Mönkijä-lehti

Mönkijä aiheiset media keskustelut
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Sama juttu, on kehitys ollut mönkijäjuttujen osalta kovasti myönteistä, tuolla 4X4 lehdessä, ja varmaan tulevaisuudessa vielä ovat mönkijät näkyvämmässä roolissa. olempa itsekkin ajatellut tilata mokoman lehden. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Joke
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 22 Maalis 2006 22:08
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Joke »

Kalustokin on alkanut yleistyy vasta parin vuodensisään,ei tainut kukaan osata enusta miten määrät lisäntyy. Lehtiäkin alkaan tulee kun kysyntä kasvaa täytyy malttaa oottaa!!! (missä ollaan parin vuodenpäästä?)
joukossa tyhmyys tiivistyy?
maako
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Marras 2006 17:30

Viesti Kirjoittaja maako »

Mulle on tullu 4x4-magazine nyt vuoden verran ja on kyl hyvä lehti...suosittelen...
Laituri
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Laituri »

Minä kaipaisin 4x4-magazinen juttuihin vähän syvällisempää otetta mönkkäriasioihin. Jutut ovat liian lyhyitä ja siten jäävät vain pintaraapaisuksi. Jutuissa olisi syytä ottaa rohkeammin kantaa asioihin. Nykyisten juttujen perusteella ei voi tehdä mitään ostopäätökseen liittyviä valintoja.

Lisää rakentavaa kritiikkiä!
- Terv. Laituri -
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

Joo, tuntuu vähän hajanaiselta tämä mönkijälehtien kenttä: 4x4:ssa on ehkä eniten - tai ainakin useimmin - mönkijäjuttuja, mutta ovat ehkä vähän 'keveitä'. Ainakin omakohtainen vaikutelma on ollut se, että milloin harvoin MK:ssa tai Koneviestissä on mönkijäjuttuja, niin ne on sitten painavampaa asiaa, perusteellisempia, jnpp... Minkä noista nyt sitten tilaisi - olisivat nuo kaikki jutut samassa lehdessä, niin avot !
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Toki pakosta jutut jää pinnalliseksi, kun vertailuihin, ja testeihin, on aikaa vaan viikonloppu, tai joskus vain päiväkin. Tuossa ajassa ei vielä voi saada laitteista kaikkia piirteitä esille, ja jutut jää usein pintaraapaisuiksi. Ammattitaitoinen toimittaja, joka liikenöi paljon erilaisilla mönkijöillä, osaa kuitenkin arvostella eri laitteiden ominaisuuksia, jotka auttavat kuluttajia valinnassa omaan käyttötarkoitukseen sopivasta mönkijästä. Mönkijöiden vertailu ja koeajoraportit, on suht uusia juttuja, ja koko ajan on saanut toimittajien ammattitaidon ja lisääntyvän kokemusten myötä, lukea hyvinkin perusteellisia juttuja. Nykyään saa jo suht luotettavaa tietoa eri mönkijätyypeistä. Itse kaipaisin noiden kärryjen, lisävarusteiden ja muidenkin työvälineiden vertailuja, ja esittelyjä enemmän. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Miten on, herrat foorumin lukijat? Jos oikeasti joku olisi niin hullu että lähtisi julkaisemaan täysin 100% mönkijöille pyhitettyä aviisia, niin olisiko sellaiselle OIKEASTI ostajia/tilaajia?

Kelkkalehti näyttää pärjäävän, samoin erikoislehdet Bomber ja Kopteri jotka keskittyvät vain yhteen moottoripyöräilyn osa-alueeseen. Miksei siis mönkijä-aiheinen lehtikin?
l Kipu on vain tunne l
OlliRV
6WD
Viestit: 408
Liittynyt: 02 Loka 2006 23:39
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja OlliRV »

Tilaan heti kun se on olemassa! :D
"Tosi Varovasti"

Can-Am Outlander 800 H.O. EFI -07
Tieliikenne
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Jere itte kirjoitti:Miten on, herrat foorumin lukijat? Jos oikeasti joku olisi niin hullu että lähtisi julkaisemaan täysin 100% mönkijöille pyhitettyä aviisia, niin olisiko sellaiselle OIKEASTI ostajia/tilaajia?
Riippuu sisällöstä. Jos jutut hyviä, niin ilman muuta. Mutta huonoja juttuja ei jaksa lukea vaikka ne olisi mönkkäreille pyhitetyssä aviisissa.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Viljami kirjoitti:
Jere itte kirjoitti:Miten on, herrat foorumin lukijat? Jos oikeasti joku olisi niin hullu että lähtisi julkaisemaan täysin 100% mönkijöille pyhitettyä aviisia, niin olisiko sellaiselle OIKEASTI ostajia/tilaajia?
Riippuu sisällöstä. Jos jutut hyviä, niin ilman muuta. Mutta huonoja juttuja ei jaksa lukea vaikka ne olisi mönkkäreille pyhitetyssä aviisissa.
Kerro siis mikä on mielestäsi hyvän jutun edellytykset... ja mikä vastaavasti on huono juttu.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
BastardoGrande

Viesti Kirjoittaja BastardoGrande »

Marco71 kirjoitti:Kerro siis mikä on mielestäsi hyvän jutun edellytykset... ja mikä vastaavasti on huono juttu.
Tohon kun joku osais tyhjentävästi vastata nii olis mahdollisuuksia vaurastua oikein toden teolla lehdenteon maailmassa.

