Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
- Mönkijä:: Yamaha YFZ450
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
no niin pientä listaa muutoksista..
Isompi suutin, ilmanputsarista se muovikoppa pois, vaimentimesta se orggis sisätorvi kokonaan veke ja tekee itse uuden, bensahanan ohitus, bensansuodattimen vaihto, eturatas, kaasukahva sellaiseen crossipyöräkahvaan, aukee kaikki kaasusta ja tukevampi ote.
sitten niistä iskareista, on niissä yhdysputki olemassa iskariin ja nestettä siellä on sisällä, niistä korkeista en kyllä huomannut että olisi oluut täyttä mahdollisuutta.
Isompi suutin, ilmanputsarista se muovikoppa pois, vaimentimesta se orggis sisätorvi kokonaan veke ja tekee itse uuden, bensahanan ohitus, bensansuodattimen vaihto, eturatas, kaasukahva sellaiseen crossipyöräkahvaan, aukee kaikki kaasusta ja tukevampi ote.
sitten niistä iskareista, on niissä yhdysputki olemassa iskariin ja nestettä siellä on sisällä, niistä korkeista en kyllä huomannut että olisi oluut täyttä mahdollisuutta.
----- Yamaha YFZ 450 ------
Jees, tulipa vaihdettua bensahana isompaan briggs&stratton malliseen, uusi bensansuodatin, uusi tulppa (varmuuden vuoksi..) ja pitipä sitä kaasu vivun liikevaraa hieman lisätä, tässä pari kuvaa, ennen ja jälkeen.
www.websaitti.com/kuvat/atv/kaasu/alku.jpg
www.websaitti.com/kuvat/atv/kaasu/loppu.jpg
Kyllä tuosta hieman vielä saisi lisävaraa jos poistaisi pari milliä materiaalia tuosta vivun oikealta puolelta.. rakennetta se ei heikentäisi. Pitää joskus kurkata kaasarin puolelta että nouseeko luisti nykyisillä muutoksilla jo 100%.
www.websaitti.com/kuvat/atv/kaasu/alku.jpg
www.websaitti.com/kuvat/atv/kaasu/loppu.jpg
Kyllä tuosta hieman vielä saisi lisävaraa jos poistaisi pari milliä materiaalia tuosta vivun oikealta puolelta.. rakennetta se ei heikentäisi. Pitää joskus kurkata kaasarin puolelta että nouseeko luisti nykyisillä muutoksilla jo 100%.
TL Comanche 200cc..
WTF.. uusi bensansuodatin on ihan susi, 15min jaliskenttä ajelun jälkeen mönkkä hyyty paluumatkalla. Suodatin ihan tyhjä bensasta. benua ei tullut sinne vaikka ulostulon irroitti. Puhallus vastapalloon toi kyllä poreita tankkiin asti mutta edelleenkään bensaa ei filtteriin asti päässyt. Ilmeisesti siinä on turhankin tehokas filtteroisti, ei kulje benu pelkän painovoiman avulla.
Alkuperäinen suodatin takaisin ja johan lorotti.

Alkuperäinen suodatin takaisin ja johan lorotti.

TL Comanche 200cc..
Miten teittä ton vaimentimen purkamisen ja uudelleen kokoamisen? Rälläkällä poikki vaan vaimentimen loppupäästä ja kun sisätorvi rempattu uudestaan hitsataan kii vaiko jollain klemmareilla vai miten???
Ja mitä tolle vakio vaimentimen sisätorvelle pittää tehä? vaiko ihan uus laittaa? millanen ois hyvä?
Mistäs saa noita suuttimia ostaa? ja miten ne vaihetaan kaasariin?
Mitä ilmanputsarista jää jäljelle jos sen kopa heittää veke?
Ja mitä tolle vakio vaimentimen sisätorvelle pittää tehä? vaiko ihan uus laittaa? millanen ois hyvä?
Mistäs saa noita suuttimia ostaa? ja miten ne vaihetaan kaasariin?
Mitä ilmanputsarista jää jäljelle jos sen kopa heittää veke?
If you don't GO, you NEVER know!
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
- Mönkijä:: Yamaha YFZ450
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
vaimentimen loppupäästä vaan popniitit pois poralla ja se koko laippa lähtee irti. Sitten vaan uus putki tilalle, laippa paikalleen ja uudet popniitit.
125 suutin oli sitten ihan hanurista.....nyt pitää kaasua palauttaa noin 20% max asennosta että käyntiääni muuttuu asialliseksi, taitaapi sittenkin se orggis 97 suutin aika lähelle oikeaa kokoa..noh huomenna haetaan varmaan 100, 95 ja 90 suuttimet on se meinaan kerpele jos ei se oikea ala löytymään...
125 suutin oli sitten ihan hanurista.....nyt pitää kaasua palauttaa noin 20% max asennosta että käyntiääni muuttuu asialliseksi, taitaapi sittenkin se orggis 97 suutin aika lähelle oikeaa kokoa..noh huomenna haetaan varmaan 100, 95 ja 90 suuttimet on se meinaan kerpele jos ei se oikea ala löytymään...
----- Yamaha YFZ 450 ------
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
- Mönkijä:: Trapper 700efi
- Paikkakunta: Nousiainen
Suutin
Meillä toimivimmaksi suuttimen kooksi havaittu 100. Se taitaakin olla ainoa toimiva osa enää kintsussa!
Ei taho kestää röykkyistä rataa...

Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
- Mönkijä:: Yamaha YFZ450
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Suutin
kestää se ku hitsaa kaikki uusiks ja vaihtaa tolpat etc..noh ei se sit enää ookkaan kintsu vaan oma tekelemsjn kirjoitti:Meillä toimivimmaksi suuttimen kooksi havaittu 100. Se taitaakin olla ainoa toimiva osa enää kintsussa!Ei taho kestää röykkyistä rataa...

----- Yamaha YFZ 450 ------
- Jhp-Tuning
- 3WD
- Viestit: 61
- Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58
Onko kellään tietoa minkä kokonen toi vakio kaasari on?(26,28mm)? Käytin hakua muittei ainakaan sattunut silmään
Onkos kukaan kurkannut minkä kokonen suutin tossa 200 tl-mallissa on? Luulisi, että olis sama, muttei sitä ikinä tiedä
Mahtaakohan muuten tosta pakokaasun kierrätysjärjestelmästä olla teho haittaa? "Crossi"koneessa se on valettu umpeen, ku tarkastelin. Ei kai se oo ku noita päästöjä varten tähän tl-malliin väsätty
I hope so
Vaihteleeko noiden suuttimien kokokin vakiona, ku ainakin whizz runner-mallissa on 105 ja hawaissa 98? falmekissa 97vai? Periaatteessa sama kone kummiski 





Pipo silmille ja menoX...