Linkun viriosista onnelliseksi ???

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
Snoop
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 08 Kesä 2006 18:56
Paikkakunta: Tuusula / Hki

Linkun viriosista onnelliseksi ???

Viesti Kirjoittaja Snoop »

Kokemuksia 300:sen virittämisestä?
Minkälaista tehon lisäystä on odottetavissa jos vaihtaa kaikki saatavilla
olevat hilavitkuttimet? (tehoputki, vari ja ilmasuodatin).
Vai onko kenties vielä jotain paloja joita voisi kuvitella?
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

no

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Suutin jäi sulta mainitsematta ja kun vielä sais sytkää säädettyä :wink:
Eniten se vari setti jeesaa minusta se tehoputki antaa vain ääntä ei muuta.
Mutta tietysti kun kovasti pörisee niin tuntuu että nyt kulkee paremmin :wink:
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

kilkkeitä löytyy vaikka millä mitalla virinokasta isompaan pytty/mäntä sarjaan jnejne....
välittää.....
Avatar
Snoop
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 08 Kesä 2006 18:56
Paikkakunta: Tuusula / Hki

Viesti Kirjoittaja Snoop »

Jos nyt ei kuitenkaan isktilavuutta lähdetä muuttamaan. Mutta oi kertokaa mistä ihmeestä ostan tiukemman nokan, vai pitääkö itse rakentaa jo paikallaan olevasta?
jykke
6WD
Viestit: 336
Liittynyt: 18 Heinä 2004 10:26
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jykke »

eikö ketään ole portannut kantta?
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Hitto, että oli hyvä kysymys.

http://www.cobrasales.com/docs/TGB%20Se ... %20250.pdf

Tuosta vehjaksesta kun passaisi kansi 275cc (300 4x4) malliin, niin olisin aika onnellinen.

Ja muutenkin haluaisin linkulle samanlaisen manuaalin.

Kuka huutaa maahantuojille ekana, että saisimme linkun "oikeat" käsikirjat?

Ihme puuhaa, kun panttaavat tietoa.
Avatar
Snoop
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 08 Kesä 2006 18:56
Paikkakunta: Tuusula / Hki

Viesti Kirjoittaja Snoop »

Onkohan kukaan uskaltanut vielä ottaa "pyttyä" käteen? (maahantuojaa lukuun ottamatta.)
Tai edes koko kantta?
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

jokusen kerran :)
välittää.....
Avatar
Snoop
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 08 Kesä 2006 18:56
Paikkakunta: Tuusula / Hki

Viesti Kirjoittaja Snoop »

waari kirjoitti:jokusen kerran :)
Ootko sovitellu sinne mitään valmiita viripalikoita?
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

en vielä....
välittää.....
Avatar
Jari
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Elo 2005 20:24
Mönkijä:: TGB Blade 550
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari »

Kertokaas tuosta paljon puhutusta vapaavirtaussuodattimesta, olikos se joku K&N se oikeanlainen, että riittääkö sen itse suodattimen putkilon matka ihan kaasarin imukohtaan kiinni vai joutuuko käyttämään välissä jotain jännää systeemiä. Katsoin tuota vakioputsaria ja siitä menee muovinen pötkö kaasarille joka jostain syystä näyttäisi tekevän siinä kuristusta imuilmoihin. Tarkoitushan on siis ostaa teharia, isompaa suutinta ja variaattoria eli näin ollen imupuoli olis hyvä olla kunnossa.
Mikä perkeleen allekirjoitus?
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Jees, tuo K&N "vapaavirtaus suodatin" on tarkoitettu moottoreille joilla on ajettu yli 50 000 km.

Ainakin EMC:n myyjän mukaan, kun kyselin aikanaan uuteen cbr600f4i:hin (vm-04) moista osaa.

Joten tuossa kilometrimäärässä alkaa moottori olleen siinämäärin kulunut, ettei jaksa enään imeä ilmaa, joten avarampi suodatin tulee tarpeeseen. Uuteen kamppeeseen turha ostos.

=~ Pakopuoli, siinä on syy ja seuraus, miksei kierrä linkun moottori rajoittajaa vasten. Liikaa pakovastusta.

-> Aikaisemmin linhai topikissa käsitelty asia.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Voin olla samaa mieltä ns. vapaavirtaussuodattimien suorasta osoituksesta tehoon, mutta se että kone ei "jaksa" imeä ilmaa on aika paksua väittää. Jos kone ei jaksa vetää imupuolella, on kone jo totaalisen loppu ja käyntipuoli on täysin olematon=hajonnut. Jos kone on niin väljä, että ei imukanaviston kautta ime, on sylinterin ja männän välinen välys niin suuri, että koneeseen ei yksinkertaisesti synny puristuspainetta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Jees, näin uskomme myyjään. Eli osta kallis ilman putsari, kun olet ajanut tarpeeksi.

Originaali tai tarvike maksaa murto-osan tuosta k&n versiosta.

Ja onhan sillä eroa pers tuntumaan, kun laittaa tukkeutuneen tilalle "vapaa virtaus suodattimen"

Kävin k&n kotisivuilla ja huomasin, että heidän suositus on laittaa suurenpi pääsuutin, jos käyttää heidän tuotetta???

Elikkä imuvastus muuttuu jonkinverran.
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

Jari kirjoitti:Kertokaas tuosta paljon puhutusta vapaavirtaussuodattimesta, olikos se joku K&N se oikeanlainen, että riittääkö sen itse suodattimen putkilon matka ihan kaasarin imukohtaan kiinni vai joutuuko käyttämään välissä jotain jännää systeemiä. Katsoin tuota vakioputsaria ja siitä menee muovinen pötkö kaasarille joka jostain syystä näyttäisi tekevän siinä kuristusta imuilmoihin. Tarkoitushan on siis ostaa teharia, isompaa suutinta ja variaattoria eli näin ollen imupuoli olis hyvä olla kunnossa.
Ei sunkaan se putki mitään kurista eiköhän se ole se paperi filtteri mikä kuristaa jos kuristaa tuolta löytyy tommonen http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=3034 ja se on pestävä ja saa suoraan orkkiksen tilalle koteloon,eikä ole hinnalla pilattu :wink:
Vastaa Viestiin