Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

no niin pientä listaa muutoksista..

Isompi suutin, ilmanputsarista se muovikoppa pois, vaimentimesta se orggis sisätorvi kokonaan veke ja tekee itse uuden, bensahanan ohitus, bensansuodattimen vaihto, eturatas, kaasukahva sellaiseen crossipyöräkahvaan, aukee kaikki kaasusta ja tukevampi ote.

sitten niistä iskareista, on niissä yhdysputki olemassa iskariin ja nestettä siellä on sisällä, niistä korkeista en kyllä huomannut että olisi oluut täyttä mahdollisuutta.
----- Yamaha YFZ 450 ------
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Mistä hommasit rullakaasu kahvan? Kärsiikö koko bensahanan jättää pois, vai tulviiko kaasarin kautta?
Iskareiden muutos purettaviksi, välimännällisiksi kaasupumpuiksi kiinnostaa... No, katotaan nyt ensin kuinka noi toimii.
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

bensahanan voi jättää kokonaan pois, ei tulvi. kahvan saa ainakin motolandista ja falmekilta
----- Yamaha YFZ 450 ------
Avatar
Miqu
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 09 Joulu 2006 15:15
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Miqu »

Mistä hommasit rullakaasu kahvan? http://www.storm-motor.fi/index.php?cPath=76
Linhai 400 4x4
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Jees, tulipa vaihdettua bensahana isompaan briggs&stratton malliseen, uusi bensansuodatin, uusi tulppa (varmuuden vuoksi..) ja pitipä sitä kaasu vivun liikevaraa hieman lisätä, tässä pari kuvaa, ennen ja jälkeen.

www.websaitti.com/kuvat/atv/kaasu/alku.jpg
www.websaitti.com/kuvat/atv/kaasu/loppu.jpg

Kyllä tuosta hieman vielä saisi lisävaraa jos poistaisi pari milliä materiaalia tuosta vivun oikealta puolelta.. rakennetta se ei heikentäisi. Pitää joskus kurkata kaasarin puolelta että nouseeko luisti nykyisillä muutoksilla jo 100%.
TL Comanche 200cc..
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

WTF.. uusi bensansuodatin on ihan susi, 15min jaliskenttä ajelun jälkeen mönkkä hyyty paluumatkalla. Suodatin ihan tyhjä bensasta. benua ei tullut sinne vaikka ulostulon irroitti. Puhallus vastapalloon toi kyllä poreita tankkiin asti mutta edelleenkään bensaa ei filtteriin asti päässyt. Ilmeisesti siinä on turhankin tehokas filtteroisti, ei kulje benu pelkän painovoiman avulla.
Alkuperäinen suodatin takaisin ja johan lorotti.
:roll:
TL Comanche 200cc..
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Oliko uusi suodatin oikein päin?
Kylätason mönkijäkuski
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Kyllä, ihan oli nuolella suunta merkitty.. omituinen juttu.
TL Comanche 200cc..
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

jaaha, sitten tuli hommattua 125 pääsuutin. Jospa tänään se paikalleen ja katsomaan miten vaikuttaa. tuntuu että tuo 115 ei ainakaan ole oikea koko...
----- Yamaha YFZ 450 ------
xvillex
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 07 Maalis 2007 23:36
Paikkakunta: Rovaniemi Honda Cb750f -80

Viesti Kirjoittaja xvillex »

Miten teittä ton vaimentimen purkamisen ja uudelleen kokoamisen? Rälläkällä poikki vaan vaimentimen loppupäästä ja kun sisätorvi rempattu uudestaan hitsataan kii vaiko jollain klemmareilla vai miten???
Ja mitä tolle vakio vaimentimen sisätorvelle pittää tehä? vaiko ihan uus laittaa? millanen ois hyvä?

Mistäs saa noita suuttimia ostaa? ja miten ne vaihetaan kaasariin?
Mitä ilmanputsarista jää jäljelle jos sen kopa heittää veke?
If you don't GO, you NEVER know!
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

vaimentimen loppupäästä vaan popniitit pois poralla ja se koko laippa lähtee irti. Sitten vaan uus putki tilalle, laippa paikalleen ja uudet popniitit.

125 suutin oli sitten ihan hanurista.....nyt pitää kaasua palauttaa noin 20% max asennosta että käyntiääni muuttuu asialliseksi, taitaapi sittenkin se orggis 97 suutin aika lähelle oikeaa kokoa..noh huomenna haetaan varmaan 100, 95 ja 90 suuttimet on se meinaan kerpele jos ei se oikea ala löytymään...
----- Yamaha YFZ 450 ------
msjn
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
Mönkijä:: Trapper 700efi
Paikkakunta: Nousiainen

Suutin

Viesti Kirjoittaja msjn »

Meillä toimivimmaksi suuttimen kooksi havaittu 100. Se taitaakin olla ainoa toimiva osa enää kintsussa! :lol: Ei taho kestää röykkyistä rataa...
Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
Avatar
jaale
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Helmi 2007 10:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jaale »

Kumma juttu,itse vaihdoin 120 suuttimen ja toimii sillä hyvin... :roll: Laitoin myös takas sen kuristimen, ku äänet oli aika karseen kovat, enpä kyllä mitään vaikutusta huomannut muutakuin äänissä...Porasin 5mm terällä reiät isommiksi, jos vähän paremmin virtais...
Kiina ihmeellä mennään...
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Suutin

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

msjn kirjoitti:Meillä toimivimmaksi suuttimen kooksi havaittu 100. Se taitaakin olla ainoa toimiva osa enää kintsussa! :lol: Ei taho kestää röykkyistä rataa...
kestää se ku hitsaa kaikki uusiks ja vaihtaa tolpat etc..noh ei se sit enää ookkaan kintsu vaan oma tekele :lol:
----- Yamaha YFZ 450 ------
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

Onko kellään tietoa minkä kokonen toi vakio kaasari on?(26,28mm)? Käytin hakua muittei ainakaan sattunut silmään :? Onkos kukaan kurkannut minkä kokonen suutin tossa 200 tl-mallissa on? Luulisi, että olis sama, muttei sitä ikinä tiedä :) Mahtaakohan muuten tosta pakokaasun kierrätysjärjestelmästä olla teho haittaa? "Crossi"koneessa se on valettu umpeen, ku tarkastelin. Ei kai se oo ku noita päästöjä varten tähän tl-malliin väsätty :? I hope so :D Vaihteleeko noiden suuttimien kokokin vakiona, ku ainakin whizz runner-mallissa on 105 ja hawaissa 98? falmekissa 97vai? Periaatteessa sama kone kummiski :wink:
Pipo silmille ja menoX...
Vastaa Viestiin