
Mönkijä-lehti
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
- Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
- Paikkakunta: Orivesi
Minä kaipaisin 4x4-magazinen juttuihin vähän syvällisempää otetta mönkkäriasioihin. Jutut ovat liian lyhyitä ja siten jäävät vain pintaraapaisuksi. Jutuissa olisi syytä ottaa rohkeammin kantaa asioihin. Nykyisten juttujen perusteella ei voi tehdä mitään ostopäätökseen liittyviä valintoja.
Lisää rakentavaa kritiikkiä!
Lisää rakentavaa kritiikkiä!
- Terv. Laituri -
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Joo, tuntuu vähän hajanaiselta tämä mönkijälehtien kenttä: 4x4:ssa on ehkä eniten - tai ainakin useimmin - mönkijäjuttuja, mutta ovat ehkä vähän 'keveitä'. Ainakin omakohtainen vaikutelma on ollut se, että milloin harvoin MK:ssa tai Koneviestissä on mönkijäjuttuja, niin ne on sitten painavampaa asiaa, perusteellisempia, jnpp... Minkä noista nyt sitten tilaisi - olisivat nuo kaikki jutut samassa lehdessä, niin avot !
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Toki pakosta jutut jää pinnalliseksi, kun vertailuihin, ja testeihin, on aikaa vaan viikonloppu, tai joskus vain päiväkin. Tuossa ajassa ei vielä voi saada laitteista kaikkia piirteitä esille, ja jutut jää usein pintaraapaisuiksi. Ammattitaitoinen toimittaja, joka liikenöi paljon erilaisilla mönkijöillä, osaa kuitenkin arvostella eri laitteiden ominaisuuksia, jotka auttavat kuluttajia valinnassa omaan käyttötarkoitukseen sopivasta mönkijästä. Mönkijöiden vertailu ja koeajoraportit, on suht uusia juttuja, ja koko ajan on saanut toimittajien ammattitaidon ja lisääntyvän kokemusten myötä, lukea hyvinkin perusteellisia juttuja. Nykyään saa jo suht luotettavaa tietoa eri mönkijätyypeistä. Itse kaipaisin noiden kärryjen, lisävarusteiden ja muidenkin työvälineiden vertailuja, ja esittelyjä enemmän. 

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Miten on, herrat foorumin lukijat? Jos oikeasti joku olisi niin hullu että lähtisi julkaisemaan täysin 100% mönkijöille pyhitettyä aviisia, niin olisiko sellaiselle OIKEASTI ostajia/tilaajia?
Kelkkalehti näyttää pärjäävän, samoin erikoislehdet Bomber ja Kopteri jotka keskittyvät vain yhteen moottoripyöräilyn osa-alueeseen. Miksei siis mönkijä-aiheinen lehtikin?
Kelkkalehti näyttää pärjäävän, samoin erikoislehdet Bomber ja Kopteri jotka keskittyvät vain yhteen moottoripyöräilyn osa-alueeseen. Miksei siis mönkijä-aiheinen lehtikin?
l Kipu on vain tunne l
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Riippuu sisällöstä. Jos jutut hyviä, niin ilman muuta. Mutta huonoja juttuja ei jaksa lukea vaikka ne olisi mönkkäreille pyhitetyssä aviisissa.Jere itte kirjoitti:Miten on, herrat foorumin lukijat? Jos oikeasti joku olisi niin hullu että lähtisi julkaisemaan täysin 100% mönkijöille pyhitettyä aviisia, niin olisiko sellaiselle OIKEASTI ostajia/tilaajia?
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Kerro siis mikä on mielestäsi hyvän jutun edellytykset... ja mikä vastaavasti on huono juttu.Viljami kirjoitti:Riippuu sisällöstä. Jos jutut hyviä, niin ilman muuta. Mutta huonoja juttuja ei jaksa lukea vaikka ne olisi mönkkäreille pyhitetyssä aviisissa.Jere itte kirjoitti:Miten on, herrat foorumin lukijat? Jos oikeasti joku olisi niin hullu että lähtisi julkaisemaan täysin 100% mönkijöille pyhitettyä aviisia, niin olisiko sellaiselle OIKEASTI ostajia/tilaajia?
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Tohon kun joku osais tyhjentävästi vastata nii olis mahdollisuuksia vaurastua oikein toden teolla lehdenteon maailmassa.Marco71 kirjoitti:Kerro siis mikä on mielestäsi hyvän jutun edellytykset... ja mikä vastaavasti on huono juttu.
Kaikissa ilmestyvissä aviiseissa on sekä hyviä että huonoja juttuja, riippuu vastaajasta.
Poikkeuksena joku AkuAnkka- lehti, jos lapselta kysyy.
Ite en koskaan tykännyt jaksoista joissa esiintyi Hansu, se Mummo-Ankan vätys renki.
Lehden toimittaminen koostuu useista kompromisseista joiden sekamelskan selvittää päätoimittaja. Vaikka yksittäiset toimittajat omat juttunsa väsäävätkin, niin ulkoasusta vastaa vain ja ainoastaan viimekädessä se päätoimittaja.
Hyvä lehti on sellainen jonka levikki on kasvussa ja huono lehti on sellainen joka jää lehtimyyjien hyllyyn ja päätyy suoraan telineestä jätepaperiksi.
On olemassa paljon ns. yleislehtiä, mutta koko ajan lisääntyy erikoislehtien määrä. Uusia lehtiä syntyy, toisten elinkaari vaan jää valitettavan lyhyeksi.
Lukijat ilmeisesti haluavat erottua omiksi ryhmikseen ja lukea omaan harrastukseensa tai erikoisalaansa liittyvää tietoutta.
Heh...
Nyt kun on sivustolla paljon erimerkkisten mönkkäreitten "taitajia" ,tehdään tänne "oma" tulostettava lehti.
Osastoina:
Mopo mönkijät;
Crossi mönkijät;
Pienet, halvat kopiot, joista 4x4 ja 2x4 mönkijät;
Tekniikka/ korjaus osasto;
Tietenkin viimeisenä, muttei vähäisimpänä: isot, kalliit 4x4 merkkituote mönkijät
Sitten hintakehitys tietoja, mainoksia (erittäin tärkeä
), ja jotain kevennystä loppuun.
Jos jotain jäi uupumaan, laita tietoa päätoimittajalle...
Nyt kun on sivustolla paljon erimerkkisten mönkkäreitten "taitajia" ,tehdään tänne "oma" tulostettava lehti.
Osastoina:
Mopo mönkijät;
Crossi mönkijät;
Pienet, halvat kopiot, joista 4x4 ja 2x4 mönkijät;
Tekniikka/ korjaus osasto;
Tietenkin viimeisenä, muttei vähäisimpänä: isot, kalliit 4x4 merkkituote mönkijät

