Hondan (erinomainen) lukko?
-
- 4WD
- Viestit: 247
- Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
- Paikkakunta: Helsinki
-
- 4WD
- Viestit: 247
- Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
- Paikkakunta: Helsinki
- vinssimestari
- 6WD
- Viestit: 287
- Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
- Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2
Kyllä kyllä, jouset on varmaan jäykät mutta entä se iskunvaimennus?
Vinssimestari on oikeilla jäljillä, kun iskarin alakiinnikettä siirretään sisemmäksi niin jousitus/iskunvaimennus muuttuu entistä löysemmäksi. Maastoajossa se saattaa olla plussaa mutta löysä alusta/ korkeampi mönkijä ei taatusti ole miellyttävin vaihtoehto jos ajellaan hiukan reippaammin. Jos noita virityksiä meinaa käyttää niin kannattaa tutkia samalla iskunvaimentimen liikerata että se ei pääse pohjaamaan liian aikaisin.
Vinkki: Kunnollisten iskarien vaihto vaikuttaa ajettavuuteen vähintään yhtä paljon kuin renkaiden vaihto pitävämpiin.
Se siitä saarnasta, keskitytään Hondan lukkoihin. Mihin ihmeen lukkoihin...???
Vinssimestari on oikeilla jäljillä, kun iskarin alakiinnikettä siirretään sisemmäksi niin jousitus/iskunvaimennus muuttuu entistä löysemmäksi. Maastoajossa se saattaa olla plussaa mutta löysä alusta/ korkeampi mönkijä ei taatusti ole miellyttävin vaihtoehto jos ajellaan hiukan reippaammin. Jos noita virityksiä meinaa käyttää niin kannattaa tutkia samalla iskunvaimentimen liikerata että se ei pääse pohjaamaan liian aikaisin.
Vinkki: Kunnollisten iskarien vaihto vaikuttaa ajettavuuteen vähintään yhtä paljon kuin renkaiden vaihto pitävämpiin.
Se siitä saarnasta, keskitytään Hondan lukkoihin. Mihin ihmeen lukkoihin...???

Kylätason mönkijäkuski
-
- 4WD
- Viestit: 247
- Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
- Paikkakunta: Helsinki
nojoo tarkoitin koko jousitusta että lyhyet joustot ja jäykätKoheltaja kirjoitti:Kyllä kyllä, jouset on varmaan jäykät mutta entä se iskunvaimennus?

jenkit kehuvat perfex long suspension kittiä, jossa tulee lift kitti ja pidemmät jouset mukana, ja että sen jälkeen tuntuu että ajaa ihan eri pelillä.

kun nostaa etupäätä, se nousee sellaset viisi senttiä, että renkaat vielä osuu maahan. tuntuu että jouset olisi vähän painuneet eikä niissä ole mitään säätöä. voisi ne korokkeet auttaa vähän.
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
lukon toiminta
Osa numero 25 kuvassa( keskustelun aiempi vaihe) liikkuu sivuttain tasauspyörästön kopan hampaissa. Kurviin tultaessa sisäpuolen etupyörä vapautuu vedosta seuraaja niminen osa 25 siirtyy aavistuksen ulkokaarteen puoleiseen pyörään päin ja lukitsee sen kiinteämmin. Lukku aukeaa myöskin vedossa koska sisäpuolen pyörä pyörii penemmällä nopeudella. Tasaisella vedolla luisti on keskellä ja veto jakautuu tasaisesti. Toisen etupyörän ollessa pitävällä alustalla ja muiden pyöriessä tyhjää siirtyy luisti jäällä olevan pyörän suuntaa ja veto ei tule pitävämmällä puolella. Nyt kun liukkaalla pinnalla olevaa pyörää jarrutetaan viistot hampaan painavat luistia keskemmälle päin jolloin veto alkaa myös toisessa pyörässä.
Hondassa ei ole siis kiintää lukkoa, mutta etuperä siirtää vedon jarrun avulla molempiin pyöriin. Myös tasaisen vedon ja eturenkaiden pyörimis nopeuden ollessa saman molemmat renkaat vetävät. Toiminta periaate on muuten ajatukseltaan saman tapainen kuin Detroit lockerissa. Mutta siinä taitaa vapautua kaarteessa nopeammin pyörivä pyörä.
Hondassa ei ole siis kiintää lukkoa, mutta etuperä siirtää vedon jarrun avulla molempiin pyöriin. Myös tasaisen vedon ja eturenkaiden pyörimis nopeuden ollessa saman molemmat renkaat vetävät. Toiminta periaate on muuten ajatukseltaan saman tapainen kuin Detroit lockerissa. Mutta siinä taitaa vapautua kaarteessa nopeammin pyörivä pyörä.
käytännössä
Jos sinulla on etupyörä ilmassa pitää jarrua painaa koko ajan hivenen niin molemmat pyörät pyörii. Mikäli pito on suht koht tasainen molemmilla pyörillä riittää kun kiusaat jarrulla lukon päälle ja vedätät tasaisesti. Hondassa on siis nerokas etuperä! Mutta käyttäjän pitää vaan osata käskeä sitä.
-
- 4WD
- Viestit: 245
- Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
- Mönkijä:: Cana 400 -11
- Paikkakunta: P-Pohjanmaa
-
- 4WD
- Viestit: 247
- Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
- Paikkakunta: Helsinki
Keskustelua sen tarkemmin seuraamatta, on mulla takatuuppari autoista vastaavan tyyppisiä kokemuksia.
Pikkuisen kun käsijarrua vetää päälle lukottomasta takavetoautosta, niin sadaan aikaan niinsanottu lukkoperä. Toimii jotakuinkin hyvin.
Lukoista ja muista en tiedä mitään sen enempää. (...taikka mistään muustakaan sen puoleen..) Yks jollottaa, toinen rouskuttelee jarrupaloja, ja kolmannesta paukkuu vetarit.

Pikkuisen kun käsijarrua vetää päälle lukottomasta takavetoautosta, niin sadaan aikaan niinsanottu lukkoperä. Toimii jotakuinkin hyvin.
Lukoista ja muista en tiedä mitään sen enempää. (...taikka mistään muustakaan sen puoleen..) Yks jollottaa, toinen rouskuttelee jarrupaloja, ja kolmannesta paukkuu vetarit.



l Kipu on vain tunne l
-
- 4WD
- Viestit: 247
- Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: käytännössä
jonne kirjoitti:Hondassa on siis nerokas etuperä!

tuli vain mieleen...
