Derbi DXR 250 viritys

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Samuel
Noppeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samuel »

Mä ostin yheltä kaverilta omaan Derbiin noi levityspalat ja ne oli ollut polariksessa kiinni, että pulttijako oli ainakin sama.
Oniminus
2WD

Viesti Kirjoittaja Oniminus »

Mitenhän tuo värkki reakois Mikunin TM36-38 kaasariin?
Olis suoraveto litteäluistin kaasari tuossa en muista siis oliko 36mm vai 38mm mut kuiteskin.

Kokemuksia yhden isomman kaasarin vaikutuksista kaipaisin
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
Oniminus
2WD

Höh tulipas ihmeellinen vika. Hajosi nimittäin alkukäyrä tuosta Derbistä...

Sauma joka yhdistää sylinteriä vasten tulevan paksumman putken pätkän ja ohuemman putken hajosi. Noh, se on helposti korjattavissa, mutta mitenkäs onko tietoa saako tähän Derbiin tehokkaampaa akkua? Kun meinaan tuo käynnistäminen kovemmilla pakkasilla olla heikossa tuolla vakiolla. :roll:
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
Oniminus
2WD

Kuinkas moni on hiotuttanut tuon vakionokan tuosta derbistä?

Minkälaisia asteita ja mittoja on tullut vakio mittojen tilalle nokkaan ja minkälaiset ovat olleet vaikutukset? Eli mitkä olisivat asiallisimmat mitat mille hiotuttaa tuo nokka?
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
Oniminus
2WD

Alkukäyrä nyt korjattu ja täysin uudessa iskussa! Muuttui hengittely ihan eritoiseksi kun iski kollektorilta lähtevän mehupillin tilalle 38mm sisähalkaisijalla olevaa putkea 8)
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
Sumppi_
4WD
Mönkijä:: Dinli 560

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

Minkävärinen se piuha on minkä väliin säätövastus laitetaan ja jos sais jotain arvoja?
Oniminus
2WD

Mistä sais tuohon derbiin toimivan sähkökaavion?
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
Sumppi_
4WD

DeRBidxr! joko oot kerenny kattomaan minkä värinen se piuha on ja arvot siihen vastukseen?
DeRBidxr
3WD

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

:oops: en juur mitään oo katellu,kortti hyllyllä ni en viitti mennä talliin itteeni kiduttaan:D

otin sen poiski jonku aikaa sitte ku varmaks ei osannu muutenkaa sanoa ku ei ole takometrii tossa vehkeessä...ainaki sen tuntu olevan oikee johto...ois kyllä kiva saada oikee rajottamaton boksi tohon
coupe
Noppeli

Viesti Kirjoittaja coupe »

löysin debin sivuilta sen sähkökaavion
jos siint nyt on mitää hyötyy :?
Viimeksi muokannut coupe, 26 Tammi 2007 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olet millä ajat...
coupe
Noppeli

Viesti Kirjoittaja coupe »

ite oon hankkimas mönkkärii ja mitä nyt oon lukennu derbist ni on yks aika vahva vaihtoehto :wink: 8)
Olet millä ajat...
Sumppi_
4WD

jep jep nyt en oo varma ite tosta rajoittimesta koska kokeilin jään päällä ja sain kelattua sutimalla 131kmh mittariin ja tuntu että ois vielä kiertäny mutta ei antanu luonto myöden koska kone huusi kuolemaa joten onko tässä vehkeessä sellasta ollenkaan..??
Oniminus
2WD

Itse olen kyllä tuon rajoittimen kanssa ihmeissäni :shock:

Ihmettelen että jos tässä sellainen on niin mikä sen virka on :D

Joskus kokeillut että tuleeko se vastaan vapaalla kaasua aukaisten niin kone vain kiertää kiertämistään ja rajoitinta näy eikä kuulu :roll:
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
DeRBidxr
3WD

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

jos se sielä on ni se voi olla sellanen "pehmee" rajotin että se ei ala rällättää niiku MP yleensä...
ite kyllä otin sen sääätimen pois ku en ihan varma siitä ollu..
ja Lamoksen mukaan niissä on rajotin,,,tiedä sitte :?
deeäksär
4WD

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

mitä tuota ite oon kokeillu erilaisilla välityksillä niin perstuntuma on että kierrokset ei rajoita menoa vaan vääntö yksinkertaisesti loppuu. nelosella kiertää vielä sen verran kuin uskaltaa laskea mutta viitosella ei kierrä täysiä. toisaalta tällaisen iskutilavuudeltaan pienen moottorin vääntö ja teho ei enää tietyn pisteen jälkeen juurikaan kasva kierrosten mukana. uskoisin että on suht turhaa yrittää saada sitä kiertämään enempää. jos vauhti ei riitä pitäisi saadaa voimaa lisää. joku kun osaisi tehdä sellaisen nokka-akselin joka lisää vääntöä mutta huipputehoa vain kilowatin (melkein laillinen)tai pari...niitä menisi aika äkkiä kaupaksi jokunen....minä en ainakann ala tuota alkuperäistä hiotuttamaa kun se voi olla tarpeen joskus....laittakaa vaikka lamoksen herrat tilaukseen sellasia nokkia, varmaan kauppa kävisi. (kun näköjään aktiivisesti tätä palstaa luette)
Vastaa Viestiin