Outlander vaihtaa vaihdetta

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
AXI
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Maalis 2006 08:12

Outlander vaihtaa vaihdetta

Viesti Kirjoittaja AXI »

Eli olen huomannut uuden ilmiön tiellä ajettaessa. Kun kiihdyttää normaalisti lähelle 60km/h, niin mönkijä nytkähtää ja kierrokset laskee hiukan ja kiihtyy taas lisää alemmista kierroksista jatkuen normaalisti. Tämä tapahtuu aina 60 kohdalla :shock: . Muissa nopeuksissa ei ole vastaavaa ilmiötä. Itse olen yhdistänyt tapahtuman selvästi variaattori puolelle.

mikähän voisi olla syynä?
Onko muilla vastaavaa ilmiötä havaittu?

Mönkijällä on ajettu n.3100km.
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Remmi kulunu ja se luistaa välillä?? eipä paljon muu voi olla! kyllä ne nuo kytkimet ja variaattorit on niin lujia että ei pitäis olla mitään ongelmia pitkään aikaan!!
Atv 400
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 13 Maalis 2006 19:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Atv 400 »

Mun mönkkärillä oli ajettu n.4500 km kun variaattori alkoi vaihtamaan välityksiä pykälittäin.Syy temppuiluun löytyi kun avasi varikopan,etummaiset lautaset olivat kuluneet kolmelle uralle.Nopeusalue oli n.65-80 km/h.Lautaset vaihdettiin ja taas toimii.
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

no kyllä on heikkoa tekoa! kelkoissakin kestää 10000km!!
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Vanha totuus, jos et huolla, hieman myöhemmin korjaat.
Atv 400
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 13 Maalis 2006 19:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Atv 400 »

Miten varin lautaset pitäisi hoitaa.3000 huollossa puhallettiin pölyt pois.Mitä jäi huollolta tekemättä.???????
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Paras huolto varille on maantiellä ajaa mahdollisimman vaihtelevilla kierroksilla ja välttää piiiitkää vetoa samalla nopeudella. Kilsoja on takana 5000 ja vari ja remmi on kunnoltaan kuin uusi :D
Kylätason mönkijäkuski
AXI
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Maalis 2006 08:12

Viesti Kirjoittaja AXI »

Menikö lautasten vaihto takuuseen?
Itsellä on kampe ollut 11kk eli takuu voimassa.
AXI
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Maalis 2006 08:12

Viesti Kirjoittaja AXI »

Onko kellään käytössä EPI kitin kireämpiä jousia?
Auttaako ne kulumiseen, koska silloinhan remmi ei pitäisi luistaa niin helposti lautasten välissä.

Alla linkki EPIn sivuille.
https://www.erlandsonperformance.com/mm ... bombclkits
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Kyllä parasta ennaltaehkäisyä on säännöllinen puhdistus ja muistaa tuo ajokin alkuperäinen käyttötarkoitus ja käyttää sitä myös maantiellä hieman vaihtelevalla kaasulla juuri niinkuin veli Koheltajakin sanoi. Tämä ei tarkoita sitä että jonossa ajaessa pitäisi kiusata muita tiellä liikkujia vaihtelevalla nopeudella, nopeuden ei tarvitse juurikaan vaihdella. Hieman vaihtelevalla kaasulla ehkäistään myös moottoriin tulevia resonointialueita. Omasta canasesta puhdistin varin ensimmäisen kerran jo vajaassa tuhannessa, varmistaakseni sisäänajon jälkeisen metalli- ja kumipölyn poiston, toisen kerran kolmessa tuhannessa. Toinen juttu on sitten ajaa remmillä, johon on sudittu kolo tai koloja. Ei ole tietenkään poissuljettu mahdollisuus materiaalivirheisiin noissa lautasissa tai remmissä. Jokainen tuntee omat ajotapansa ja voi tehdä arvioita sen pohjalta.

Nuo kireämmät jouset on pitkälti makuasia, ne antavat ajamiseen enempi särmää ja saattavat joissakin paikoin jopa hieman vaikeuttaa ajamista kytkimen tarratessa herkemmin kiinni. Lautasten kulumiskestävyyteen jouset ei auta.
Atv 400
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 13 Maalis 2006 19:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Atv 400 »

Lautaset vaihdettiin takuuseen ja nyt yritetään ajella vaihtelevalla nopeudella.Remmiä ei vaihdettu vielä 6000 huollossa,mitattiin ja hyväksi todettiin.
Vastaa Viestiin