Höh tulipas ihmeellinen vika. Hajosi nimittäin alkukäyrä tuosta Derbistä...
Sauma joka yhdistää sylinteriä vasten tulevan paksumman putken pätkän ja ohuemman putken hajosi. Noh, se on helposti korjattavissa, mutta mitenkäs onko tietoa saako tähän Derbiin tehokkaampaa akkua? Kun meinaan tuo käynnistäminen kovemmilla pakkasilla olla heikossa tuolla vakiolla.
Kuinkas moni on hiotuttanut tuon vakionokan tuosta derbistä?
Minkälaisia asteita ja mittoja on tullut vakio mittojen tilalle nokkaan ja minkälaiset ovat olleet vaikutukset? Eli mitkä olisivat asiallisimmat mitat mille hiotuttaa tuo nokka?
Alkukäyrä nyt korjattu ja täysin uudessa iskussa! Muuttui hengittely ihan eritoiseksi kun iski kollektorilta lähtevän mehupillin tilalle 38mm sisähalkaisijalla olevaa putkea
en juur mitään oo katellu,kortti hyllyllä ni en viitti mennä talliin itteeni kiduttaan:D
otin sen poiski jonku aikaa sitte ku varmaks ei osannu muutenkaa sanoa ku ei ole takometrii tossa vehkeessä...ainaki sen tuntu olevan oikee johto...ois kyllä kiva saada oikee rajottamaton boksi tohon
jep jep nyt en oo varma ite tosta rajoittimesta koska kokeilin jään päällä ja sain kelattua sutimalla 131kmh mittariin ja tuntu että ois vielä kiertäny mutta ei antanu luonto myöden koska kone huusi kuolemaa joten onko tässä vehkeessä sellasta ollenkaan..??
jos se sielä on ni se voi olla sellanen "pehmee" rajotin että se ei ala rällättää niiku MP yleensä...
ite kyllä otin sen sääätimen pois ku en ihan varma siitä ollu..
ja Lamoksen mukaan niissä on rajotin,,,tiedä sitte
mitä tuota ite oon kokeillu erilaisilla välityksillä niin perstuntuma on että kierrokset ei rajoita menoa vaan vääntö yksinkertaisesti loppuu. nelosella kiertää vielä sen verran kuin uskaltaa laskea mutta viitosella ei kierrä täysiä. toisaalta tällaisen iskutilavuudeltaan pienen moottorin vääntö ja teho ei enää tietyn pisteen jälkeen juurikaan kasva kierrosten mukana. uskoisin että on suht turhaa yrittää saada sitä kiertämään enempää. jos vauhti ei riitä pitäisi saadaa voimaa lisää. joku kun osaisi tehdä sellaisen nokka-akselin joka lisää vääntöä mutta huipputehoa vain kilowatin (melkein laillinen)tai pari...niitä menisi aika äkkiä kaupaksi jokunen....minä en ainakann ala tuota alkuperäistä hiotuttamaa kun se voi olla tarpeen joskus....laittakaa vaikka lamoksen herrat tilaukseen sellasia nokkia, varmaan kauppa kävisi. (kun näköjään aktiivisesti tätä palstaa luette)