Sitten hintakehitys tietoja, mainoksia (erittäin tärkeä

Jos jotain jäi uupumaan, laita tietoa päätoimittajalle...

Sammy´s atv verkkolehti
Tekniikka osasto
CFMoto: etukannen irrottaminen.
Tarvittavat työkalut: 10mm ja 13 hylsyavain, ristipää meisseli ja meisseli
Etukannen takapäässä on muovisuojat, jotka lähtevät irti nostamalla.
tähän kuva
Irrota etutarakka.
Kannessa on 2 kpl ns. pikalukitus salpaa, Ristipää meisselistä ei ole oleellisesti apua kiinnikkeen irrottamisessa. Mutta altapäin meisselillä tappia painamalla, se lähtee helpoiten irti.
tähän kuva
Kannessa on mittarin päässä lukitus, joka lähtee meisselillä varovaisesti vääntämällä irti.
tähän kuva
Kannessa on etupäässä vielä samanlaiset lukitukset jotka irtoavat helposti, voimaa käyttämättä.
Kannen etupää lähtee eteenpäin vetäen.
tähän kuva
Lähtisikö tästä verkkolehti etenemään?
Tekniikka osasto
CFMoto: etukannen irrottaminen.
Tarvittavat työkalut: 10mm ja 13 hylsyavain, ristipää meisseli ja meisseli
Etukannen takapäässä on muovisuojat, jotka lähtevät irti nostamalla.
tähän kuva
Irrota etutarakka.
Kannessa on 2 kpl ns. pikalukitus salpaa, Ristipää meisselistä ei ole oleellisesti apua kiinnikkeen irrottamisessa. Mutta altapäin meisselillä tappia painamalla, se lähtee helpoiten irti.
tähän kuva
Kannessa on mittarin päässä lukitus, joka lähtee meisselillä varovaisesti vääntämällä irti.
tähän kuva
Kannessa on etupäässä vielä samanlaiset lukitukset jotka irtoavat helposti, voimaa käyttämättä.
Kannen etupää lähtee eteenpäin vetäen.
tähän kuva
Lähtisikö tästä verkkolehti etenemään?
Meura, onko nyt tarkoitus julkaista kuvitettuja asennusohjeita, vaiko ihan nettilehteä?
Noilla sun ohjeillasi varmasti saa jopa allekirjoittanut etukannen CFstä irti, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta jos nettilehden sisältö olisi tuota luokkaa, niin heikoissa kantimissa olisi.

Noilla sun ohjeillasi varmasti saa jopa allekirjoittanut etukannen CFstä irti, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta jos nettilehden sisältö olisi tuota luokkaa, niin heikoissa kantimissa olisi.
l Kipu on vain tunne l
No hyvä, jos ohjeet auttaisi etukannen irroittamisessa jereä itte 
Mutta ceffille, ei ainakaan itselle, ole tullut minkään valtakunnan ohjetta moisen kannen, kautta, ylipäänsä mitään huolto ohjekirjasta, osien irroitamiseen/ huolto ohjetta
Tuokin kansi lähti vasta muutaman kiinnikkeen hajoamisen myötä irti.
Ja syynä kannen irroittamiseen oli: peukalon ja kahvan lämmittimen johtojen kytkentä. Siellähän ne johdot liittimineen majailevat.
Otin virran "tupakin sytyttimen" johdoista, virtalukon takaa.
Valkea/vihreä raita. Kestää 10A eli (merkitty) 120W.
Jos heikoissa kantamissa olisi "nettilehti" , niin tämä olisi osiossa: tee se itse
Tuo korjausopas on kyllä hyvä idea, joskohan häynes tai kumppanit maksaisivat oikeaa rahaa kuvitetusta oppaasta?
-W- kamera käteen

Mutta ceffille, ei ainakaan itselle, ole tullut minkään valtakunnan ohjetta moisen kannen, kautta, ylipäänsä mitään huolto ohjekirjasta, osien irroitamiseen/ huolto ohjetta

Tuokin kansi lähti vasta muutaman kiinnikkeen hajoamisen myötä irti.
Ja syynä kannen irroittamiseen oli: peukalon ja kahvan lämmittimen johtojen kytkentä. Siellähän ne johdot liittimineen majailevat.
Otin virran "tupakin sytyttimen" johdoista, virtalukon takaa.
Valkea/vihreä raita. Kestää 10A eli (merkitty) 120W.
Jos heikoissa kantamissa olisi "nettilehti" , niin tämä olisi osiossa: tee se itse

Tuo korjausopas on kyllä hyvä idea, joskohan häynes tai kumppanit maksaisivat oikeaa rahaa kuvitetusta oppaasta?
-W- kamera käteen
