D
4. Kiristä avatut pultit.
5. aseta variaattorin suojukset takaisin paikoilleen. Huom! ÄLÄ ikinä pidä moottoria.........plaa plaa."

Tämmöinen ohje suomen kielisessä manuaalissa.

Ihan kiva ohje, mutta mitään kuvia ei ole osille 3,2,1. Mutta kampiakselin ja vaihteiston akselille on etäisyysmitta L= 252mm ja D= 62,5mm.

Varmasti ohjearvoja, itsellä oli L mitta - 8mm.
max
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Helmi 2006 13:37
Paikkakunta: Turun seutu. Linhai 300 4x4

tärinät virivarilla

Viesti Kirjoittaja max »

Ihme tärinää pitää laite ton virivarin laiton jälkeen, mutta ilmeisesti muillakin samoja ongelmia.. :?: Laitoin vaihdon yhteydessä ihan normaalia yleisvaseliiniä kehälle ilman mitään punnituksia.
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Sepä se.

Variaattorissa ei ole "öljy kanavia" joilla vaseliinin määrä tasapainottuisi kehän pyöriessä.

Tarkista vatukan määrä tai sitten varin remmi oot polttanut kuopalle.
max
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Helmi 2006 13:37
Paikkakunta: Turun seutu. Linhai 300 4x4

Viesti Kirjoittaja max »

Pitänee avata vari uudelleen.. Eli 80g jäykkää vaseliinia kehälle. Miten sait vaseliinin levitettyä yhtenäiseksi "patjaksi" kehälle ?
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Kun en ole kansakoulun opettaja, niin on aika vaikeaa selittää asioita toisille. Nyt kun päästelee sammakoita suustansa, saa sitten selitellä moneen kertaan (oma moka) :oops:

Elikkä se O- rengas estää, ettei vaseliini lentele ympäri moottoria, vaan pitää sen variaattorissa. Ja mahdollistaa yhtenäisen kerroksen joka keskipakoisvoiman ansiosta tulee, kun vaseliinia on tarpeeksi.

Sitä oikeaa määrää en tiedä, laitoin summassa ja kun oli liikaa, otin vähemmäksi.
4x4 jari
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 10 Huhti 2006 14:48

virivari / vakio?

Viesti Kirjoittaja 4x4 jari »

Ymmärrykseni mukaan vakio variaattorin "kupeessa" on stoppari lautasen liikkumiselle, minkä pois ottamalla tulee virivariaattori.
Kuin prikka, mutta vakio valussa jo mukana.. jousi fysiikan mukaan hoitelee keskipakovoiman puristuksen.

gravitaatio. :shock:
4x4 pelit
Elämä ei helpommaksi muutu vai..
Vastaa Viestiin