Kaikissa ilmestyvissä aviiseissa on sekä hyviä että huonoja juttuja, riippuu vastaajasta.
Poikkeuksena joku AkuAnkka- lehti, jos lapselta kysyy.
Ite en koskaan tykännyt jaksoista joissa esiintyi Hansu, se Mummo-Ankan vätys renki.

Lehden toimittaminen koostuu useista kompromisseista joiden sekamelskan selvittää päätoimittaja. Vaikka yksittäiset toimittajat omat juttunsa väsäävätkin, niin ulkoasusta vastaa vain ja ainoastaan viimekädessä se päätoimittaja.

Hyvä lehti on sellainen jonka levikki on kasvussa ja huono lehti on sellainen joka jää lehtimyyjien hyllyyn ja päätyy suoraan telineestä jätepaperiksi.
On olemassa paljon ns. yleislehtiä, mutta koko ajan lisääntyy erikoislehtien määrä. Uusia lehtiä syntyy, toisten elinkaari vaan jää valitettavan lyhyeksi.
Lukijat ilmeisesti haluavat erottua omiksi ryhmikseen ja lukea omaan harrastukseensa tai erikoisalaansa liittyvää tietoutta.
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Heh...

Nyt kun on sivustolla paljon erimerkkisten mönkkäreitten "taitajia" ,tehdään tänne "oma" tulostettava lehti.

Osastoina:

Mopo mönkijät;
Crossi mönkijät;
Pienet, halvat kopiot, joista 4x4 ja 2x4 mönkijät;
Tekniikka/ korjaus osasto;
Tietenkin viimeisenä, muttei vähäisimpänä: isot, kalliit 4x4 merkkituote mönkijät :)

Sitten hintakehitys tietoja, mainoksia (erittäin tärkeä :D), ja jotain kevennystä loppuun.

Jos jotain jäi uupumaan, laita tietoa päätoimittajalle... :)
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Sammy´s atv verkkolehti

Tekniikka osasto

CFMoto: etukannen irrottaminen.

Tarvittavat työkalut: 10mm ja 13 hylsyavain, ristipää meisseli ja meisseli

Etukannen takapäässä on muovisuojat, jotka lähtevät irti nostamalla.

tähän kuva

Irrota etutarakka.

Kannessa on 2 kpl ns. pikalukitus salpaa, Ristipää meisselistä ei ole oleellisesti apua kiinnikkeen irrottamisessa. Mutta altapäin meisselillä tappia painamalla, se lähtee helpoiten irti.

tähän kuva

Kannessa on mittarin päässä lukitus, joka lähtee meisselillä varovaisesti vääntämällä irti.

tähän kuva

Kannessa on etupäässä vielä samanlaiset lukitukset jotka irtoavat helposti, voimaa käyttämättä.

Kannen etupää lähtee eteenpäin vetäen.

tähän kuva

Lähtisikö tästä verkkolehti etenemään?
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Meura, onko nyt tarkoitus julkaista kuvitettuja asennusohjeita, vaiko ihan nettilehteä? :D

Noilla sun ohjeillasi varmasti saa jopa allekirjoittanut etukannen CFstä irti, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta jos nettilehden sisältö olisi tuota luokkaa, niin heikoissa kantimissa olisi.
l Kipu on vain tunne l
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

No hyvä, jos ohjeet auttaisi etukannen irroittamisessa jereä itte :)

Mutta ceffille, ei ainakaan itselle, ole tullut minkään valtakunnan ohjetta moisen kannen, kautta, ylipäänsä mitään huolto ohjekirjasta, osien irroitamiseen/ huolto ohjetta :(

Tuokin kansi lähti vasta muutaman kiinnikkeen hajoamisen myötä irti.

Ja syynä kannen irroittamiseen oli: peukalon ja kahvan lämmittimen johtojen kytkentä. Siellähän ne johdot liittimineen majailevat.

Otin virran "tupakin sytyttimen" johdoista, virtalukon takaa.

Valkea/vihreä raita. Kestää 10A eli (merkitty) 120W.

Jos heikoissa kantamissa olisi "nettilehti" , niin tämä olisi osiossa: tee se itse :D

Tuo korjausopas on kyllä hyvä idea, joskohan häynes tai kumppanit maksaisivat oikeaa rahaa kuvitetusta oppaasta?

-W- kamera käteen :)
Vastaa Viestiin